تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/09/03 - 11:10
کد خبر: 335831

صفار هرندی: آشوب‌ها سازماندهی شده بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اینکه در مناطق مختلف آشوب‌ها به یک شکل بود، نشان دهنده سازماندهی شدن این آشوب‌هاست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی پشت پرده اغتشاشات آبان ماه سال ۹۸ پرداخت.

وی در این برنامه گفت: این کشور ممکن است تا به آستانه آتش کشیده شدن هم پیش برود، اما شعور باطنی مردم مانع اتفاقات ناگوار می‌شود لذا فهم و بصیرت مردم مددرسان است.

مردم در مواقع خطر بلد هستند که چگونه از کشور صیانت کنند
صفار هرندی با اشاره به هدایت مقام معظم رهبری افزود: در این دنیای به هم ریخته کشور ما امن‌ترین کشور در منطقه است، در دوره قاجار پاره‌ای از سرزمین‌های شمالی را برای خلاصی از جنگ از دست دادیم و یا در دوران پهلوی بحرین را که استان چهاردهم ایران بود از دست دادیم، اما در دوران انقلاب برای اینکه آن‌ها از ما راضی باشند چیزی از دست نداده ایم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه همه فهمیده‌اند که هزینه درگیر شدن با جمهوری اسلامی ایران قدرتمند، خیلی سنگین است، ادامه داد: وقتی به حریم کشور تجاوز می‌شود و ما نیز پهپاد فوق پیشرفته آن‌ها را می‌زنیم آن‌ها جرأت جواب دادن را نمی‌کنند، ایران  با افتخار و غرور حیات خود را ادامه می‌دهد.

صفار هرندی با بیان اینکه مملکت برای مردم است و مردم در مواقع خطر بلد هستند که چگونه از کشور صیانت کنند، خاطرنشان کرد: ما شاهد حضور مردم در صحنه دفاع هستیم به طوری که مردم در این صحنه به مواجهه با اغتشاشگران و طرح مطالبات واقعی خود دور از جنجال می‌پردازند.

او با اشاره به نمایش حضور مردم در تهران ادامه داد: این نمایش کشور را از دستبرد و تجاوز بیمه خواهد کرد و همچنین به مسئولان تلنگری می‌زند تا حق مردم نادیده گرفته نشود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه آنچه امروز در داخل خیابان‌های تهران و برخی از شهر‌ها می‌گذرد جدال بر سر مدیریت آینده جهان است عنوان کرد: آمریکایی‌ها اعلام کرده بودند در شرف شکل دادن به خاورمیانه جدید هستند و لذا مختصاتی را ارائه کردند که گواه شکل‌گیری ده‌ها کشور تازه در منطقه غرب آسیا بود، اما آن‌ها با مقاومت جدی مواجه شدند که منشاء این مقاومت ایران است.

وی با بیان اینکه تنها کشوری که در مقابل آمریکا ایستادگی کرد کشور قدرتمندی مانند ایران بود، گفت: در بستر قلوب میلیون‌ها انسان این نظام سرپا است لذا برای آمریکایی‌ها برخورد کردن با این نظام موضوعیت داشت و آن‌ها به بهانه‌های مختلف موضوعاتی را در ابعاد گوناگون مطرح می‌کردند.

صفار هرندی با اشاره به اینکه این جدال در مقاطع مختلف ادامه پیدا کرد افزود: گفته می‌شود که فتنه‌ها هر ۱۰ سال یکبار شکل می‌گیرد، اما در این جا عدد مهم نیست بلکه استمرار برنامه‌ای است که نباید اتفاق بیفتد لذا اصل بلوا‌ها به بیرون ارجاع می‌شود، اگر نقاط آسیب زایی را با دستان خودمان به وجود نیاوریم دشمن ناکام می‌ماند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مراد دل دشمن بر این است که ما در درون خودمان مشکلاتی داشته باشیم خاطرنشان کرد: ما برای شنیده شدن اعتراضات منطقی مردم ساز و کار مشخص و روشنی نداریم، در طول سال‌های گذشته تجمعات اعتراض آمیزی در راستای دادخواهی مانند موضوع هپکو و یا هفت تپه شنیده شد.

او با بیان اینکه اگر انبار سوخت در سیرجان منفجر می‌شد جان هزاران نفر به خطر می‌افتاد گفت: به مرکز دپوی کالا‌های اساسی که تغذیه کننده بخش وسیعی از مردم تهران است حمله صورت گرفت این چه نوع حمایتی از مردم است که از سویی اغتشاشگران انجام شد.

بدون مردم انقلاب و نظام نمی‌تواند سرپا  باشد
صفار هرندی با اشاره به اینکه خط قرمز همه دنیا مراکز نظامی و انتظامی است ادامه داد: وقتی به این اماکن تعرض صورت می‌گیرد به معنای آشوب بزرگ است، اما ملت ما باهوش بودند لذا به واسطه مشاهدات و شنیده هایشان خط قرمز‌ها را می‌دانند، مردم وقتی می‌بینند که با امنیت ملی و منافع ملی آن‌ها بازی می‌شود صف خود را از آشوبگران و اغتشاشگران جدا می‌کنند لذا کسانی که در صحنه، آشوب آفرینی می‌کند شرور هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بدون مردم انقلاب و نظام نمی‌تواند سرپا  باشد تصریح کرد: اگر کسی بخواهد اراده خود را بر مردم تحمیل کند مردم این موضوع را نمی‌پذیرند، در ایران احتمال به وجود آمدن سوری سازی نزدیک به صفر است، باید این سوال را مطرح کرد که چرا ایران مانند عراق و سوریه نمی‌شود، هوشمندی مانع اصلی به وجود آمدن آن وضعیت می‌شود.

صفار هرندی افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوع سهمیه بندی بنزین ورود کردند برای حفظ جایگاه شورای عالی هماهنگی سران سه قوه و جلوگیری از ایجاد اختلاف میان مردم بود، زیرا از زمان تحریم‌های جدید در سال ۸۸- ۸۹ دشمنان کشور اعلام کرده بودند که هدفشان از تحریم؛ بدبین کردن مردم به حکومت و ایجاد اختلاف میان ملت ایران است.

او با اشاره به اینکه اگر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اجرای طرح سهمیه بندی بنزین و کنترل قیمت‌ها کامل دیده نشود جفا در حق مردم است عنوان کرد: آگاهی، بصیرت و شعور باطنی مردم ایران و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی مانع اتفاقات ناگوار در کشور می‌شود و این موجب شده است کشور ما امن‌ترین کشور منطقه باشد.

آشوب‌طلبان  به ملیت، قومیت، انسانیت و اخلاق قائل نبودند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه دستگاه‌های مربوط به سهمیه بندی بنزین اعلام کردند از گذشته برای این موضوع تمرین می‌کردند، اما حوادث نشان داد پیش بینی آن‌ها بر اساس تمرین ها، منطبق بر واقعیت نبوده است و نوعی ساده گیری نسبت به موضوع داشته اند افزود: اگر تجربه هدفمندی یارانه‌ها به رغم انتقاد‌هایی که به آن وجود دارد در این طرح به کار گرفته می‌شد کمترین واکنش‌ها را ایجاد می‌کرد، زیرا دولت وقت حتی اپوزیسیون دولت را نیز از مشورت به دولت بی نصیب نگذاشت و طرح هدفمندی یارانه‌ها را با کمترین میزان خسارت به سرانجام رساند، در اجرای سهمیه بندی و گران کردن قیمت بنزین این مسیر طی نشد و این نقد به دست اندرکاران و دولت وارد است.

وی تصریح کرد: این که در مناطق مختلف کشور آشوب‌ها به یک شکل بود نشان دهنده سازماندهی شدن این آشوب‌ها است و شخصی که می‌خواهد کشورمان را به زیر بکشد برای به آتش کشیدن شهر‌ها به عوامل خود در کشور خط می‌داد، در این آشوب‌ها با خشونت طلبانی روبرو بودیم که به ملیت، قومیت، انسانیت و اخلاق قائل نبودند.

صفار هرندی با اشاره به مشکلات پیش آمده ناشی از طرح اخیر سهمیه بندی بنزین گفت: زمانی که مردم ضربه‌های مستمر اقتصادی از دولت را در سال‌های اخیر می‌بینند و ناکارآمدی در امور مربوط به معیشت مردم زیاد است، اجرای طرح افزایش قیمت بنزین ضربه جدید بسیار سختی به مردم بود؛ البته لازم نبود روز دقیق اجرای طرح را به مردم بگویند، اما مردم را در جریان موضوع قرار می‌دادند و پیش از اجرای طرح مبالغی را به حساب مردم برای تسهیل زندگی آن‌ها واریز می‌کردند، مردم محرم‌ترین افراد به مسئولان هستند و مسئولان باید موضوع را به مردم می‌گفتند.

دولت و مجلس چند سال برای مدیریت مصرف زمان داشتند، اما این کار را نکردند
وی افزود: برای کنترل مصرف بنزین طرحی مطرح شد که طرفداران زیادی داشت و قرار بود به هر ایرانی روزی ۸ دهم لیتر تا یک لیتر سهمیه بنزین داده شود و اگر کسی خودرو نداشت پول آن به حساب هر فرد واریز شود، اما این طرح کنار گذاشته شد و طرح کنونی اجرا شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اسلامی بر مدیریت مصرف تأکید داشتند نه گرانی بنزین گفت: دولت و مجلس چند سال برای مدیریت مصرف زمان داشتند، اما این کار را نکردند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top