تاریخ انتشار: شنبه 1398/11/19 - 12:01
کد خبر: 344893

بهترین زمان برای سفر به روسیه و تجربه شب‌های سفید

طی شب های سفید، بیشتر فعالیت‌ها در فضای باز انجام می‌شود. سنت پترزبورگ متشکل از ۴۲ جزیره است که توسط ۳۴۲ پل به یکدیگر متصل شده‌اند و ساکنان این شهر، نیمه‌شب‌های تابستان، کانال‌های آن را با قایق می‌پیمایند. کنسرت‌هایی در میدان پالاس و روی سقف مارینسکای ۲ برگزار می‌شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: بهترین زمان سفر به روسیه، تابستان‌ها و از ماه مه شروع می‌شود تا اکتبر. این زمان، بهترین فرصت برای رزرو تور مسکو و تماشای شاهکارهایی مانند چشمه‌های طبیعی کاخ پترهوف، پارک‌های پوشکین و مناظر شگفت‌انگیز حلقه‌ی طلایی روسیه است. روسیه در هر فصل تجربه‌های جذاب و متفاوتی برای ارائه به گردشگران دارد. با اینکه این کشور را به عنوان مقصدی خارق‌العاده برای تفریحات و ورزش‌های زمستانی می‌دانند و مناظر پوشیده‌از برف آن، دل از گردشگران زیادی برده است، اما تابستان‌های این کشور ویژگی کاملا متفاوتی با هر کجای دیگر دنیا دارد.

با گرم‌تر شدن آب‌وهوا در شهرهای مختلف روسیه، برف‌ها آب می‌شوند و گل‌های زیبا و چمن‌های آراسته در بسیاری از پارک‌ها، باغ‌ها و کاخ‌های معروف روسیه نمایان می‌شوند. دمای هوا در ماه‌های ژوئیه و اوت به دلپذیری آب‌وهوای مناطق مدیترانه‌ای است و در اواسط تابستان، شهر شمالی سنت پترزبورگ در هیچ‌کدام از ساعات شبانه‌روز، تاریکی را تجربه نمی‌کند. حتی شب‌ها، آسمان شهر چنان روشن است که گویی یک عصر تابستانی در یکی از شهرهای شمالی ایران را تجربه می‌کند. در سنت پترزبورگ، شهر تزارها، این پدیده جوی را «شب های سفید» می‌نامند: ۸۰ الی ۹۰ شب متوالی، از ماه مه تا انتهای ژوئیه، پس‌از رهایی جستن شهر از چندین ماه سرما و تاریکی طولانی، ساکنان شهر اکنون بازگشتی هرچند کوتاه‌مدت را به روشنایی تقریبا شبانه‌روزی جشن می‌گیرند. ساکنان پایتخت فرهنگی روسیه که فاصله‌ی کمی با مدار قطب شمال دارد و در منتهی‌الیه خلیج فنلاند واقع شده است، از ابتدای پایه‌ریزی شهر توسط پتر کبیر در ابتدای قرن هجدهم آغاز تابستان را جشن می‌گیرند.

بهترین زمان برای سفر به روسیه و تجربه شب‌های سفید

طی شب های سفید، بیشتر فعالیت‌ها در فضای باز انجام می‌شود. سنت پترزبورگ متشکل از ۴۲ جزیره است که توسط ۳۴۲ پل به یکدیگر متصل شده‌اند و ساکنان این شهر، نیمه‌شب‌های تابستان، کانال‌های آن را با قایق می‌پیمایند. کنسرت‌هایی در میدان پالاس و روی سقف مارینسکای ۲ برگزار می‌شود. مردم و به‌ویژه کودکان پارک‌های نزدیک به کلیسای جامع سنت ایزاک در مرکز شهر اسب‌سواری می‌کنند و آتش‌بازی‌های زیادی انجام می‌شود.

بسیاری معتقد هستند که شب های سفید، پدیده‌ای است که تنها در سنت پترزبورگ رخ می‌دهد. اما واقعیت آن است که پدیده‌ی روزهای بلند تابستانی در نقاط دیگر روسیه نیز وجود دارد و از مسکو تا یکاترینبورگ تا یاکوتسک نیز این پدیده را شاهد خواهید بود. در حقیقت، این پدیده امری مرسوم در مناطقی است که در نزدیکی مدار قطبی قرار دارند و حتی در شهرهای کوچک و گمنام‌تر، این پدیده از زیبایی بیشتری برخوردار است. شب های سفید را می‌توان در خیلی از شهرهای روسیه، سوئد، نروژ یا فنلاند هم تجربه کرد. اما می‌توان گفت که سنت پترزبورگ که نزدیک‌ترین شهر جهان به مدار قطبی است، این پدیده را به شهرت رسانده است. این شهر، با جمعیت یک میلیون نفری خود، این شب‌ها را با فعالیت‌ها، رویدادها و فستیوال‌های متعدد فرهنگی و تفریحی، جشن می‌گیرد و به‌یقین می‌توان گفت که شب های سفید تبدیل به بخشی جدایی‌ناپذیر از هویت سنت پترزبورگ شده و در حقیقت، همه این فعالیت‌ها، ستایش زیبایی بی‌همتای این شهر و نقش آن به‌عنوان کانون هنری کشور است. در ایام روی‌دادن پدیده‌ی شب‌های سفید، محلی‌ها روزها از نور خورشید لذت می‌برند و در کافه‌هایی که در فضای آزاد دایر شده‌اند، دور هم جمع می‌شوند؛ و شب‌ها را در جشنواره‌ها و کنسرت‌ها و مهمانی‌ها به روز می‌رسانند. شب‌های سفید از مه شروع می شود، یعنی درست زمانی که شهر تسلیم فصل بهار شده است و درختان پرشکوفه در همه‌ی پارک‌ها دیده می‌شود. اما اواسط ماه ژوئن زمانی است که این پدیده به اوج خود می‌رسد؛ خورشید به‌آهستگی به سمت افق پیش می‌رود، اما هرگز به‌طور کامل غروب نمی‌کند. در تور روسیه برای لذت‌بردن از شب های سفید آن، فراموش نکنید که موارد زیر را هم حتما تجربه کنید.

بهترین زمان برای سفر به روسیه و تجربه شب‌های سفید

تفریح در جزیره‌ی نیو هلند
مرکز خلاقیت و فضای سبز جدید و خیره‌کننده‌ی شهر که به نام جزیره نیو هلند نامیده می‌شود، در زمانی کم تبدیل به بهشت هنرمندان و به یک اندازه، در میان گردشگران و محلی‌ها محبوب شد. کنسرت‌های فضای باز، بزرگ‌ترین جاذبه‌ی این مرکز در فصل تابستان هستند، اما به‌غیر از آن‌ها، رویدادهای دیگری هم آنجا برگزار می‌شود. می‌توانید غذاهای محلی را در کافه‌های جذاب آن امتحان کنید؛ در جلسات یوگا که روی چمن برگزار می‌شوند شرکت کنید؛ مهارت‌های طراحی خود را در کارگاه‌های آموزشی آن تقویت کنید؛ چیدمان‌های هنری را در نمایشگاه‌های موقتی آنجا تماشا کنید؛ فیلم ببینید؛ در جلسات سخنرانی شرکت کنید و حتی پینگ‌پونگ بازی کنید.

قدم‌زدن در باغ تابستانی سنت پترزبورگ
باغ تابستانی سنت پترزبورگ به‌طور خاص برای تفریحات تابستانی طراحی و ساخته شده است. قدم‌زدن در خیابان‌های سایه‌دار و آراسته به مجسمه‌های کلاسیک و مرمرین، یکی از تجربه‌های آرام‌بخش و نابی است که حتما باید در تور سنت پترزبورگ تجربه کرد. باغ میخائیلویسکی، که درست پشت موزه‌ی روسیه قرار دارد، نیز انتخاب خوب دیگری است. دیوارهای قلعه‌ی پیتر اند پل که در سمت رودخانه قرار گرفته‌اند ازجمله پاتوق‌های موردعلاقه‌ی آفتاب‌دوستانی است که می‌خواهند از آفتاب گرم روزهای تابستان این شهر استفاده کنند.

بهترین زمان برای سفر به روسیه و تجربه شب‌های سفید

شب‌زنده‌داری
در ایام روی‌دادن پدیده‌ی شب های سفید، حداقل یک بار باید شب‌زنده‌داری را تجربه کرد. وقتی که نیمه‌شب‌ها از خیابان‌های تاریخی شهر عبور می‌کنید، نوعی سرخوشی به انسان دست می‌دهد، گویی هنوز زمان زیادی تا وقت خواب باقی مانده است. این کار را عصر و بعد از صرف شام در فضای باز شروع کنید و سپس، کافه‌های شبانه‌ی شهر و کنسرت‌های آن را تجربه کنید. یکی از سنت‌های ماندگار شب های سفید سنت پترزبورگ، تماشای مناظر پل‌های رودخانه‌ی وسیع نوا است که برای عبور قایق‌ها در شب‌ها، از میان شکافته می‌شوند.

تماشای ستارگان دنیای موسیقی در شب های سفید
اواسط تابستان در روسیه، به‌طور سنتی، زمانی بود که هنرمندان هنرهای نمایشی روسی برنامه‌های خود را تعطیل می‌کردند و به همین دلیل، این روزها تقریبا صحنه‌های تئاتر سنت پترزبورگ خالی از رونق بود. تا این که در سال ۱۹۹۳، فستیوال ستارگان شب های سفید سنت پترزبورگ آغاز به کار کرد. از روزهای پایانی ماه مه تا میانه‌ی ژوئیه، تقریبا هر روز کنسرت‌های اپرا و موسیقی باله در تالار مارینسکی برگزار می‌شود و ستارگان برتر بین‌المللی و روس در آن شرکت دارند. کنسرت‌هایی هم در نقاط مختلف شهر در فضای باز برگزار می‌شود.

بهترین زمان برای سفر به روسیه و تجربه شب‌های سفید

در بزرگ‌ترین جشن شهری سنت پترزبورگ دیدن کنید
اسکارلت سایلز که در اواخر ماه ژوئن برگزار می‌شود، بزرگ‌ترین گردهمایی عمومی سالانه در سنت پترزبورگ است و بیش‌از یک میلیون نفر در هر سال در آن شرکت می‌کنند. این جشن ریشه در یکی از کتاب‌های کودک پرطرفدار در میان روس‌ها دارد و اکنون تبدیل به یکی از نمادهای محبوب شب های سفید شده است. شاید بتوان آن را خاص‌ترین رویداد در تابستان سنت پترزبورگ دانست که هر کسی می‌تواند آن را از روی ساحل رودخانه‌ی نوا تماشا کند.

یکی از بهترین زمان‌ها برای رزرو تور، در فصل شب های سفید است که خورشید هرگز غروب نمی‌کند و شهر ۲۴ ساعته بیدار است و جشنواره‌ها، برنامه‌ها و کنسرت‌های زیادی برگزار می‌شود و موزه‌ها، رستوران‌ها، سینماها و فروشگاه‌ها ساعت بیشتری باز هستند. برای خرید تور سنت پترزبورگ و تور مسکو، به مجله گردشگری کجارو مراجعه کنید تا فهرستی کامل از آفرهای متنوع و ارزان تور روسیه را یکجا مشاهده و قیمت‌ها و امکانات مختلف هر کدام را با هم مقایسه کنید. مجله گردشگری کجارو، مرجع کامل تورهای مسافرتی، اطلاعات کاملی از جاهای دیدنی روسیه، راهنمای سفر و سایر اطلاعات ضروری برای سفر به این کشور را تهیه کرده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top