تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/10/01 - 22:54
کد خبر: 339273

لغو مراسم کریسمس در کلیسای «نوتردام»

«نوتردام» معروف‌ترین کلیسای جهان در پاریس که حتی در زمان جنگ جهانی اول و دوم مراسم ویژه کریسمس برگزار کرده امسال پس از ۲۰۰ سال شاهد لغو این جشن می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، آتش‌سوزی سال جاری که باعث تخریب بخش اعظمی از کلیسای معروف «نوتردام» شد باعث لغو مراسم سنتی و دیرینه کریسمس در این مکان مذهبی گردید. مراسمی که در آن برنامه‌ها و آیین‌های سنتی اجرا می‌شد و گروه کُر همین کلیسا نیز قرار بود به رهبری «هنری شاله» برنامه‌ای مخصوص روی صحنه ببرد.

«نوتردام» معروف‌ترین کلیسای جهان در پاریس که حتی در زمان جنگ جهانی اول و دوم مراسم ویژه کریسمس برگزار کرده امسال پس از ۲۰۰ سال شاهد لغو این جشن می‌شود.

با خاموش شدن نور چراغ‌های نوتردام در یک نقطه عطف ۸۵۵ ساله که زمانی مغلوب‌ناشدنی فرض می‌شد، مقامات در تلاشند تا روح سوخته نوتردام را از طریق ارائه خدمات، سرودها و دعا زنده نگاه دارند.

به همین منظور مجسمه معروف نوتردام به همراه بسیاری از وسایل برای انجام مراسم مذهبی و جشن‌های کریسمس به مکان جدید که کلیسایی با نام «سن ژرمن لوکسروا» است و حدود یک مایل از نوتردام فاصله دارد انتقال داده‌اند تا در این فاصله کار مرمت نوتردام  سوخته نیز انجام شود.

از آتش‌سوزی پانزدهم آوریل که سقف اصلی و مناره کلیسا فرو ریخت، کار مرمت و بازسازی نوتردام آغاز شده و به صورت شبانه روزی در حال انجام است.

کلیسای نوتردام پاریس در ۱۵ آوریل ۲۰۱۹ (۲۶ فروردین ۱۳۹۸) دچار آتش‌سوزی جدی شد. با توجه به اهمیت تاریخی این کلیسا، این حادثه باعث واکنش‌هایی در سراسر جهان شد. این آتش در ساعت ۱۸:۵۰ رخ داد. با وجود این‌که علت این حادثه هنوز مشخص نشده‌ است اما احتمال اینکه این آتش‌سوزی به بازسازی کلیسا مربوط بوده باشد، وجود دارد. در این حادثه برج و سقف کلیسای نوتردام فرو ریخت و آسیب جدی به قسمت‌های داخلی کلیسا و تزئینات آن وارد شد.

کلیسای نتردام از محبوبترین نقاط گردشگری در فرانسه بود که سالانه بیش از ۱۳ میلیون بازدید کننده داشت. این کلیسا تا مدتی طولانی بزرگترین کلیسای اروپا بوده‌ است. اهمیت این بنای تاریخی در این است که به عنوان زیباترین اثر در معماری گوتیک شناخته می‌شود که برای تزیین داخل و خارج آن صدها مجسمه کوچک و بزرگ از سنگ یا چوب تراشیده‌اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top