تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/08/14 - 13:41
کد خبر: 333913

توضیحات برگزار کنندگان سخنرانی مطهری درباره مراسم دیروز

مسئول سیاسی بسیج دانشگاه شهیدبهشتی به اظهارات این نماینده مجلس درباره حواشی مراسم روز گذشته واکنش نشان داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، مهدی خطیب مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی طی نشستی در این خبرگزاری به ارائه توضیحاتی درباره حواشی پیش آمده در برنامه سخنرانی روز گذشته علی مطهری پرداخت.

خطیب در این باره گفت: برنامه ۱۳ آبان امسال بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی متفاوت از سایر برنامه‌هایی بود که سال گذشته توسط تشکل و تشکل های دیگر در سایر دانشگاه ها برگزار شد.

وی افزود: ما امسال برخلاف همیشه به جای این که از میهمانی که از لحاظ فکری همسو با ما باشد و رویکرد استکبار ستیزی و مقابله با آمریکا داشته باشد، دعوت کنیم از آقای مطهری که به نوعی از لحاظ سیاسی با ما اختلاف نظر دارد و به نوعی شاید موافق با تعامل با آمریکاست، دعوت کردیم.

خطیب تاکید کرد: آقای مطهری بعد از حضور در دانشگاه و در ابتدای مراسم حدود ۳۰ دقیقه برای دانشجویان سخنرانی کرد. البته سخنرانی وی خیلی مرتبط با موضوع برنامه نبود و صرفاً یک موضوع تاریخی را شرح داد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: در ادامه نوبت به بخش پرسش و پاسخ رسید و یک سری از دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی سوالات خود را مطرح کردند و آقای مطهری نیز به سوالات پاسخ داد، البته در خیلی از موارد پاسخ‌های قانع کننده‌ای به سوالات داده نشد. مثلاً آقای مطهری حرفی را می زد و بعد هم همان حرف را نقض می کرد، یا اینکه حرف هایی که در گذشته درباره تعامل با آمریکا و مسائل سیاست خارجی زده بود را تکذیب کرد.

خطیب تاکید کرد: این مسئله موجب شد تا یکی از دانشجویان در پاسخ به رفتار متناقض آقای مطهری اعتراض کند و به همین دلیل به عنوان یک دانشجو و جوان به آقای مطهری گفت که آقای دکتر شما باید قرص فراموشی همراه داشته باشید.

وی ادامه داد: آقای مطهری در واکنش به این دانشجو پاسخی دادند که متاسفانه در خور و شان یک نماینده مجلس نبود. وی در پاسخ به این دانشجو گفت که «من قرص های زیادی به همراه دارم اگر شما خواستید قرص ضد بارداری هم همراه دارم!»

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی گفت: چه این پاسخ که از روی ناراحتی و عصبانیت داده شده باشد و چه از سوی مزاح و شوخی یک حرف ناصحیح و غیر اخلاقی است.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: انتشار این اتفاق در فضای مجازی و فضای رسانه‌ای موجب شد تمام برنامه بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی به سمت همین اتفاق برود. در فضای مجازی نیز فیلمی با این عنوان که آقای مطهری به یک دانشجوی دختر چنین حرفی زده منتشر شد اما واقعیت این است که مخاطب آقای مطهری یک دانشجوی پسر بود. البته این مسئله ناصحیح بودن اظهارات آقای مطهری را کمرنگ نمی کند و در کل حرف آقای مطهری برازنده یک نماینده مجلس نیست و یک حرف غیراخلاقی است.

خطیب خاطرنشان کرد: کسانی که در برنامه حضور داشتند دانشجویان خانم و آقا بودند و بیان این اظهارات از سوی آقای مطهری خیلی تفاوتی را در اینکه مخاطب پسر بوده یا دختر ایجاد می کند. ولی وقتی گفته شد آقای مطهری به یک دانشجوی دختر چنین حرفی را زده برخی بسیج دانشجویی را متهم کردند که چرا در مقابل توهینی که آقای مطهری به یک خانم داشته واکنشی نشان نداده است.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی گفت: لحن صدای آقایی که مخاطب آقای مطهری بود مقداری نامفهوم بود و بعد از انتشار این فیلم برخی رسانه ها هم به صورت سهوا و غیرعمدی احساس کردند که صدای یک خانم است. فیلمی که در رسانه ها منتشر شده به هیچ وجه تقطییع شده نیست ولی فیلم کامل هم نیست که نشان دهد دانشجوی مذکور خانم بوده یا آقا.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی تقوا و اخلاق سیاسی را فدای اختلافات سیاسی نمی کند و ممکن است ما با آقای مطهری اختلاف نظر داشته باشیم ولی اینجا اخلاق و تقوای سیاسی ایجاب می‌کرد که به رسانه ها اعلام کنیم که چه اشتباهی صورت گرفته و این کار را هم انجام دادیم و به صورت رسمی هم این مسئله را اعلام کردیم ولی متاسفانه آقای مطهری مجددا دست به یک حرکت غیراخلاقی دیگر زد و بسیج دانشجویی را به اینکه فیلم اظهاراتش را منتشر کرده متهم کرد. که این حرف درستی نیست.

وی گفت: آقای مطهری اعلام کرده که آن حرف را به مزاح زده ولی این حرف اگر با شوخی و مزاح گفته شده باشد چیزی از زشتی آن کم نمی کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top