تاریخ انتشار: شنبه 1398/04/29 - 12:41
کد خبر: 320591

راهنمای رایگان انتخاب رشته کنکور سال ۹۸/ بخش اول

۸ پاسخ به سوالات پرتکرار انتخاب رشته داوطلبان پزشکی

۸ پاسخ به سوالات پرتکرار انتخاب رشته داوطلبان پزشکی

این آزمون فقط مخصوص دانشگاه علوم پزشکی تهران است و توسط همین دانشگاه ثبت نام و قبولی های این آزمون در دانشگاه علوم پزشکی تهران تحصیل می کنند و تحصیل نیز به صورت روزانه است یعنی کسانی که در این آزمون قبول شوند تحصیل شان در پزشکی رایگان است.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نزدیک به دو هفته از کنکور سراسری سال ۹۸ گذشته است و طبق برنامه اعلام شده تا هفته دوم مردادماه نتایج اولیه این آزمون منتشر می شود، تا داوطلبان مجاز به انتخاب رشته شده اقدام به انتخاب رشته کنند. در کنکور سراسری سال ۹۸ تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام کردند که با توجه به اعلام علاقمندی به گروه‌های آزمایشی دوم و سوم، تعداد یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۳۲۴ کارت ورود به جلسه آزمون صادر شد. نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۹۸ در دهه سوم شهریورماه ۹۸ منتشر می‌شود. اما از همین حالا بحث انتخاب رشته داغ است و بسیاری از داوطلبان که از عملکرد خودشان خبر دارند با سوالات زیادی در ذهن خود دارند. در ادامه به هشت پرسخ پرتکرار این روز داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۹۸  پاسخ داده شده است.

1- امتحان لیسانس به پزشکی مخصوص چه دانشگاه هایی است؟
 این آزمون فقط مخصوص دانشگاه علوم پزشکی تهران است و توسط همین دانشگاه ثبت نام و قبولی های این آزمون در دانشگاه علوم پزشکی تهران تحصیل می کنند و تحصیل نیز به صورت روزانه است یعنی کسانی که در این آزمون قبول شوند تحصیل شان در پزشکی رایگان است.

2- لیسانس چه رشته هایی می توانند در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کنند؟
لیسانس تمام رشته های علوم پزشکی یا لیسانس رشته های علوم تجربی و یا لیسانس رشته های علوم ریاضی و فنی می توانند برای شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کنند. پس نتیجه می گیریم کسانی که مدرک لیسانسی در رشته های زیر مجموعه علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی، هنر و زبان دارند نمی توانند در آزمون شرکت کنند.

3- اگر کسی ابتدا فوق دیپلم (کاردانی) و سپس از کاردانی به کارشناسی رفته باشد می تواند در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کند؟
بله می تواند به شرط آنکه لیسانس او زیر مجموعه لیسانس های رشته علوم پزشکی یا علوم تجربی یا علوم ریاضی و فنی باشد.

4- آیا آزمون لیسانس به پزشکی محدودیت سنی دارد؟
 بله، فردی که می خواهد در این آزمون شرکت کند، می بایست در زمان ثبت نام آزمون (دقت کنید در زمان ثبت نام آزمون) که معمولا در دی ماه هر سال است حداکثر 25 سال تمام باشد. به عبارت دیگر اگر سن تان کمتر از 25 سال است و مدرک لیسانس در رشته های علوم پزشکی یا رشته های علوم تجربی و یا رشته های علوم ریاضی و فنی را دارید به راحتی می توانید در این آزمون ثبت نام کنید.

5- اگر فردی مدرک فوق لیسانس یا دکتری عمومی داشته باشد یا دانشجوی فوق لیسانس یا دانشجوی دکتری عمومی باشد نیز می تواند در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کند؟
خیر نمی تواند. قانون گذار تاکید می کند حتی کسی که دانشجوی ارشد یا دکتری عمومی باشد نمی تواند در این آزمون شرکت کند چه رسد به کسی که مدرک این رشته ها را داشته باشد. بنابراین علاوه بر اینکه محدودیت سنی وجود دارد محدودیت در مدرک هم هست. منظور از دکتری عمومی رشته هایی مثل دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی می باشد.

6- رشته لیسانس من طرح نیروی انسانی دارد آیا باید آن را بگذارنم؟ در این صورت از نظر محدودیت سنی دچار مشکل نمی شوم؟
اگر رشته دانشگاهی تان طرح نیروی انسانی اجباری دارد حتما باید آن طرح را بگذارنید تا بتوانید در این آزمون شرکت کنید و طبق قانون مدت زمانی که طرح نیروی انسانی اجباری را می گذرانید به حداکثر سن اضافه می شود پس مشکل سنی از نظر مدت زمان طرح نیروی انسانی پیدا نخواهید نمود. لیسانس رشته های پرستاری، علوم آزمایشگاهی، رادیولوژی، اتاق عمل، هوشبری، فوریتهای پزشکی، پرستاری دندانپزشکی (فارغ التحصیلان بعد از 1/7/86)،بهداشت دهان دارای طرح نیروی انسانی اجباری هستند.

7- من آقا هستم، آیا لازم است کارت پایان خدمت سربازی یا معافیت دایم از آن را داشته باشم؟
 بله اگر قصد شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی را دارید حتما لازم است کارت پایان خدمت سربازی یا کارت معافیت دایم را داشته باشید. در ضمن مدت خدمت سربازی به حداکثر سن اضافه می شود و نگران محدودیت سنی از این نظر نباشید.

8- اگر در حال خدمت سربازی باشم می توانم در آزمون ثبت نام و شرکت کنم؟
 به شرطی می توانید در آزمون ثبت نام کنید که خدمت سربازی تان تا قبل از شروع ترم اول دانشگاه (یعنی مهر ماه) تمام شود و اگر بنا به هر دلیلی نتوانید در مدت تعیین شده کارت پایان خدمت خود را ارایه دهید، قبولی تان از بین می رود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
کوروش
1398/04/29 - 19:02

ممنون اطلاعات مفیدی بود
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top