تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/08/26 - 02:43
کد خبر: 335104

رئیسی: غرب دنبال تحمیل جاهلیت مدرن در جهان اسلام است

رئیس قوه‌قضائیه تاکید کرد: امروز غرب با ایجاد دوگانه مدرن و سنتی به دنبال تحمیل جاهلیت مدرن در جهان اسلام است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در سی‌وسومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که در سالن همایش هتل پارسیان آزادی توسط مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: سخنان ارزشمند امام خامنه‌ای نکات محوری بسیار ارزشمندی را برای این نشست داشت و معظم‌اله وحدت را در ساحت‌های مختلف تبیین فرمودند.

رئیس قوه‌قضائیه با بیان این که امروز جلوه‌های تمدن اسلامی ظهور پیدا کرده، گفت: جلوه‌هایی در جهان اسلام می‌بینید که حکایت دارد آنچه از آن به عنوان مدنیتی به نام دین یاد می‌کنیم کاملا قابل تحقق است و امروز موضوع مسجدالقصی و فلسطین با گذشته متفاوت است.

رئیسی افزود: امروز مسئله اول اندیشه‌های بلند مسلمانان و فرهیختگان اسلام قدس شریف و مسجدالقصی است و امروز دست توفق و برتری در فلسطین از آن مجاهدان است.

وی ادامه داد: امروز در یمن و در لبنان و در منطقه ابتکار عمل در دست دانشمندان انقلابی و دانشمندان جهان اسلام است.

رئیس قوه‌قضائیه افزود: اگر امروز کنفرانس سی‌وسوم وحدت اسلامی را نشست‌های 40 سال گذشته مقایسه کنید می‌بینید که رشد اندیشه‌های انقلابی و مجاهد پروری در جهان اسلام از کجا به کجا رسیده است و این ارتقاء و رشد در پرتو روشنگری‌های شما فرزانگان جهان اسلام است. امروز روز به روز جوانان روشنگر واقعی رو به رشد هستند و اندیشه‌های نو در جهان اسلام هر روز که می‌گذرد تبلور بیشتری می‌یابد.

رئیسی گفت: اهداف بلند این نشست باید در پرتو گام دوم که رهبر معظم انقلاب ترسیم کردند حرکت خود را قوی‌تر، جامع‌تر و با نگاهی همه‌جانبه طرح‌ریزی کنند و قطعا آینده از آن مردان و زنانی است که در این عرصه، مجاهدانه حضور یابند.

وی در ادامه سخنان خود به چالش‌هایی که وحدت جهان اسلام را تهدید می‌کند اشاره کرد و گفت: به لحاظ نظری وقتی سخن از وحدت می‌گوییم باید ببینیم کجاها تفاوت و تکثر وجود دارد و دوگانه‌ای که امروز غرب تلاش می‌کند در آن بدمد دوگانه مدرن و سنتی است. در این راستا هرچه که وفق میل او و با ذائقه او سازگار باشد آن را مدرن و تفکر نو می‌داند و هرچه با مذاق او سازگار نباشد نوعی تفکر سنتی و بازگشت به عقب می‌داند و در مجموع یک دوگانه مدرن و سنتی را در جهان اسلام تبلیغ می‌کند.

رئیس قوه‌قضائیه تصریح کرد: غرب به دنبال این است آزادی، حقوق انسانی و حقوق بشر و جهانی‌سازی را براساس اندیشه‌های خود بر جهان اسلامی تحمیل کند.

رئیسی همچنین به دوگانه‌های موجود در تعابیر قرآن کریم اشاره کرد و افزود: استکبار و استضعاف، ملحد و مومن‌، مسلمان و کافر و عاقل و جاهل دوگانه‌هایی است که قرآن کریم از آن سخن می‌گود و در اینجا منظور از جاهلیت، جاهلیت اولیه نیست بلکه جاهلیت مدرن است و ما امروز با نشانه‌هایی از جاهلیت مدرن مواجهیم که قدرت‌های بزرگ آن را اشاعه می‌دهند و تلاش می‌کنند با امپراطوری رسانه‌ای این تفکر و اندیشه و جلوه‌های جاهلیت مدرن را در جهان اسلام توسعه دهند.

وی تاکید کرد: استکبار جهانی یک تهدیدی برای انسجام و وحدت اسلامی است و باید مراقب باشیم دشمن ما را در دام تفرقه‌های سیاسی، دینی، مذهبی، قومی و قبیله‌ای نیندازد.

رئیس قوه‌قضائیه در ادامه سخنان خود افزود: صهیونیست‌ها عده بسیار کمی دارند اما طوری خود را جلوه می‌دهند که گویی زیادند و این کار را با ایجاد اتحادیه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی انجام می‌دهند در حالی که عددشان بسیار کم است و با ایجاد این نوع از اتحادیه‌ها می‌خواهند القا کنند که تاثیرگذار هستند.

رئیسی ادامه داد: ما نیز با ایجاد اتحادیه‌هایی با رویکردهای مختلف فرهنگی و اجتماعی در جهان اسلام با شرکت فرهیختگان و صاحبان خرد و اندیشه باید تاثیرگذاری خود را نشان دهیم و امروز ما معتقدیم جهان اسلام برترین سخن را در حفظ حقوق بشر و انسان برای عالم دارد و بهترین نسخه برای حفظ حقوق انسان است.

وی خاطر نشان کرد: اعلامیه حقوق بشر مصر اعلامیه ارزشمندی بود اما اجرایی کردن و دنبال کردن آن و مغرب‌زمین آمریکایی‌ها را در جایگاه متهم قرار دادن وظیفه همه جهان اسلام است.

رئیس قوه‌قضائیه تصریح کرد: طبق میثاق‌های بین‌المللی امروز بزرگترین جانیان علیه بشریت آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها هستند و آنچه در یمن و فلسطین و سایر نقاط جهان انجام می‌دهد، آنها را در جایگاه متهم قرار می‌دهد و باید مورد محاکمه و مواخذه قرار گیرند و نمی‌توانند مدعی جهان اسلام باشند.

رئیسی تاکید کرد: امروز اعلامیه حقوق بشر اسلامی مبتنی بر دین و ارزش‌های قرآن بهترین سندی است که می‌تواند تمام فرهیختگان جهان اسلام را با هم متحد کند.

وی گفت: امروز یکی از مناسبات جدی در جهان اسلام مناسبات حقوقی و قضایی است که انشاء‌ا.. بتوانیم در این رابطه تاثیر بسزایی در جهان اسلام داشته باشیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top