تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/04/27 - 09:09
کد خبر: 320301

قطع بودجه صداوسیما به خاطر یک سریال رفتاری قجری است

استاد حوزه و دانشگاه در واکنش به قطع بودجه صدا و سیما از سوی دولت که دلیل آن پخش سریال گاندو اعلام شده، گفت: اینکه در یک جامعه مردم سالار و قانون محور دولتی به خودش اجازه بدهد با رفتاری مستبدانه و مغایر با قانون از صدا و سیما انتقام بگیرد، یک رفتار قجری است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ «حجت الاسلام رضا غلامی»، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، در واکنش به قطع بودجه صدا و سیما از سوی دولت که دلیل آن پخش سریال گاندو اعلام شده است، گفت: اینکه در یک جامعه مردم سالار و قانون محور دولتی به خودش اجازه بدهد با رفتاری مستبدانه و مغایر با قانون از صدا و سیما انتقام بگیرد، یک رفتار قجری است و شبیه این رفتار در جوامع مدنی قانوگرا مشاهده نمیشود.

وی افزود: جرم صدا و سیما این است که اجازه داده در خلال روایتی مستند و جذاب از به شکست کشاندن یک عملیات بزرگ جاسوسی علیه ملت ایران، یک قرائت منتقدانه نسبت به رفتار بعضی از دولتمردان در مواجهه با منافع و امنیت ملی به مخاطب ارائه بشود و البته جرم انگاری رفتار رسانه ملی برای دولتمردانی که قریب به ۸ سال است با تمام امکانات رسانه ای از روشن شدن برخی از حقایق سیاسی برای مردم جلوگیری کرده اند چیز عجیبی نیست. 

حجت الاسلام غلامی ادامه داد : صدا و سیما مرتکب هیچ کار غیر قانونی نشده و اگر دولت به یک سریال انتقاد دارد، راهش این است که با حضور نمایندگانش در صدا و سیما آن را عالمانه و بدور از عصبیت نقد کند نه اینکه در یک رفتار غیر عقلانی بودجه کل صدا و سیما با هزاران پرسنل که شبانه روز در حال خدمت به کشور هستند را قطع کند.

این فعال فرهنگی افزود : تایید پرداخت بودجه صدا و سیما که یک نهاد فراقوه ای محسوب میشود از سوی نماینده دولت در شورای نظارت بر صدا و سیما چه وجاهت قانونی ای دارد و دولت بگوید که در کجای قانون این اختیار به یک عضو نظارتی داده شده است؟

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: مجلس بر اساس قانون اساسی بودجه دستگاه‌هایی مانند صدا و سیما را بر حسب لایحه‌ای که داده شده تصویب و آن را به قانونی لازم الاجرا تبدیل می‌کند و دولت اجازه ندارد نظر شخصی خودش را در اجرای قانون بودجه دخالت بدهد اما در سال‌های گذشته بارها شاهد اعمال نظر در قانون از سوی دولت بوده‌ایم.

غلامی ادامه داد: البته صدا و سیما در این سالها از جهت بودجه ای در نهایت مضیقه قرار داده شده و اینکه امروز از قطع بودجه صحبت شده است، باید در ادامه پروژه تضعیف صدا و سیما در سالهای قبل تحلیل و بررسی شود.

حجت الاسلام غلامی گفت: در نظام مردم سالاری دینی نمی‌توان باب نقد و آزاداندیشی را بست و با مهندسی افکار عمومی، جلوی طرح مباحثی مانند سیاست خارجی و نتایج آن را گرفت هر چند دولت هم برای پاسخ به انتقادات و دفاع از خود با هیچ محدودیتی روبرو نبوده و نیست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top