تاریخ انتشار: جمعه 1398/05/11 - 21:38
کد خبر: 322482

نامه تشکل‌های دانشجویی آذربایجان شرقی به وزیر علوم

جمعی از تشکل‌های دانشجویی آذربایجان شرقی به بازدید وزیر علوم از دانشگاه‌های این استان اشاره کرده و از وی بایت این حضور در زمانی که فصل تعطیلی دانشگاه‌ها است، گلایه کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند، بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و انجمن اسلامی دانشجویان (عضو دفتر تحکیم وحدت) دانشگاه تبریز طی نامه‌ای به منصور غلامی وزیر علوم از وی بابت بازدید از دانشگاه‌­های آذربایجان شرقی در زمانی که فصل تعطیلات دانشجویان است و دانشجویان در دانشگاه حضور نداشتند، گلایه کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

شما دانشجویان‏ ستارگان درخشانى هستید که آسمان آینده­ی این کشور را نورباران کرده ‏­اید.
مقام معظّم رهبری

وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری
جناب آقای دکتر منصور غلامی

از سفر جنابعالی به استان آذربایجان­ شرقی و بازدید از دانشگاه­های استان و دستاورد‌های علمی آن و رونمایی از طرح­های پژوهشی دانشگاه­ها قدردانیم. از آن­جا که ایجاد یک رابطه­ نزدیک با دانشجویان از سمت مسئولین، می­ تواند به روند رشد هرچه بهتر دانشگاه کمک کند و این امر مورد سفارش مقام معظّم رهبری قرار گرفته است فلذا جای سوال است که چرا این موقع از سال در دانشگاه حضور یافتید؟ آیا دانشگاه بدون دانشجو معنا دارد؟ و مگر شما چند بازدید از دانشگاه­های استان خواهید داشت که رکن اصلی یک دانشگاه یعنی دانشجوی آن­را وعده به دفعات بعد دهید؟ پس شایسته ­تر بود شما زمانی در دانشگاه حضور می ­یافتید که اکثر دانشجویان حضور داشتند و با تشکل­های دانشجویی که همواره تلاش کرده ­اند تا فضای پویایی در دانشگاه ایجاد کنند، ملاقات می­ کردید و از نظرات و مشکلات آن­ها باخبر می­ شدید.

شاید از شنیدن مطالبات دانشجویان واهمه دارید، اما این دانشجویان پیرو خط امام و انقلابی بوده ­اند که کما فی­‌السابق در خط مقدم جبهه­ مطالبه­ گری ایستاده­ اند و پرچم مطالبات دانشجویان استان را در دست دارند و آمادگی خود را برای ملاقات با شما و طرح پرسش نسبت به مسائل و چالش­های استان و کشور، ارائه­ طرح و مشورت در این زمینه اعلام می ­دارند.

از جمله مشکلات موجود در دانشگاه­ها و کشور، مدرک­ گرایی و بی­ تناسبی آموزش­های دانشگاهی با نیاز‌های جامعه است و یا روش ارزشیابی و ملاک­های جذب دانشجویان نخبه در تحصیلات تکمیلی نظیر تعداد مقالات ISI و عدم توجه به پژوهش­های عملیاتی متناسب با نیاز کشور است؛ و همچنین معیار‌های ترفیع رتبه اساتید و مدرسین دانشگاه­­ها هیچگونه ترغیبی برای پژوهش برروی پروژه­های ملّی و نیاز کشور ایجاد نمی­ کند.

درنتیجه، وجود این مشکلات در سیستم آموزشی وزارت علوم، باعث شده تا قشر نخبگان و اساتید از نیاز‌های جامعه فاصله گرفته و در یک فضای ایده­آل و غیرواقعی ادامه­ی حیات دهند. به همین دلیل در ذیل سفر شما به استان آذربایجان­شرقی، اکثرا از طرح­هایی رونمایی شد که نیاز اولیه­ کشور نبودند و راه­حلی برای چالش­های صنعتی استان به­ حساب نمی‌آمدند. همچنین عدم وجود آموزش­های کاربردی در علوم انسانی و عملی­سازی و بکارگیری علوم انسانی و دستاورد‌های نظری آن در عرصه­‌های مختف جامعه و استفاده نکردن از دستاورد‌های کاربردی نخبگان و فارغ­التحصیلان رشته­‌های علوم انسانی برای بهبود و اصلاح عملکرد و طرح­های سازمان‌های مختلف کشور از دیگر دغدغه­‌های دانشجویان است که متاسفانه با عدم حضور شما مجال طرح مفصل ضعف­ها و پیشنهادات دانشجویان فراهم نگردید.

با توجه به موارد ذکر شده از طرف دانشجویان انقلابی که دلسوز این انقلاب و خواستار سربلندی میهن عزیزمان هستیم، سعی داریم به شما هشدار دهیم که بی­ توجهی به این مسائل آینده­ تاریک و رو به زوال برای دانشگاه و کشور ایجاد می­ کند و باتوجه به سخنان مقام معظّم رهبری در موقعیت کنونی که درحال مبارزه با جنگ اقتصادی هستیم بهترین سنگر برای دفاع، دانشگاه است چراکه ما امید داریم می­ توانیم با اصلاح دانشگاه و چرخاندن چرخ صنعت در این مبارزه پیروز شویم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top