تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/05/02 - 12:54
کد خبر: 321247

جاذبه‌های تنگه بسفر در تور استانبول

خانه های یالی عمارت های تابستانی افراد ثروتمند بوده اند. بعضی از این عمارت ها به صورت ویرانه رها شده اند اما از باقی این عمارت ها به خوبی نگهداری شده است و حتی آنها را به تکنولوژی روز هم مجهز نموده اند. بعضی از این عمارت ها قیمتی به اندازه سی و پنج میلیون پوند دارند.

خبرنامه دانشجویان ایران: تنگه بسفر که در ترکیه به آن استانبول بوغازی گفته می شود باریکه آبی می باشد که در کشور ترکیه قرار دارد و دو دریای سیاه و در یای مرمره را به هم وصل می کند. در ضمن این تنگه دو قاره آسیا و اروپا را از هم جدا می نماید. شهر بزرگ استانبول در دو طرف این تنگه قرار دارد و یک شهر دو قاره ای حساب می شود. طول تنگه بسفر در حدود سی کیلومتر و عرض آن میان اندازه تقریبی هفصد تا سه هزار و پانصد و پنجاه متر است. در مرکز این آبراه یک جریان تند (سه کیلومتر و نیم در ساعت ) از جهت دریای سیاه به مرمره می باشد ولی جالب این جا است که در زیر سطح آب جریان دیگری در جهت مخالف در دو سوی آبراه وجود دارد از مواضع عمده ای که در دو سوی تنگه واقع است می توان از این موارد یاد کرد: بشیکتاش، رومیلی حصاری، پاشا باغچه سی، آناتولی حصاری، اسکودار.

 البته تنگه بسفر در تور استانبول  تنها یک راه ارتباطی بین آسیا و اروپا نیست این تنگه از سالهای بسیار دور صحنه کشمکش های سیاسی بوده و دوران های تاریخی و تمدن های گوناگونی را به خود دیده است که از هر کدام از آن دوره ها و تمدن ها یادگاری در کنار این تنگه راهبردی به جا مانده است که اکنون به جاذبه هایی برای جذب گردشگر تبدیل گشته است از آن جمله می توان به کاخ توپکاپی کاخ چراغان دولما باغچه کاخ بیلربی، کاخ سیرگان ویلاها و قلعه های سنگی مسجد اورتاکویی مسجد ایسکله موزه سادبرک حانیم و موزه ساکیب سابانچی که از دیدنی های استانبول می باشد را اشاره کرد. اما از مهمترین جاذبه های تنگه بسفر باید به تور کشتی استانبول اشاره کرد که یک تور هیجان انگیز در نیمه یک روز است. در این تور علاوه بر لذت کشتی سواری می توانید از مناظر طبیعی و مکان های دیدنی مانند کاخ ها و مساجد ساحل بسفر دیدن بفرماییداگر قصد گردش در اطراف تنگه بسفر را دارید باید بدانید که محله امیرگان محله بیگ و محله اورتاکوی از معروف ترین محله ها در اطراف این تنگه زیبا می باشند. البته هر کدام از این محله ها هم به نوبه خود از جاذبه های خاصی برخوردار هستند. مثلا محله امیرگان با دارا بودن پارک بزرگ و زیبای امیرگان، محله بیک با با رستوران هایش و محله اورتاکوی با برنامه های شبانه اش شهرت یافته اند و دل هر مسافر و گردشگری را با خود می برند. جاذبه های تنگه بسفر به همین ها ختم نمی شود و جذابیت های دیگری هم دارد که به آن اشاره خواهیم کرد.

مکان های دیدنی دیگر در تنگه بسفر استانبول
برج میدن در تور ترکیه آفر دار رزروی سفر باتو در میانه های تنگه قرار دارد که بارها و بارها در طول تاریخ ویران شده و دوباره بازسازی شده است. این برج کاربرد چند منظوره داشته و هم برج فانوس دریایی بوده و هم برج ساعت. در بعضی از سال ها که بیماری ها زیاد می شده از این برج به عنوان جای قرنطینه مسافرانی که قصد ورود به استانبول را داشته اند استفاده می شده است. درباره این برج افسانه ای هست که می گوید پیشگویی به پادشاه می گوید دختر تو بر اثر نیش مار خواهد مرد، پادشاه برای محافظت از دخترش را در سبدی گذاشت به بالای برج برد اما ماری که درون سبد پنهان شده بود دختر را نیش زد.

به گزارش سفر باتو، خانه های یالی عمارت های تابستانی افراد ثروتمند بوده اند. بعضی از این عمارت ها به صورت ویرانه رها شده اند اما از باقی این عمارت ها به خوبی نگهداری شده است و حتی آنها را به تکنولوژی روز هم مجهز نموده اند. بعضی از این عمارت ها قیمتی به اندازه سی و پنج میلیون پوند دارند. نزدیک به سیصد و شصت مکان برجسته و خانه های معروف به یالی در تنگه بسفر و خط ساحلی آن وجود دارد که معمولا در سفر دریایی با قایق مسافران و حتی افراد محلی هم از آنها دیدن می کنند.

قلعه های افسانه های شاه پریان

چند قلعه قدیمی هم در تنگه بسفر در تور استانبول  وجود دارد که به بعضی از آنها اشاره می کنیم: قلعه انادولو جنوئس در انتهای تنگه بسفر با مناظری از دریای سیاه قرار گرفته است که به آن قلعه یوروس هم می گویند. به خاطر اینکه قلعه بر روی تپه قرار گرفته است رفتن به آنجا برای افرادی تنبل هستند یا حال پیاده روی را ندارند کمی سخت می باشد اما اگر توانستید به بالای تپه بروید و از قلعه انادولو دیدن کنید تمام خستگی هایتان از بین می رود و با تماشای زیبایی های کم نظیر این دژ باشکوه ذهن شما به داستان های پریان سفر می کند و یا یادی از فیلم های تاریخی می کنید. اما در طرف دیگر تنگه بسفر قلعه ای وجود دارد که نام آن قلعه راملی می باشد این قلعه در میانه های قرن پانزدهم میلادی ساخته شده است و برای دفاع از شهر قستنطنیه می باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top