تاریخ انتشار: 17 آبان 1388 - 00:00:00
کد خبر: 3198

رسانه های جاسبی دروغ می گویند

مدیر مرکز مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران با کذب خواندن اظهارات اخیر خرمشاهی مبنی بر تأئید حکم دادگاه بدوی شکایت دانشگاه آزاد از سلیمی‌نمین، اظهار داشت: وکیل دانشگاه آزاد و رسانه‌های مرتبط با جاسبی افکار عمومی را فریب می‌دهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس،عباس سلیمی‌نمین در خصوص سخنان عبدالصمد خرمشاهی وکیل دانشگاه آزاد در خصوص دادگاه شکایت جاسبی از سلیمی‌نمین مبنی بر اینکه توضیحاتی ارائه کرده است که به شرح ذیل است:
اولاً دادگاه بدوی اینجانب را به اتهام افتراء به استناد بند 5 ماده 22 قانون مجازات اسلامی به پرداخت ده میلیون ریال جزای نقدی بدل از چهار ماه حبس و پنج میلیون ریال جزای نقدی بدل از سی ضربه شلاق محکوم ساخته بود. اما در صفحه 4 حکم دادگاه تجدیدنظر، مرا از این اتهام تبرئه کرده است: "استناد عبارتهای کلی و غیرصریح و افعالی که قانون آنها را جرم نشناخته و مجازات تعیین ننموده، نمی‌توان افتراء دانست در قضیه مزبور تجدیدنظر خواه ردیف اول از عبارتهای کلی مانند مفسده اقتصادی مدیریت دانشگاه و غیر استفاده و استناد نموده که دادگاه بدوی آن را به عنوان اسناد بزه تلقی و مشارالیه را مفتری تعیین مجازات نموده که صحیح نمی‌باشد چراکه عبارت مفسده اقتصادی در قوانین جزایی به عنوان جرم تعریف نشده و از سوی دیگر شکایت اولیه نماینده حقوقی دانشگاه هم نشر اکاذیب بوده و بطور صریح و واضح اعلام نگردیده که مشتکی عنه چه بزهی را به چه شخصی نسبت داده‌اند، بلکه از عبارتهای کلی استفاده و بیان شده استناد عبارتهای کلی که برابر قانون به عنوان جرم تعریف نشده برای آن مجازاتی تعیین نگردیده، افتراء نبوده و لهذا تجدیدنظرخواهی ردیف اول در خصوص محکومیت افتراء وارد و صحیح تشخیص و دادگاه مستند به بند ب و الف ماده 257 قانون آیین دادرسی کیفری دادگاههای عمومی و انقلاب رای صادره دادگاه بدوی را در این خصوص نقض و با رعایت اصل 37 قانون اساسی و مستنداً به بند الف ماده 177 قانون آیین دادرسی کیفری دادگاههای عمومی و انقلاب برائت متهم از اتهام انتسابی افتراء صادر و اعلام می‌نماید. " (حکم دادگاه تجدیدنظر، ص4)

از آنجا که برائت اینجانب به عنوان منتقد از افترا به معنای صحت اظهارات اینجانب پیرامون اموری است که در دانشگاه آزاد می‌گذرد برخی جراید که ارتباطاتشان با آقای جاسبی مسبوق به سابقه است تلاش دارند تا اینگونه وانمود سازند که حکم دادگاه بدوی عیناً تائید شده است. این ادعای خلاف واقع به وضوح فریب افکار عمومی را دنبال می‌کند. رسانه‌هایی که واقعیتها را در این سطح جعل می‌کنند و حتی احکام قضایی را کاملاً معکوس منعکس می‌سازند، در واقع اعتبار هویت مطبوعاتی خود را هدف گرفته‌اند. باید به این میزان جسارت تاسف خورد زیرا انحراف اطلاع‌رسانی در زمینه موضوعاتی حساس - که یکسوی آن قدرتمداران و سوی دیگر آن منتقدین‌ دلسوز‌اند- به وضوح مشاهده می‌شود. این در حالی‌ است که علی‌الاصول باید نویسندگان منتقد در مواجهه با مدیران متخلف مورد حمایت همه‌جانبه‌ی رسانه‌های کشور قرار گیرند. اما این‌که نه تنها شاهد بروز این امر نیستیم بلکه در دفاع از اینگونه مدیران، حتی تحریف‌ها هم مجاز شمرده می‌شوند، انحرافی است از مسیر مردم که به هیچ وجه از نگاه تیزبین جامعه پنهان نخواهد ماند.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعلام نحوه اعمال حدنصاب مرحله دوم مصاحبه دکتری
هفته فیلم سینمای دفاع مقدس در تلویزیون
آماده‌باش آتش‌نشانی برای تامین ایمنی مراسم وداع با پیکر شهید رئیسی در مصلی تهران
گزارش تصویری| دسته بزرگ عزاداری هیئات دانشجویی
افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری +عکس
اجتماع طلاب و حوزویان در بزرگداشت شهدای خدمت در مدرسه علمیه فیضیه قم +عکس
برگزاری بزرگداشت سیدالشهدای خدمت در حرم شاهچراغ
بیانیه مجمع جهانی بیداری اسلامی در پی شهادت رئیسی
مروری بر ۲۳ بار حضور و دیدار رئیس‌جمهور شهید با دانشگاهیان
تعطیلی تمامی واحدهای قضایی در روز چهارشنبه
تایید انتخابات مجلس در ۲۱ حوزه و تعیین تاریخ انتخابات ریاست جمهوری
پیام تسلیت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در پی شهادت رئیس‌جمهور
حضور مقامات سوریه در سفارت ایران در دمشق برای ابراز همدردی
تعطیلی موزه‌ها در روز چهارشنبه
اعلام برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان
حیدر حیدر گویان دانشجویان عزادار شهید مظلوم در مقابل دانشگاه تهران +فیلم
دسته عزاداری دانشجویان دانشگاه تهران در فراق شهید جمهور +فیلم
بسیج تمامی امکانات شهرداری مشهد برای تشییع شهید جمهور
برپایی دسته عزاداری هیئت‌های دانشجویی در سوگ رییس جمهور شهید +عکس
استقبال از پیکر شهدای خدمت در فرودگاه مهرآباد +عکس
محل استقرار اتوبوس ها برای جابجایی شرکت کنندگان در مراسم تشییع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top