تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/05/01 - 15:44
کد خبر: 321103

پاسخ مسئولین به مشکلات دانشجویان خوابگاه متاهلی دانشگاه تهران؛

نظر دانشجویان در جلسات شورای متاهلان دیده می‌شود

چند وقتی است که موضوع خوابگاه های متاهلی دانشگاه تهران خبرساز شده است. خبرهایی که از تخلیه اجباری دانشجویان متاهل خبر می داد و گاهی نیز به مشکلاتی از جمله گیت عبوری و امکانات رفاهی مربوط می شد. حال معاونت دانشجویی این دانشگاه راه حلی برای رفع مشکلات ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چند وقتی است که موضوع خوابگاه های متاهلی دانشگاه تهران خبرساز شده است. خبرهایی که از تخلیه اجباری دانشجویان متاهل خبر می داد و گاهی نیز به مشکلاتی از جمله گیت عبوری و امکانات رفاهی مربوط می شد.

یکی از دانشجویان این خوابگاه در مورد پیشینه این مشکلات گفته بود: مشکل اسکان دانشجویان متاهل در دانشگاه تهران پیشینه طولانی دارد و در ابتدا جریمه‌های غیرقانونی بود که دانشگاه برای دانشجویان متاهل لحاظ و قرارداد‌هایی که بدون پشتوانه قانونی لغو کرد و به همین دلیل مشکلات زیادی برای دانشجویان ساکن این خوابگاه ایجاد شد

دانشجویان این خوابگاه ها بخشی از مشکل را ناشی از عدم حضور دانشجویان در جلسه شورا و یا عملا بی تاثیر بودن حضور نماینده دانشجویی می دانند، یکی از دانشجویان نیز در این مورد گفت: شورای متاهلین با ریاست به نژاد، معاون دانشجویی دانشگاه تهران کمیته‌ای است که تمام موارد مربوط به خوابگاه متاهلی را تصویب می‌کند که در آخرین جلسه این شورا، نماینده دانشجویان حضور نداشت و در واقع دانشجویان هیچ تاثیری در مصوبات این شورا ندارند و آئین نامه‌هایی که نوشته شده نظرسنجی از سوی دانشجویان نداشته و دانشگاه براساس این آئین نامه‌های بدون پشتوانه قانونی عمل می‌کند.

همین اعتراضات باعث شده است تا حسن به نژاد، معاون دانشجویی دانشگاه تهران در گفت گویی از برگزاری جلسات با حضور عضو دانشجویی خبر دهد، او گفت: این عضو دانشجویی، به عنوان نماینده شورای صنفی خوابگاه متاهلان انتخاب شده و در جلسات آینده برای ارائه نظرات دانشجویان در جلسات این شورا حضور می‌یابد.

وی با بیان اینکه راه‌های ارتباطی متعددی برای ارتباط بین دانشجو و مدیران خوابگاه‌ها وجود دارد، گفت: دانشجویان باید درخواست‌ها و موارد نیازهای خود را با مدیران خوابگاه‌ها مطرح کنند و سیستم اداری دانشگاه برای این کار پیش‌بینی شده است وارد و علاوه بر نامه‌نگاری با مدیران، بیشتر مدیران به صورت حضوری و تلفنی در دسترس هستند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: امروز ارتباط بسیار ساده‌تر از این حرف‌هاست و برای مثال از تمام نقاط کشور اگر بخواهید می‌توانید به یک مدیر نامه ارسال کنید؛ بنابراین بهتر است دانشجویان به جای اعلام نیازهایشان از رسانه‌ها موضوع را با مدیر خوابگاه در میان بگذارند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top