تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/11/21 - 04:20
کد خبر: 345097

دانشگاه صنعتی قم با مشکل اساتید خاموش مواجه نیست

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی قم: می‌توان گفت که در حالت کلی ما مشکلی با پدیده اساتید خاموش نداریم و از بیشتر اساتید در این زمینه راضی هستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مجتبی حیدری، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، در خصوص پدیده اساتید خاموش در این دانشگاه گفت: با توجه به ماهیت دانشگاه صنعتی قم و رشته‌های موجود، بیشتر اساتید دانشگاه از نظر پژوهشی فعال هستند و تلاش خود را برای افزایش بهره علمی دانشگاه به کار گرفته اند. البته در این میان سطح فعالیت‌ها و نوع فعالیت‌های پژوهشی متفاوت است. تعدادی از اساتید به دلیل تخصص و رشته‌ای که دارند، ممکن است ارتباط کمتری با صنعت داشته باشند و تمرکز خود را روی موارد دیگر پژوهشی متمرکز کنند.

حیدری افزود: در اسناد بالادستی نظیر سند چشم انداز و نقش جامع علمی کشور، نقش دانشگاه‌ها در توسعه علمی کشور مشخص شده و در همین راستا دانشگاه جهت دستیابی به اهداف تعیین شده برنامه ریزی و سیاست گذاری می‌کند. با این حال بعضی رشته‌ها ممکن است با برنامه‌های تعیین شده هماهنگ و یا جلوتر باشند و در بخش دیگری از رشته‌ها این موضوع کمرنگ‌تر و نیاز به تقویت بیشتر داشته باشد.

معاون پژوهشی این دانشگاه خاطرنشان کرد: می‌توان گفت که در حالت کلی در دانشگاه صنعتی قم مشکلی با پدیده اساتید خاموش نداریم و اکثر اساتید در زمینه‌های پژوهشی فعال هستند.

وی در خصوص سطوح مختلف همکاری اساتید در زمینه چاپ مقالات در نشریات معتبر و ارتباط با صنعت گفت: با توجه به آئین نامه ارتقای اعضای هیات علمی که ملاک عملکرد پژوهشی اساتید را در این زمینه مشخص نموده، اکثر اساتید هیات علمی دانشگاه صنعتی قم، شاخص‌های این آئین نامه را دارا هستند و بر اساس مفاد آن عمل می‌کنند.

حیدری تاکید کرد: بعضی از اعضا از دیگران فعال‌تر هستند و نمی‌توان این را بر عدم فعالیت دیگر اساتید تلقی کرد. به عنوان مثال حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از اساتید، بسیار بیشتر در زمینه‌های پژوهشی فعالیت بوده و سطح فعالیت‌های پژوهشی شان از شاخص‌های تعیین شده هم فراتر است.

این مقام مسئول در خصوص اقدامات و راهکار‌های دانشگاه برای تشویق دیگر اساتید به فعالیت بیشتر گفت: در دانشگاه سیاست گذاری پژوهشی به این صورت است که از طریق تدوین آیین نامه ها، اساتیدی که عملکرد شاخصی دارند مورد تشویق قرار بگیرند. در این راستا آیین نامه‌های متعددی تهیه شده است. علاوه بر این در راستای اجرای برنامه‌های توانمندسازی و تقویت عملکرد حرفه‌ای اساتید در زمینه پژوهش، دوره‌های آموزشی برای اعضای هیات علمی برگزار می‌شود تا منجر به استفاده بهتر از پتانسیل‌های ایشان گردد.

وی در این خصوص افزود: دوره‌های متعدد آموزشی که در طول سال برای اساتید برنامه ریزی می‌شود در نهایت منجر به ارتقای علمی دانشگاه خواهد شد و در این نشست‌ها تلاش و تمرکز بر این است که ظرفیت‌های بالقوه اساتید به فعالیت‌های بالفعل تبدیل شود.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: باید تفاوت‌های فردی انسان‌ها را در نظر گرفت. با شناسایی علایق و پتانسیل‌های هر یک از اساتید، می‌توان فعالیت به خصوصی را به آن‌ها واگذار کرد تا هم آن‌ها عملکرد با کیفیتی داشته باشند هم دانشگاه به اهداف خود دست پیدا کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top