تاریخ انتشار: جمعه 1398/09/01 - 17:41
کد خبر: 335670

نحوه افزایش حقوقها در بودجه‌ سال ۹۹

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه ۴ شرکت به لیست شرکتهای دولتی در سال ۹۹ اضافه شده و ۴ شرکت نیز از این فهرست حذف شده‌اند گفت: در سال ۹۹ حقوق و مزایا در شرکتهای دولتی حدود ۱۵ درصد رشد خواهد کرد و کل افزایش بودجه شرکتها ۹ درصد خواهد بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره جزییات لایحه بودجه شرکتهای دولتی که  اخیرا به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارائه شده است، گفت: این لایحه نسبت به سنوات قبل تغییرات قابل توجهی دارد و بر این اساس، دولت طبق مصوبات پیشین مجلس، عملکرد شرکتهای دولتی در سال۹۸، عملکرد شش ماهه سال ۹۸ و همچنین بودجه پیشنهادی سال ۹۸ را در اختیار کمیسیون برنامه و بودجه قرار داده است.

وی افزود، بررسیهای مقدماتی،  ۴ شرکت مربوط به حوزه بیمه سلامت و ...به لیست شرکتهای دولتی در سال ۹۹ اضافه شده و ۴ شرکت نیز از این فهرست حذف شده‌اند.

وی با بیان اینکه، مصوبات مربوطه در لایحه شرکتهای دولتی و همچنین بودجه‌های تفضیلی به صورت جداگانه به کمیسیون ارائه شده است، گفت: با توجه به راه اندازی سامانه‌هایی که پیش از این با تکلیف قانون ایجاد شده بود، میزان واقعی حقوق و دستمزدها در شرکتهای دولتی مشخص شده است. همچنین در سال ۹۹ حقوق و مزایا در شرکتهای دولتی حدود ۱۵ درصد رشد خواهد کرد و کل افزایش بودجه شرکتها در سال بعد نزدیک به ۹ درصد است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به نحوه افزایش حقوقها در بودجه‌ سال ۹۹، گفت: از آنجایی که در قانون بودجه سنواتی میزان افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان همسان و متناسب با نرخ تورم است فاصله حقوقی بازنشستگان و شاغلان همچنان باقی مانده است.

وی ادامه داد، دولت در برنامه ششم توسعه مکلف شد، اقدامات لازم برای کاهش فاصله حقوقی بازنشستگان و شاغلان را انجام دهد اما به دلیل شرایط کشور عملا اتفاق چندانی نیفتاد.

حسینی با بیان اینکه در سال‌های اخیر قدرت خرید مردم موجب شده بازنشستگان با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کنند، گفت: از آنجایی که باید واقع‌بینانه عمل کرد بهتر است در بودجه سال ۹۹ به جای افزایش حقوق شاغلان، اعتبارات را به سمت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان سوق داد و دولت منابع پایداری برای تحقق این امر پیش‌بینی کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
آخرین آمار از تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌ خ»
واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم
آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آوارهای غزه مفقود هستند
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
رقم هدیه روز معلم مشخص شد
شکایت خواننده معروف به پلیس فتا
دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور
نتانیاهو: با یا بدون توافق به رفح حمله می‌کنیم
آقای اژه‌ای برای رفع هرگونه نگرانی در تضییع حق طلبه خوزستانی دستور به بررسی مجدد دهید
طباطبایی: اظهارات نصیری تکرار یک شوخی بی‌مزه است/ رسولی:حرف‌های نصیری ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top