تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/06/26 - 01:44
کد خبر: 328438

ضرورت ارتقای دانشگاه نوشیروانی بابل به صنعتی بین‌المللی

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ظرفیت علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی خواستار ارتقا این دانشگاه به دانشگاه صنعتی بین‌المللی هستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، علی نجفی دوشنبه‌شب در نشست با وزیر علوم در جمع اساتید و هیات علمی دانشگاه نوشیروانی بابل با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به دو علت باید مورد تشویق و حمایت قرار گیرد اظهار کرد: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به علت فنی و صنعتی بودن نیاز آینده کشور را در حوزه تولید و اشتغال حل می‌کند، آینده کشور ما مشکل درمان و زیرساخت نیست مشکل ما در حوزه اشتغال است و این دانشگاه در حل آن بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: با توجه به موفقیت و دستاوردهای ارزنده این دانشگاه باید در تخصیص بودجه و اعتبارات به این دانشگاه توجه ویژه شود.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این دانشگاه ظرفیت ویژه دارد، تصریح کرد: تقاضا داریم دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به دانشگاه صنعتی بین‌المللی ارتقا جایگاه پیدا کند.

نجفی خاطرنشان کرد: نباید مطالبات صنفی  و سیاسی دانشجویان به مسائل امنیتی تبدیل شود و وزارت علوم باید به این امر توجه داشته باشد.

*ضرورت ایجاد پارک علم و فناوری در بابل

دیگر نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: امیدواریم این وزیر علوم بخشی از مطالبات این دانشگاه را حل کند که یکی از مطالبات جدی ایجاد پردیس این دانشگاه است.

حسین نیازآذری افزود: با توجه به ظرفیت علمی شهرستان بابل نیازمند ایجاد پارک علم و فن آوری در بابل هستیم.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: 20 هکتار از زمین دونه‌سر به وزارت علوم داده شد که سالهاست از این ظرفیت به نحو شایسته استفاده نشده است که می‌تواند برای ایجاد پارک علم و فنآوری بسیار مناسب باشد.

نیازآذری با اشاره به اینکه برای ایجاد بازار کسب و کار نیاز به تربیت نیروی جوان داریم خاطرنشان کرد: در بابل دو مرکز فنی و حرفه‌ای دختران و پسران داریم که امیدواریم دستاورد این سفر ارتقا این دو مرکز به دانشکده فنی و حرفه‌ای باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز اظهار کرد: برای نخستین بار مجوز جذب دانشجویان خارجی را اخذ کردیم.

جواد واثقی با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی نوشیروانی از سوی وزارت علوم به‌عنوان قطب علمی فناوری نانو آب معرفی شد، افزود: مهارت آفرینی، پذیرش در راستای کیفی‌سازی، توجه جدی به کارآموزی، فراهم کردن شرایط یکسان برای جذب به سیستم، برگزاری اردوی جهادی، ایجاد هم‌افزایی و همدلی در دانشگاه، انجام فعالیت مذهبی، ایجاد تریبون آزاد و کرسی آزاداندیشی، برگزاری جلسات پاسخ و پرسش، صرفه جویی در هزینه‌ها و توجه به جلوگیری از توسعه بی رویه ساختارها در دانشگاه از جمله اقدامات انجام شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، مشکل کمبود فضای فیزیکی، عدم وجود اعتبار لازم و عدم تخصیص مناسب، افزایش بی انگیزگی در بین دانشجویان به علت بیکاری و همچنین افزایش وجود شبکه‌های اجتماعی، افزایش هزینه‌های در حوزه‌های مختلف و مشکل جذب کارشناسان با توجه به اینکه بیشتر در حال بازنشسته شدن هستند را از جمله مشکلات دانشگاه برشمرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
رقم هدیه روز معلم مشخص شد
شکایت خواننده معروف به پلیس فتا
دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور
نتانیاهو: با یا بدون توافق به رفح حمله می‌کنیم
آقای اژه‌ای برای رفع هرگونه نگرانی در تضییع حق طلبه خوزستانی دستور به بررسی مجدد دهید
طباطبایی: اظهارات نصیری تکرار یک شوخی بی‌مزه است/ رسولی:حرف‌های نصیری ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top