تاریخ انتشار: 17 مرداد 1390 - 04:07:32
کد خبر: 32119

اظهارات یکی از نزدیکان رئیس مجلس درباره سایت منتسب به لاریجانی +مستندات «خبرنامه دانشجویان ایران»

حسن زمانی مشاور رئیس‌مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» با اشاره با ابراز تاسف از عملکرد سایت خبرآنلاین، گفت: متاسفانه برخی سایت‌های اصولگرا تصور می‌کنند که سایت خبرآنلاین برای آقای دکتر لاریجانی است در حالی ما شدیدا این موضوع را تکذیب و تاکید می‌کنیم که این سایت هیچ تناسبی با رئیس‌مجلس شورای اسلامی ندارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: سیاسیون کشور به خصوص کهنه کارها که سال ها در کسوت مسئولیت های مختلف بوده اند با دلیل اقدام به هزینه و سرمایه گذاری سیاسی اقدام به راه اندازی خبرگزاری یا سایت روی اینترنت می کنند چه اینکه حتی کسانی که تازه به این عرصه وارد شده اند سایت شخصی و تارنمای شخصی دارند و هر رخدادی توسط این پایگاه های خبری از منظری که به صلاح آن طیف و شخص است تحلیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پایگاه خبری خبرآنلاین، سایتی است که مواضع علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی را پوشش می دهد و در بین کاربران به سایت لاریجانی شناخته شده است.

پوشش خبری فتنه88، ماجراهای دانشگاه آزاد، جریان انحرافی، مسائل مجلس و رابطه رئیس دولت و رئیس مجلس و همچنین نزدیکی به ایام انتخابات مجلس مشخص می سازد فعالیت این سایت منویات کدام جریان و اشخاص را پی گرفته است.

با این حال حسن زمانی مشاور رئیس‌مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» با اشاره با ابراز تاسف از عملکرد سایت خبرآنلاین، گفت: متاسفانه برخی سایت‌های اصولگرا تصور می‌کنند که سایت خبرآنلاین برای آقای دکتر لاریجانی است در حالی ما شدیدا این موضوع را تکذیب و تاکید می‌کنیم که این سایت هیچ تناسبی با رئیس‌مجلس شورای اسلامی ندارد.

وی افزود: آقای لاریجانی به عملکرد سایت خبرآنلاین معترض است و بنده به نیابت از ایشان هرگونه ارتباط با این سایت را تکذیب می‌کنم.

این اظهار نظر باعث شد تا خبرنگار ما تنها بخشی از آرشیو خبری این سایت را رصد کند که در ذیل به برخی از آن اشاره می شود:

*تلاش خبرآنلاین برای ورود لاریجانی در کمیته وحدت اصولگرایان
نیمه تیر ماه بود که خبری در برخی از سایت ها منتشر شد که آقای دکتر ولایتی از کمیته سه نفره اصولگرایان کناره گیری کرده است.

یک هفته قبل از آن خبر تشکیل کمیته سه نفره اصولگرایان که در جلسه اصولگرایان با رئیس جمهور منعقد شده بود منتشر شد، کمیته ای که در آن علی لاریجانی حضور نداشت و سایت «خبر آنلاین» در اقدامی سؤال برانگیز تلاش کرد اعضای کمیته سه نفره اصولگرایان متشکل از ولایتی، عسگراولادی و حدادعادل را به گروه انحرافی نسبت دهد.

این انتساب غیراخلاقی تا جایی بود که این سایت با انتشار خبرهای مختلف سعی کرد این اعضای کمیته سه نفره را متمایل به جریان انحرافی معرفی کند.

سایت خبر آنلاین در همان گزارش اعتراض کرده بود، چرا در نشست 30 نفره اصولگرایان که منجر به انتخاب کمیته سه نفره شده است، چهره هایی چون محسن رضایی، علی لاریجانی، احمد توکلی و علی مطهری حضور نداشته اند! تا جائیکه در خبری نوشت: پوشش فراگیر اصولگرایان بدون حضور لاریجانی امکان پذیر نیست.

چند روز بعد سایت خبر آنلاین در مصاحبه با حجت الاسلام مصباحی مقدم، اتهام عجیب قبلی را تکرار کرد و از قول ایشان نیز کمیته سه نفره را به جریان انحرافی منسوب کرد! این اتهام ناروا در حالی مطرح می شد که جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین نیز در نشست خود آقایان ولایتی، عسگراولادی و حدادعادل را به عنوان نمایندگان خود برای تشکیل هسته ای بزرگتر انتخاب و معرفی کرده بودند. از این روی دکتر ولایتی در پیغامی برای مسئولان جامعتین، مدرسین و روحانیت پرسیده بود، چگونه است که از یکسو شما بزرگواران اعضای کمیته 3 نفره را برمی گزینید و از سوی دیگر آقای مصباحی مقدم که عضو همان تشکیلات است این سه نفر را به جریان انحرافی نسبت می دهد؟! این پیغام از سوی برخی رسانه ها به عنوان کناره گیری دکتر ولایتی از کمیته 3 نفره تلقی شده و به صورت خبر منتشر شده بود.

همچنین در خبری دیگر نوشت: "مضاف بر این، از ظرفیت علی لاریجانی که علاوه بر ریاست مجلس، پیشینه ای مشهور در اجماع سازی بین اصولگرایان بویژه در دوره اصلاحات داشت نیز غفلت شده است." یا در جایی دیگر نوشت: "باید نظرات لاریجانی و قالیباف توسط کمیته اصولگرایان اخذ و به کار گرفته شود".

تلاش این سایت برای ورود لاریجانی به این کمیته تا جایی بود که خبرآنلاین نوشت: رای تضمین پیروزی و وحدت قاطع اصولگرایان باید همه اضلاع اصولگرا اعم از پیروان خط امام و رهبری، اصولگرایان تحول خواه، اصولگرایان مستقل، اصولگرایان منتقد و اصولگرایان حامی آقای احمدی نژاد به شرط مرزبندی با جریان انحرافی و اصولگرایان مرتبط با شخصیت های مطرح مانند آقایان لاریجانی، رضایی و قالیباف باید لحاظ شوند.

و خبرآنلاین سعی کرد تا اینگونه مطرح کند که اتکا به بخشی از شخصیت ها و تشکل ها و نادیده گرفتن بخشی از شخصیت ها و تشکل ها به انسجام و وحدت این جریان آسیب می زند. علاوه بر سه ضلع مطرح جریان اصولگرایی آقایان لاریجانی، رضایی و قالیباف باید در این سازو کار به صورت شفاف حضور داشته باشند. نادیده گرفتن تشکل ها و اصولگرایان مرتبط با آقایان لاریجانی، رضایی و قالیباف و اتکا به جریان بسته به مفهوم نادیده گرفتن رهنمودهای جامعتین و اجماع کامل بین اصولگرایان است.

نکته قابل توجه اینکه پس از این جریان و تبدیل کمیته سه نفره به 7 نفره و تشکیل 7+8 رویکرد خبرآنلاین به جهت حضور نماینده علی لاریجانی تغییر کرد تا جائیکه کمیته ای که تا چند روز قبل در پازل جریان انحرافی بود با حضور آقای لاریجانی "روح دوباره در کالبد کمیته سه نفره" دمیده شد.

خبرآنلاین دراین زمان نوشت: ماهیت گروه سه نفره دیگر آن چیزی نیست که رئیس جمهور خواسته بود.

*پوشش ندادن اخبار انتقاد به لاریجانی
ماجرای بازداشت دانشجوی سوال کننده از علی لاریجانی
بهمن ماه 89 در حالی که علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای حضور در راهپیمایی روز 22 بهمن به‌عنوان نماینده مردم قم راهی این شهر شده بود و شب قبل از آن (پنج‌شنبه) نیز برای سخنرانی به مسجد زین‌العابدین قم رفته بود، با اعتراض تعدادی از دانشجویان مواجه شد که در حین سخنرانی او از وی در مورد مواضعش در جریان فتنه 88 و ماجرای مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص بانک مرکزی توضیح می‌خواستند.

دانشجویان سؤال کننده از لاریجانی پس از پایان مراسم بازداشت شدند و یکی از آن‌ها تا صبح روز 22 بهمن در بازداشتگاه بود.

با این حال،‌ یک روز پس از این ماجرا و انتشار خبر ضرب و شتم و بازداشت دانشجویان سؤال کننده از رئیس مجلس، اطرافیان آقای لاریجانی به تکاپو افتادند تا با مدیران رسانه‌های منتشر کننده این خبر تماس بگیرند و روایت خود را از ماجرا توضیح بدهند. در این تماس‌ها هرگونه ارتباط بازداشت دانشجویان با محافظان لاریجانی رد و تإکید می‌شد که نیروهای امنیتی حاضر در مسجد برای بررسی موضوعٰ سؤال‌کنندگان را بازداشت کرده‌اند.

این خبر توسط خبر آنلاین پوشش داده نشد.

القای تقابل میان دولت و مجلس و عدم پوشش اظهارات لاریجانی
سایت اینترنتی "خبرآنلاین" این روزها در قامت یکی از رسانه های مخالف دولت ظاهر شده و مواردی که لاریجانی تخریب دولت نامید، به راحتی در این سایت اینترنتی منتشر می شود.

یا پس از سخنان رئیس جمهور در مورد کنترل جمعیت، سایت خبرآنلاین، با انتشار ناقص فتوای چند سال قبل حضرت آیت الله مکارم شیرازی سعی در القای تقابل در روابط دولت و مرجعیت داشت.

این سایت اقدام به انتشار فتوای چند سال پیش حضرت آیت الله مکارم شیرازی درباره کنترل جمعیت کرده و حتی بخشی از فتوای این مرجع تقلید را هم حذف نموده بود.

این اقدام خبرآنلاین پس از آن صورت گرفت که رئیس جمهور در سخنانی در رسانه ملی گفت که با شعار "دو بچه کافیست" مخالف است.

به دنبال این موضوع، تعدادی از سایت ها و رسانه های خبری مخالف دولت به زیر سوال بردن سخنان رئیس جمهور پرداخته و حتی به تحریف فتاوای مراجع نیز روی آوردند.

این سایت خبری که داعیه حمایت از رئیس مجلس را دارد، مرداد 89 در اقدامی تامل‌برانگیز با استفاده ابزاری از سخنان رهبر معظم انقلاب و برخی مسئولان نظام در سال 84، به تطهیر چهره و اقدامات یکی از سران فتنه 88 پرداخت.

سایت خبرآنلاین به بهانه "بازخوانی تاریخ"، سخنان رهبر معظم انقلاب و همچنین رئیس وقت مجلس شورای اسلامی در آخرین جلسه فعالیت هیات دولت هشتم را دستمایه تعریف و تمجید از سیدمحمد خاتمی قرار داد.

رهبر معظم انقلاب و آقای حداد عادل در سخنان خود در سال پایانی عمر دولت هشتم به بیان نقاط قوت دولت و رئیس جمهور پرداخته بودند.

حرکت تبلیغی خبرآنلاین در رویدادی جالب با استقبال برخی سایت های حامی فتنه که موضع گیری های مختلفی علیه نظام داشته اند، همراه شده است!

اما اقدام سایت مدعی حمایت از آقای لاریجانی درحالی صورت گرفته که صحبت‌های مقام معظم رهبری و همچنین دکتر حدادعادل، معطوف به دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی است و بازنشر آن ها در شرایط کنونی بویژه پس از اقدامات و مواضع ساختارشکنانه رئیس بنیاد باران در سال گذشته، نشان از تفکری خاص در هدایت این سایت دارد.

تیرماه 89 روزنامه خبر که آن زمان فعال بود که تیتر یک شماره امروز خود را به طرح یک موضوع عجیب اختصاص داد.

این روزنامه در اقدامی تامل برانگیز سرنوشت مباحث کارشناسی درباره تصویب لایحه برنامه پنجم را به اعتراض های دانشگاهیان و فعالان سیاسی به مصوبه روز یکشنبه مجلس ارتباط داد.

این روزنامه سپس پاسخ های تند رئیس مجلس به انتقادات معترضان را درج کرده و در نهایت چنین نتیجه گرفته است که "همه آنچه علی لاریجانی گفت نشان از به وجود آمدن فضایی دارد که استمرار آن می تواند تهدید کننده یکی از مهمترین دستورکارهای خانه ملت در هفته آینده در صحن علنی مجلس باشد."

آقای لاریجانی آن زمان در جلسه علنی مجلس گفته بود که مجلس از اینکه تحت نظر ولایت فقیه قرار دارد "مفتخر" است اما به نظر می رسید تهدید منتقدان به اقدام تلافی جویانه از طریق روزنامه مدعی حمایت از آقای لاریجانی، تنها می تواند شائبه تلاش برای سیاسی کردن بررسی لایحه پنجم توسعه را پررنگ کند؛ موضوعی که به ویژه از سوی طیف اصلاح طلب مطرح شد.

ماجرای دو دو کردن نمایندگان مجلس و تذکر رهبری به هیئت رئیسه
در جریان معرفی سجادی به عنوان وزیر ورزش به مجلس و دو دو کردن نمایندگان حین سخنرانی احمدی نژاد سایت خبرآنلاین سعی در تطهیر اقدام نمایندگان داشت تا جائیکه نه تنها تذکر رهبر انقلاب به هیئت رئیسه مجلس را منتشر نکرد بلکه تلاش کرد این خبر را سیاسی کاری رسانه ها در تقابل با رئیس مجلس نشان دهد.

*خبرسازی به نفع رئیس مجلس در ماجرای یکشنبه سیاه (وقف اموال دانشگاه آزاد)
مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه 30 خرداد 89 طرحی را تصویب کرد که در آن بدون در نظر گرفتن مصوبه قانونی شورای عالی انقلاب فرهنگی، اجازه وقف دانشگاه آزاد را به هیئت امنای این دانشگاه داد.

علی لاریجانی که ریاست مجلس را بر عهده دارد در این روز بر خلاف تذکرات متعدد نمایندگان درمورد غیر قانونی بودن طرح وقف دانشگاه آزاد و هچنین سخنان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در مورد لازم الاجرا بودن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، دستور بررسی این طرح را داد که موجب به تصویب آن شد.

بعد از این جلسه انتقادهای فراوانی به آقای لاریجانی شد و برخی عملکرد وی را با رئیس مجلس ششم مقایسه کردند، ولی وی این انتقادها را برنتافت و به شدت منتقدین خود را خطاب قرار داد.

لاریجانی با استفاده از عباراتی همچون "غوغاسالار"، "دریده" ، "بی منطق" و "کج فهم" جواب منتقدین خود را داد.

سخنان آقای لاریجانی آنقدر تند بود که خبرآنلاین هم صلاح ندید آنرا منتشر کند.

خبرآنلاین بجای واژه "دریدگی" از واژه "دلیل" استفاده کرد. شتابزدگی خبرآنلاین  برای حذف سخنان لاریجانی به شکلی بود که حتی توجهی نشده است که به کار بردن "دلیل" در این جمله معنی نمی دهد.

این سایت خبری نوشت: "رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این موضوع نیاز به غوغاسالاری ندارد، افزود: اگر کسی در رسانه ها نسبت به جریان مجلس با دلیل(با دریدگی) صحبت کند به معنای منطقی بودن صحبتش نیست."

بعد از آن خبرآنلاین پروژه مظلوم نمایی برای لاریجانی را کلید زد تا جائیکه در خبری نوشت: در ماجرای وقف دانشگاه آزاد به لاریجانی ظلم شد!

با این اوصاف چه کسی باور می کند خبرآنلاین به لاریجانی نزدیک نباشد.

به نظر می رسد این تکذیب نزدیکان لاریجانی برای فرار از خبرهای جهت دار سایت خبرآنلاین است که خوراک خبری رسانه های ضد انقلاب را فراهم کرده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
در سفر رافائل گروسی به تهران موارد
انتقاد یک امام جمعه از مشروب‌خوری برخی پزشکان ایرانی
فوت دردناک نخبه کنکوری به همراه پدرش +جزِئیات
زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند
بارش‌های باورنکردنی باران در یک استان غربی
شیعه جعفری
مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف / اعتراض دانشجویان شریف / جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
مرکز تولید مشروبات الکلی در رژیم‌ صهیونیستی هک شد
لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده
شگفت‌زدگی فعال اقتصادی چینی از پیشرفت‌ دانش‌بنیان‌ها در حوزه انرژی خورشیدی
بیش از ۴۰ درصد رای‌دهندگان آمریکایی جنگ داخلی را محتمل می‌دانند
شهادت ۳ شهروند ترکیه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر
پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی
بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان
دانشگاه «ساینس‌پو» فرانسه به دلیل اعتراضات تعطیل شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top