تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/11/15 - 04:19
کد خبر: 344569

پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری اعتبار جداگانه‌ای می‌خواهد

رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه باید پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری از طریق بورسیه یا هزینه‌های پروژه‌‌ها باشد،‌گفت: پروژه‌های خوب دانشگاه‌ها باید عدالت‌مدارانه بین اساتید و دانشجویان تقسیم شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سید حسن صدوق رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی و عضو هیأت علمی این دانشگاه گفت: به گمانم دولت چنین اعتباری برای حقوق مستقیم به دانشجویان دکتری ندارد.

وی افزود: دولت برای پرداخت امور جاری دانشگاه‌ها تا زمانی که بنده رئیس دانشگاه بودم با مشکلاتی مواجه بود و دغدغه اصلی دانشگاه‌ این بود که چگونه حقوق کارکنان رسمی، قراردادی و اساتید را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بر اساس درصد‌های تخصیص داده شده پرداخت کند.

*پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری اعتبار جداگانه‌ای می‌خواهد

صدوق با بیان اینکه پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری یک اعتبار جداگانه می‌خواهد،‌تصریح کرد: ما باید واقعی فکر کنیم؛ مسائل رفاهی دانشجویان برای دولت خیلی اهمیت دارد، به خاطر مسائلی که می‌تواند در دانشگاه ایجاد کند.

رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه بنده به شخصه راه‌حل‌هایی برای پرداخت حقوق به دانشجویان دارم که این راه‌حل‌ها میانبر نیست، بلکه راه‌های اصلی است، خاطر نشان کرد: دولت « آقای روحانی» اخیرا بخشنامه‌ای به سازمان‌های دولتی داده است که پروژه‌ها و مشکلات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به دانشگاه‌ها بسپارند و در بودجه‌های هر نهادی اعتبار پژوهشی دیده شده است که باید برای دانشگاه‌ها هزینه شود.

*دانشگاه‌ها پروژه‌های نهاد‌های مختلف را به دانشجویان پی اچ دی بسپارند

وی ادامه داد: وقتی یک پروژه برای اجرا به دانشگاه سپرده می‌شود، به جای اینکه پروژه‌ها به یک فرد برای اجرا داده شود و با افرادی از نهادهای دولتی یا دانشگاه‌ها مرتبط باشند، باید پروژه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به دانشگاه‌ها بسپارند و دانشگاه‌ها افراد ذی‌صلاحی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در رشته‌های مختلف، دانشکده‌های مختلف و گروه‌های آموزشی، پژوهشی را شناسایی و آنها مکلف باشند که به دانشجویان پی اچ دی پروژه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحویل دهند و یا از محل بودجه پژوهشی به دانشجویان کمک کنند.

*کشور‌های دیگر حقوق مستقیم به دانشجویان نمی‌دهند

صدوق با تاکید بر اینکه در سایر کشورها نیز حقوق مستقیم به دانشجویان نمی‌دهند، تصریح کرد: در جاهای دیگر هم یا دانشجویان بورس یک نهاد دولتی یا خصوصی می‌شوند و ماهانه بورس آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌گیرند و بستر اشتغال هم برای آنها فراهم می‌شود یا از طریق پروژه‌ها دانشجویان دکتری وارد شده و همکاری می‌کنند و از این طریق سهمی به آنها می‌رسد که در این صورت مقاله استخراج می‌شود که جنبه علمی و کیفی نیز برای دانشجو به دنبال دارد و پول هم به آنها پرداخت می‌شود.

*مسؤولین دانشگاه‌ها در مورد چگونگی انجام پروژه‌ها مسؤول هستند

رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: این کار باید به صورت یک جریان مشخص درآید، نه به این صورت که کارهای پژوهشی به ۲۰ یا ۳۰ نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها از طرف نهادهای مختلف سپرده  شود که آنها نیز با چند نفر دیگر خارج از دانشگاه پروژه‌های میلیاردی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهند. باید توصیه اکید شود که چند دانشجوی پی اچی دی و چند همکار در این پروژه هستند و بعد رئیس دانشگاه امضا کند و سیستم پژوهشی متناسب با پیشرفت کار پول را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به حساب افراد واریز کند؛ چراکه اگر این پروژه در جایی به مشکل برخورد کند، مسئول دانشگاه و معاون پژوهشی دانشگاه مسئول آن هستند، بنابراین اگر مسئول هستیم باید بگوییم چگونه در مورد پروژه‌ها عمل شود.

صدوق با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند سعی کنیم هیچ پایان‌نامه‌ای بدون پرداخت مالی نباشد، یادآور شد: پروژه‌های زیادی در حوزه صنعت، خدمات، ‌محیط‌زیست و راه و... وجود دارد که باید این پروژه‌ها به دانشجویان داده شود.

*برای پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری یا باید آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بورسیه کنیم یا هزینه پروژه‌ای به آنها بدهیم

وی تاکید کرد: برای پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری یا باید آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بورسیه کنیم یا هزینه پروژه‌ای به آنها بدهیم. در دانشگاه علم و صنعت، خواجه نصیر، امیرکبیر و بهشتی پروژه‌های خوبی می‌گیرند که باید این پروژه‌ها به صورت عدالت‌مدارانه بین اساتید و دانشجویان تقسیم شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top