تاریخ انتشار: شنبه 1398/08/04 - 19:21
کد خبر: 332787

اسکان ۲۴۰۰ دانشجو در خوابگاه‌های علوم پزشکی همدان

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ دانشجوی خوابگاهی در دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا حضور دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، سیده زهرا اصغری، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان به تشریح خدمات این دانشگاه به دانشجویان خوابگاهی و گفت: بهبود کیفیت خدمات در تابستان امسال مورد توجه قرار گرفت به طوری که بیش از ۱.۵ میلیارد تومان برای بهبود و صنعتی سازی سلف، تعمیرات آشپزخانه و بهبود فضای ظاهری رستوران و امکانات ورزشی دانشگاه و خوابگاه‌های دانشجویی هزینه شده است.

اصغری افزود: بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ دانشجوی خوابگاهی در دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا حضور دارند و تلاش بر این است که هیچ دانشجوی متقاضی خوابگاهی بدون خوابگاه نماند و حتی در مواردی به دلیل اهمیت اسکان دانشجویان خانم در مواردی ظرفیت اتاق‌ها افزایش یافته است همچنین از همه ظرفیت‌های موجود برای خوابگاه‌های دانشجویان بین‌الملل بهره گرفته شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با تاکید بر اینکه حضور دانشجوی خارجی برای دانشگاه اولویت دارد، گفت: دانشجویان مستعد خارجی از نظر فرهنگی فرصتی ارزشمند برای کشور و استان همدان محسوب می‌شوند و انتقال فرهنگ‌ایرانی اسلامی به آنان مورد توجه است.

وی یادآور شد: امسال در هفته اول مهرماه همایش پنج روزه ارتباط با والدین برگزار شد که موضوعاتی همچون آشنایی با ضوابط و مقررات دانشگاه و نحوه اسکان در خوابگاه به صورت شفاف با والدین مطرح شد تا ارتباط آنان با دانشگاه گسسته نشود و حرکت دانشگاه شتابان‌تر از قبل و در راستای اهداف باشد.

اصغری به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تقویت و نفوذ بیان فارسی اشاره کرد و با بیان اینکه اساتید برای برقراری ارتباط با دانشجویان خارجی تلاش می‌کنند، گفت: انتقال فرهنگ وابسته به بهره‌گیری از زبان است و به منظور برقراری تعلق خاطر باید دانشجویان خارجی با زبان فارسی ارتباط برقرار کنند تا تا زبان فارسی به عنوان زبان علمی در منطقه مطرح شود.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل تسریع در شرایط بین المللی‌سازی دانشگاه اساتید پذیرفتند که طی دو سال اول پذیرش دانشجویان خارجی، دروس را به زبان انگلیسی تدرس کنند تا به این ترتیب دانشجویان مستقیما وارد همدان شده و روند توسعه دانشگاه طی شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top