تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/08/22 - 00:06
کد خبر: 334726

واکنش یک فعال دانشجویی به پاک‌سازی پرچم دشمن در دانشگاه دامغان

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه دامغان گفت: مسئولین دانشگاه شفاف سازی کنند که چرا پرچم دشمن در دانشگاه دامغان از زیر پای دانشجویان پاک می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ زنده دلی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه دامغان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرامون حواشی ایجاد شده پس از پاک کردن پرچم آمریکا از روی زمین به دستور مسئولان این دانشگاه گفت: به مناسبت ۱۳ آبان ماه روز استکبار ستیزی و همچنین سالروز تسخیر لانه جاسوسی بسیج دانشجویی، دانشگاه دامغان پرچم آمریکا و اسرائیل را در یکی از مسیر‌های اصلی دانشگاه بر زمین کشید. با اینکه طبق ماده ۸ آیین نامه قانون تشکیل تقویت و توسعه بسیج دانشجویی که در سال ۸۸ توسط شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها مصوب و ابلاغ شد ما نیازی به کسب مجوز از هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه نداشتیم، اما به سبب احترام به مجموعه مدیریتی دانشگاه مراحل کسب مجوز را طی کردیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه دامغان ادامه داد: از قبل اطلاع داده بودیم که قرار است پرچم‌ها را با رنگ بکشیم که مسئولین دانشگاه هیچ مخالفتی نکردند. پس از آن به صورت غیر رسمی و و شفاهی توصیه کردند که پرچم‌ها به نحوی کشیده شود که مسیر تردد را به صورت کامل پوشش ندهد و فضایی پیش بینی شود تا اگر کسی تمایل نداشت تا از روی پرچم‌ها رد شود، مشکلی به وجود نیاید و بعد هم توصیه شد پرچم آمریکا را هم طراحی نکنید و به جای آن نماد استکبار جهانی را بکشید. اما فقط توصیه شد و به صورت قانونی هیچ پیوست اجرایی که اجرای پروژه را منوط به شرایط خاصی کرده باشد، به بسیج دانشجویی ابلاغ نکردند.

وی افزود: طبیعتا ما نیز پروژه و طرح اولیه خود را ادامه دادیم، البته با این سوال که یعنی چه؟ مگر پرچم آمریکا نماد استکبار جهانی نیست. اصلا ما داریم پرچم آمریکا را به عنوان نماد استکبار جهانی می‌کشیم و لگد می‌کنیم؛ دانشگاه از این حرف که پرچم را نکشید و نماد استکبار جهانی را به جای آن بکشید چه منظوری دارد. پس از کشیدن پرچم در روز دوشنبه ۱۳ آبان موافقت‌ها و مخالفت‌های زیادی از طرف دانشجویان و اساتید و کارکنان شکل گرفت که اقتضای فضای باز سیاسی دانشگاه هاست و قابل تحسین و افتخار. از همان روز بسیج دانشجویی هم به عنوان مجری طرح پرچم‌ها و نمایندگی جریان اتقلاب به طرح موضوع و گفتگو در موضوع استکبار ستیزی پرداخت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه دامغان تصریح کرد: البته از همان روز ۱۳ آبان اولین اعتراض‌ها از سوی معاونت فرهنگی آغاز شد. بزرگ کشیدن پرچم و عدم اختصاص فضای بازتر برای عبور افرادی که قصد گذر از روی پرچم را ندارند و نیز اجبار تردد ماشین‌ها از روی پرچم رد از گلایه‌های و اعتراضات معاونت بود. تا اینکه دانشگاه در روز پنجشنبه ۱۶ آبان ماه علیرغم تاکید بنده به عنوان مسئول بسیج دانشجویی مبنی بر عدم پاک کردن پرچم، در روز تعطیلی به کارمندان خدمات دانشگاه دستور داده می‌شود تا پرچم آمریکا را از روی زمین پاک کنند.

زنده دلی تاکید کرد: پس از اطلاع ما از این اتفاق، با مسئول نهاد رهبری دانشگاه به عنوان یکی از اعضای هیئت نظارت بر تشکل‌ها تماس گرفتیم که در نهایت تعجب، وی اظهار بی اطلاعی کردند و بسیار از این بابت ناراحت شده و این اقدام را محکوم و قول پیگیری دادند. گویا اعضا هیئت نظارت از دستور پاک کردن پرچم بی اطلاع بودند. در صورتی که حتی اگر نخواهیم ماده ۸ آیین نامه بسیج دانشجویی را نیز در نظر بگیریم، همه کنش‌ها و واکنش‌هایی که در دانشگاه با تشکل‌ها رخ می‌دهد، باید با نظر هیئت نظارت باشد، که ظاهرا این اتفاق نیفتاده است.

وی در ادامه عنوان کرد: پرچم دشمن، کشوری که سال هاست با ملت ایران دشمنی کرده و سال هاست از هیچ اقدامی برای زمین خوردن ملت ایران دریغ نکرده است چه مشکلی در دانشگاه ایجاد می‌کند که پاک کردن آن تا این اندازه اهمیت پیدا کرده است؟ یکی از مهم‌ترین ارکان اسلام برائت است؛ برائت از مستکبرین عالم. چرا مسئولین دانشگاه‌های ایران اسلامی اجازه نمی‌‍دهند این رکن انجام شود؟

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه دامغان بیان کرد: امروز استکبارستیزی نمادین در کنار همه روشنگری‌ها لازم است تا همه بدانند مبارزه با ایادی غربی و استکبار در دانشگاه ادامه دارد. متاسفانه پاک کردن پرچم آمریکا توسط مسئولین دانشگاه دامغان در ذهن دانشجویان و مردم انقلابی دامغان شائبه ایجاد کرده که ظاهرا بزرگواران تقدس و احترام خاصی برای این کشور قائلنند.

زنده دلی تاکید کرد: سوال ما این است که این اقدام یا از روی عدم دانش عمومی و سیاسی مسئولین دانشگاه دامغان بوده که هنوز نمی‌دانند پرچم نماد حاکمیت است نه نماد ملت و یا بی اعتنایی و بی اعتقادی آن‌ها به آرمان‌های انقلاب اسلامی. از طرفی این توهین آشکار به مجموعه تشکل‌های انقلابی نیز است. متاسفانه مسئولین دانشگاه نه تنها به مخالفت‌های کثیری که در فضای مجازی با این کار شکل گرفته بی اعتنایی می‌کنند که حتی با دستور هیئت نظارت به بسیج دانشجویی تذکر شفاهی می‌دهند که چرا پرچم را بزرگ کشیده شده و یا اینکه مساله را رسانه‌ای نکنید.وی تصریح کرد: بسیج دانشجویی نماینده جریان انقلابی در دانشگاه است، این توهین آشکار به بسیج دانشجویی و جامعه انقلابی شهرستان بوده و هنوز با گذشت چند روز از واکنش‌های مجازی، دانشگاه یک جوابیه هم نداده است. چرا شفاف سازی نمی‌کنند. ما از مسئولین دانشگاه می‌خواهیم شفافیت سازی کرده تا شائبه عدم اعتقاد آن‌ها به دشمنی آمریکا فراگیر و قابل باورتر نشود و صراحتا موضع خود را نسبت به استکبار جهانی آمریکا اعلام کنند و بگویند چرا پرچم کشور دشمن در دانشگاه دامغان از زیر پای دانشجویان پاک می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top