تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/09/26 - 13:27
کد خبر: 338653

وزیر بهداشت: ایران مردم افسرده‌ای دارد

وزیر بهداشت بابیان اینکه ایران مردم افسرده ای دارد، گفت: این افسردگی عامل بسیاری از ناهنجاری ها است به گونه ای که در ۴۸ ساعت گذشته از ۲ دانشگاه اخبار ناراحت کننده شنیده ام.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» مهر، سعید نمکی در نشست با هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه امسال ۸ هزار و ۱۰۰ تخت در کشور در  ۶۶ بیمارستان کشور بهره برداری می‌شود، گفت: سال آینده ۶ هزار تخت به ظرفیت فعلی اضافه خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با بیان اینکه سالانه ۹۷ تا ۱۰۰ هزار مرگ به دلیل فشار خون بالا وجود دارد، گفت: با اجرایی شدن طرح بسیج ملی کنترل فشار خون تعداد ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار مبتلا به فشار خون بالا شناسایی شدند که سهم همدان ۱۴ هزار نفر است.

وی بر لزوم محدود کردن مصرف نمک، تغییر الگوی زندگی و مشارکت بین بخشی برای کاهش فشار خون بالا تاکید کرد و افزود: سالانه ۳۸۰ هزار مرگ وجود دارد که ۳۱۳ هزار مورد مربوط به بیماری غیرواگیر ازجمله سرطان، فشار خون بالا و دیابت و نارسایی کلیه است که کاهش این آمار تنها با همکاری بین بخشی محقق می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از چالش های جدید حوزه بهداشت را بیماری های غیرواگیر دانست و تاکید کرد: نباید به خاطر تاثیر بیماری های غیرواگیر در افزایش مرگ و میر از  بیماری های واگیردار غافل شد.

نمکی اضافه کرد: ۴۰ هزار بیماری «اچ. آی. وی» ثبت شده در کشور وجود دارد که این آمار نوک کوه یخ است و تنها راه ارزان قیمت و پرفایده در زمینه اچ. آی. وی آموزش عمومی است.

وی گفت: بهداشت دهان و دندان مقوله فراموش شده وزارت بهداشت بود که طرح مدارس بدون پوسیدگی دندان راه اندازی شد چرا که بیشترین هزینه خانواده ها صرف دندان می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: سه هزار و ۲۰۰ یونیت و سه هزار و ۶۰۰ دندانپزشک وزارت بهداشت در نوبت بعدازظهر و شب در اختیار مردم، زنان باردار و شیرده و دانش آموزان به صورت رایگان خدمات می‌دهند.

وی با بیان اینکه به شدت باید به بهداشت روان توجه شود گفت: ایران مردمانی افسرده ای دارد که این افسردگی عامل بسیاری از ناهنجاری ها است به گونه ای که در ۴۸ ساعت گذشته از ۲ دانشگاه اخبار ناراحت کننده شنیده ام.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآوری کرد: رهبری معظم انقلاب بارها بر با نشاط کردن فضای جامعه، پرهیز از دلمردگی و افسردگی و ندادن سیگنال مایوس کننده به مردم تاکید کرده اند چرا که افسردگی مادر مریضی ها است.

وی بیان کرد: فعالان در وزارت بهداشت خدمتگزاران نظام سلامت هستند و فعالان در این وزارتخانه نباید دچار سیاست زدگی شوند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top