تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/09/27 - 10:52
کد خبر: 338750

دلایل سکته قلبی و جلوگیری از آن

حمله ی قلبی در افرادی که دچار مشکلات خونی نظیر کلسترول و چربی خون هستند رخ می دهد. به طور کلی سکته ی قلبی زمانی اتفاق می افتد که خونرسانی به قلب مسدود شده و یا از طریق ایجاد لخته در رگ های بدن خون به قلب نرسد.

خبرنامه دانشجویان ایران: سکته ی قلبی یکی از بیماری های بسیار شایع و خطرناکی است که در صورت ابتلا به این عارضه باید هر چه سریع تر آن را درمان نمود. از آن جایی که قلب یک عضو بسیار مهم در بدن بوده و عملکرد آن روی اندام های مختلف بدن تاثیر گذار است از این رو باید در حفظ سلامتی آن تلاش کرده و راه های پیشگیری از سکته ی قلبی را بدانیم.

حمله ی قلبی به چه علتی اتفاق می افتد؟
حمله ی قلبی
در افرادی که دچار مشکلات خونی نظیر کلسترول و چربی خون هستند رخ می دهد. به طور کلی سکته ی قلبی زمانی اتفاق می افتد که خونرسانی به قلب مسدود شده و یا از طریق ایجاد لخته در رگ های بدن خون به قلب نرسد. حمله ی قلبی در صورت عدم درمان مرگبار است.

علائم حمله قلبی

  • فشار و تنگ شدن تنفس
  • درد و احساس فشار در روی قفسه ی سینه
  • تهوع و عرق سرد
  • سوء هاضمه
  • سرگیجه های ناگهانی

دلایل سکته قلبی و جلوگیری از آن

چه عواملی سکته قلبی را تشدید می کند؟
عوامل سکته ی قلبی می تواند در اختیار فرد باشد و یا از کنترل فرد خارج باشد به طور مثال افزایش سن یکی از عوامل تشدید کننده ی سکته ی قلبی است که در کنترل فرد نیست. عوامل تشدید کننده ی سکته ی قلبی شامل:

  1. سن: بالا بودن سن یکی از عواملی است که موجب افزایش امکان ابتلا به سکته ی قلبی می شود. بیشترین آمار سکته ی قلبی در مردان بالای 45 و زنان بالای 55 سال است.
  2. سیگار و دخانیات: استفاده از مواد مخدر خونرسانی صحیح را مختل کرده و همین موضوع می تواند موجب بروز سکته ی قلبی در فرد شود.
  3. فشار خون بالا: فشار خون بالا دیواره ی رگ ها را دچار تغییرات کرده و همین موضوع خونرسانی از طریق رگ را دچار اختلال می کند. از این رو می توان با روش های مناسب ترک سیگار و دخانیات به راحتی از سکته ی قلبی پیشگیری کرد.
  4. دیابت: قند خون بالا خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد.
  5. کم تحرکی : از طریق ورزش و تحرک منظم می توان از بسیاری از بیماری ها به ویژه بیماری قلبی پیشگیری نمود. داشتن فعالیت بدنی خونرسانی را بهبود بخشیده و موجب جلوگیری از سکته ی قلبی می شود.
  6. کنترل استرس و اضطراب: استرس و اضطراب از حالت های روانی مضری هستند که برای قلب بسیار ضرر دارد. سعی کنید با روش های مناسب به درمان استرس بپردازید.
  7. تغذیه: از غذا های چرب و فست فود دوری کنید. تغذیه ی سالم و استفاده از مکمل های غذایی می تواند علاوه بر پیشگیری از سکته ی قلبی از ابتلا شدن به بسیاری از بیماری ها جلوگیری نماید.

محصولات فوراور ایران و پیشگیری از بیماری های قلبی
مکمل امگا 3 فوراور: کپسول امگا یکی از مکمل های فوراور و سرشار از امگا بوده و برای قلب بسیار مفید است. این مکمل عالی کلسترول و چربی های اضافی را به طور کامل از بین برده و همچنین جهت کاهش وزن نیز می توانید از آن استفاده کنید چرا که یک چربی سوز فوق العاده است.

مکمل گیاهی سیر و آویشن فوراور: این قرص گیاهی برای قلب نیز موجب کاهش سطح کلسترول شده و در سلامت دستگاه گوارش موثر است. همچنین یک مکمل عالی جهت پایین آوردن فشار خون و غلظت خون است.

دلایل سکته قلبی و جلوگیری از آن

مکمل ویتامین آ فوراور: این مکمل حاوی ویتامین A.E و سلنیوم است. ویتامین ها نقش مهمی در پیشگیری از سکته ی قلبی دارند. یک آنتی اکسیدان قوی بوده و برای تقویت ارگان های بدن و همچنین بهبود مشکلات قلبی از طریق از بین بردن چربی های اضافی موثر است.

نوشیدنی آلوئه ورای فوراور: این نوشیدنی به طور کلی برای تقویت قسمت های مختلف بدن ساخته شده است و برای کاهش قند و چربی خون فوق العاده است.

مکمل ویتامین سی فوراور: این مکمل به صورت کپسول بوده و یک آنتی اکسیدان قوی جهت تقویت سیستم ایمنی بدن است. استفاده از این محصول موجب کاهش استرس شده و سلامتی قلب را حفظ می کند. می توانید برای تنظیم سطح کلسترول از این مکمل فوق العاده استفاده نمایید.

کپسول مواد معدنی فوراور: این مکمل تمامی مواد معدنی که برای سلامتی به آن نیاز داریم را در اختیار بدن قرار می دهد. در بهبود کم خونی و حل مشکلات خونی بسیار عالی عمل کرده و علاوه بر این ضامن سلامتی قلب است. چرا که نقش موثری در بهبود سیستم گردش خون دارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
جدول لیگ برتر/ تداوم صدرنشینی استقلال
تداوم تساوی های بدون گل/ توقف پرسپولیس مقابل سپاهان
تساوی بدون گل دو تیم استقلال و تراکتور
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top