تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/08/12 - 15:55
کد خبر: 333653

کلانتری: دانشگاهیان دانشگاه آزاد در راهپیمایی ۱۳ آبان حضور پرشور خواهند داشت

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از حضور پرشور دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در راهپیمایی ۱۳ آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از حضور پرشور دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در راهپیمایی ۱۳ آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی خبر داد. دانشجو،حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ، با بیان اینکه سیزدهم آبان ماه یکی از روز‌های بااهمیت در جمهوری اسلامی ایران است، گفت: در این روز بزرگ حوادث مهمی در کشور ما رخ داده که بخشی از تاریخ این ملت بزرگ را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه تبعید ظالمانه حضرت امام خمینی (ره) در تاریخ سیزدهم آبان ۱۳۴۳ توسط رژیم طاغوت اتفاق افتاد، اظهار داشت: حضرت امام (ره) به دلیل انتقاد‌ها و افشاگری‌هایی در خصوص رژیم و به ویژه موضوع کاپیتولاسیون، ابتدا به ترکیه و سپس به نجف تبعید شدند. امام (ره) همواره با استفاده از آموزه‌های اسلام ناب محمدی در مبارزه با طاغوت، ظلم و غرب‌گرایی رژیم وقت تلاش می‌کردند، اما رژیم طاغوت درصدد بود مردم را از یک رهبری الهی محروم کند.

کلانتری با اشاره به اینکه در تاریخ سیزدهم آبان ۱۳۵۷ کشتار دانش‌آموزان در تهران اتفاق افتاد، تصریح کرد: در این تاریخ، دانش‌آموزان مدارس تهران در یک حرکت خودجوش و مسالمت‌آمیز، برعلیه ظلم راهپیمایی کردند، اما رژیم بسیاری از آن‌ها را به شهادت رساند. در تاریخ سیزدهم آبان سال ۱۳۵۸ و یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دانشجویان پیرو خط امام در یک حرکت خودجوش لانه جاسوسی آمریکا را اشغال کرده و جاسوس‌ها را در لباس دیپلمات گروگان گرفتند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این حرکت دانشجویان بسیار حائز اهمیت است به طوری که حضرت امام (ره) فرمودند: اشغال لانه جاسوسی آمریکا یک انقلاب بزرگ بود که از انقلاب اول نیز عظیم‌تر است. این حرکت بعد‌ها به عنوان مبارزه با استکبار جهانی نام گرفت و هرسال تجمعات بزرگی در سراسر کشور برای حمایت از آن صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران دارای یک پیام اصلی با عنوان «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» است، گفت: بزرگترین پیام و دستاورد انقلاب نیز همین جمله است. این انقلاب هیچ‌گاه زیر بار سلطه آمریکا و استکبار جهانی نخواهد رفت. این انقلاب با مجاهدت امام (ره)، مؤمنان، شهدا و خانواده آنان، یک استقلال و آزادی منحصربفرد در سطح جهان برای مردم کشور به ارمغان آورد.

حجت‌الاسلام کلانتری ادامه داد: برگزاری راهپیمایی‌ها و تجمعات در روز سیزدهم آبان حامل این پیام مهم به کل جهان است که انقلاب اسلامی ایران راه خود را ادامه می‌دهد و هرگز از آرمان‌های خود و خون شهدا کوتاه نیامده و زیر بار سلطه استکبار نخواهد رفت. مبارزات در چهار دهه پس از انقلاب باعث شده ملت ما سربلندتر از هر تاریخی به حیات خود ادامه دهد. البته هیج‌گاه دشمنی استکبار کم نشده، اما اقتدار نظام روز به روز بیشتر شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه آمریکای مستکبر در طول سالیان گذشته همواره اقدامات خصمانه‌ای علیه کشور ما صورت داده است، اما روز به روز ضعیف‌تر می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر تک‌صدایی قلدرمآبانه آمریکا در جهان گوش شنوایی ندارد، اما پیام استقلال، آزادی و آرمان‌خواهی ایران برای بسیاری از ملت‌های جهان به عنوان نمونه و الگو قرار گرفته که بسیار ارزشمند است.

وی در ادامه، با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مرکز تجمع نسل جوان فرهیخته، برنامه‌های متعددی برای بزرگداشت یوم‌الله سیزدهم آبان دارد، گفت: دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی با تمام توان حضور چشمگیر و پررنگی در راهپیمایی سیزدهم آبان خواهند داشت. همچنین برنامه‌هایی در درون واحد‌های دانشگاه برگزار خواهد شد که شامل سخنرانی ها، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، برگزاری میزگرد، کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی و... خواهد بود.

کلانتری ادامه داد: تشکل‌های رسمی دانشجویی، بسیج دانشجویی و بسیج اساتید نیز برنامه‌های متعدد و تبیینی برای بزرگداشت این روز بزرگ در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی تدارک دیده‌اند تا دانشجویان بهترین و بیشترین بهره را از این روز ببرند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top