تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/11/24 - 09:53
کد خبر: 345409

بهترین سفرهای مشهد، قشم و چابهار

مشهد یک شهر زیارتی سیاحتی فوق العاده که انتخاب بسیار مناسب برای سفر است، به ویژه با تور مشهد که می توان از تمام مکان های دیدنی این شهر بازدید کرد. وجود حرم مطهر امام رضا در این شهر جاذبه گردشگری مشهد را بسیار بالا برده است که در طول سال گردشگران زیادی این شهر را برای سفر انتخاب می کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: انتخاب شهر مناسب برای سفر، یکی از اصلی ترین دغدغه هایی است که درهنگام سفر برای اکثر افراد وجود دارد. شهری که هم بتوان در آن از مکان های مذهبی و تاریخی دیدن کرد و نیز به تفریح در آن پرداخت و از طبیعت زیبای آن بهره گرفت.

مشهد
مشهد یک شهر زیارتی سیاحتی فوق العاده که انتخاب بسیار مناسب برای سفر است، به ویژه با تور مشهد که می توان از تمام مکان های دیدنی این شهر بازدید کرد. وجود حرم مطهر امام رضا در این شهر جاذبه گردشگری مشهد را بسیار بالا برده است که در طول سال گردشگران زیادی این شهر را برای سفر انتخاب می کنند.

قشم
خوشبختانه کشور پهناور ما جاذبه های فراوانی برای گردشگران دارد که دغدغه های آن ها را برای انتخاب مکان سفر کاهش می دهد. جزیره زیبا و دیدنی قشم یکی از این مکان ها است. که در تمام سال گردشگران زیادی با تور قشم به این جزیره زیبا سفر می کنند و از جاذبه های دیدنی آن لذت می برند. جزیره قشم با داشتن مناظر زیبا و طبیعی، و هم چنین مکان های تاریخی، مذهبی و بازارهای فراوان گزینه مناسبی برای انتخاب گردشگران داخلی و خارجی می باشد.

چابهار
چابهار شهر بندری بسیار دیدنی در سیستان و بلوچستان با داشتن آب و هوایی معتدل مکان مناسبی برای مسافرت است که با تور چابهار می توان از تمام مکان های گردشگری این شهر دیدن نمود. علاوه بر موقعیت تجاری که چابهار دارد، از لحاظ مناطق بکر و طبیعی، و مکان های زیبای گردشگری بسیار غنی می باشد.

از مسایل مهم  هر کس برای انتخاب تور مشهد سه دغدغه اصلی مسافرت تور چابهار و تور قشم که در سایت افکار نیوز هم به آن اشاره شده است.

دغدغه های سفر توجه به مسافت و طی مسیر می باشد که انتخاب تور مناسب برای سفر این دغدغه را برطرف می سازد. انتخاب مکان مناسب برای استقرار در سفر دغدغه ای دیگر است که سفر با تور این مشکل را حل می کند. سفر با تور این امکان را فراهم می کند که بدون  فکر کردن به مسائل مختلف از جمله: طول مسیر یا انتخاب هتل یا آشنا نبودن با مکان های مختلف، فقط با انتخاب تور مناسب از سفر لذت برد و بقیه مشکلات را به آژانس فاراگشت سپرد. تنوع بالا در تورهای مختلف انتخاب را برای افراد آسان می نماید. افراد با هر سلیقه و شرایط مالی می توانند گزینه ی مناسبی از تورها را انتخاب کنند و با سفری ایمن از گردش خود لذت ببرند.

 انتخاب تور مناسب این امکان را می دهد از استرس های ناشی از رزرو هتل و رزرو بلیط کاست و از این رو در وقت بسیار صرفه جویی می گردد و لازم نیست وقت خود را صرف به دنبال گشتن بهترین هتل ها و رستوران ها کرد بلکه این مسئولیت ها را می توان به تور سپرد و از سفر لذت برد. از مزیت های دیگر تور این است که می توان جاذبه های بیرون از شهر را به راحتی بدون ترس از گم شدن و پیدا نکردن آن، رفت.

امسال کجاها بریم سفر
با تور مشهد می توان مسافرتی دلچسبی را تجربه نمود طبیعت زیبای طرقبه و شاندیز با آب و هوای بسیار مطبوع مکانی مناسب برای تفریح می باشد. پارک وکیل آباد، پارک کوهسنگی و پارک ملت از مکان های تفریحی مشهد است. آرامگاه فردوسی و مسجد گوهر شاد نیز از مکان هایی است که افرادی که با تور مشهد به این شهر می روند از آن دیدن می کنند. از دیگر مناطق تاریخی این شهر بزرگ می توان آرامگاه خواجه ربیع و گنبد خشتی و مجموعه هارونیه را نام برد. موزه های زیادی در این شهر مذهبی وجود دارد. از جمله می توان به موزه نادری و موزه آب اشاره کرد. موزه فرش، موزه سکه و تمبر از جمله موزه هایی هستند که جزء موزه های آستان قدس رضوی به حساب می آیند. تور مشهد  گزینه ای بسیار مناسب برای سفر است.

خرید بخش جدا ناپذیر سفر است که با وجود بازارهای زیادی در مشهد بسیار مورد توجه قرار می گیرد. زعفران و زرشک از سوغاتی های خوردنی مشهد است و علاوه برآن صنایع دستی از جمله هرکره نیز از سوغاتی های این شهر می باشد.

تور چابهار امکان بازدید از جاذبه های طبیعی چابهار را فراهم می کند، چابهار با سواحل بسیار زیبای خود و هوای مطبوع به ویژه در فصل پاییز و زمستان مکانی دیدنی و جاذبه طبیعی برای تمام مسافران است که از سفر خود لذت ببرند و از تور چابهار نهایت استفاده را بنمایند. سواحل بریس یکی از جاذبه های طبیعی این شهر است که با  داشتن صخره های زیبا امکان لذت بردن از تماشای دریای عمان را فراهم می کند. یکی دیگر از منابع طبیعی واقع در چابهار کوه های مینیاتوری، معروف به کوه مریخی است که با تور چابهار می توان از تماشای آن لذت برد. بندر گواتر یکی دیگر از مناطق گردشگری چابهار است که به علاوه سرمایه گذاران زیادی را به خود جذب می کند.

ساحل مرجانی تیس لذت از یک غروب زیبا در چابهار را دو چندان می کند. تالاب صورتی لیپار با گونه های مختلف جانوری از جمله فلامینگو یک منطقه بکر در چابهار است که می توان از این زیبایی های طبیعی بهره گرفت و از سفر لذت کافی برد. فواره چابهار، گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. یکی دیگر از جاذبه های طبیعی چابهار که می توان با تور چابهار از آن دیدن نمود کوه های گل افشان است که بسیار زیبا و تعجب برانگیز می باشد. یکی از زیباترین سواحل ایران ساحل تنگ در چابهار است، فیتوپلانکتون هایی که در این ساحل وجود دارند با ساطع کردن نور آبی رنگ از خود منظره بسیار زیبا و به یاد ماندنی را به وجود می آورند. قدمگاه خضر نبی مکانی مذهبی و تاریخی در این خطه به شمار می رود. ساحل درک، ساحلی حیرت انگیز در این منطقه که گویی کویر و دریا در کنار هم جا گرفته اند. سفر با تور چابهار این امکان را می دهد که از تمام جاذبه های این شهر بدون دغدغه دیدن کرد. شیرینی لندو از شیرینی های سنتی این منطقه است و سوزن دوزی نیز از صنایع دستی این منطقه به شمار می رود.

 با تور قشم جاذبه های دیدنی قشم را می توان دید جزیره زیبای قشم سالانه گرشگران زیادی را به خود جذب می کند. طولانی ترین غار نمکی جهان در این جزیره  قرار دارد. غار خربس نیز از جذابیت های جزیره قشم است. با تور قشم می توان از جنگل های دریایی حرا دیدن نمود. از ویژگی های این درختان شیرین کردن آب شور است. دره ستارگان یکی از معروف ترین و قدیمی ترین مکان های طبیعی جزیره زیبای قشم است که در اثر فرسایش به صورت طبیعی طی میلیون ها سال شکل گرفته است. علاوه بر مکان های طبیعی،  مکان های تاریخی نیز درجزیره قشم  وجود دارند. قلعه پرتغالی ها، مقبره بی بی مریم در قشم و سد گوران نیز از جمله این مکان های تاریخی هستند که در تور قشم می توان از آن ها دیدن کرد.

پارک کروکودیل، اکواریوم جزیره قشم از معروف ترین جاذبه های تفریحی این جزیره ی زیبا است. علاوه بر همه ی مکان های تاریخی، طبیعی و توریستی قشم، قطعا خرید از مراکز و بازارهای قشم  یکی از عوامل سفر به این جزیره است. خرما و نان های محلی از جمله نان تموشی  از خوراکی های خوشمزه جزیره قشم می باشد. صنایع دستی حصیری نیز از سوغاتی های این جزیره است.

همانطور که مشاهده کردید برای تور چابهار امسال کجاها مسافرت خوش میگذره تور مشهد و تور قشم در سایت آسمونی هم آنرا میتوانید مشاهده کنید، عنوان مهمی برای سفر است و مطمئنا سوالی که همه از خودمان میپرسیم که کجا برویم که خوش بگذره و دغذغه های سفر های داخلی را با خیال راحت پشت سر بگذاریم. پیشنهاد میکنم که شما هم به لینکهای داخل مطلب سری بزنید و برنامه ریزی مسافرتهای امسال خودتان را زودتر انجام دهید و پر نشاط و انرژی به کارهای روزمره تان برسید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
رضا عسگری
1399/08/17 - 12:07

جالبه ها امسال مشخص شده که چه شهرهایی برای مسافرت بهتر هستند. مشهد ، قشم و چابهار هر کدام جاذبه ای متفاوت هستند. اگر بخواهم یکیش رو انتخاب کنم کدام رو پیشنهاد می دهید؟
صمد نیک پور
1399/08/26 - 13:53

مقاله جامع و خوبی بود. توضیحات کامل درباره سفر و مسافرت کردن داده شد. سپاسگذارم.
ما هم یکیش رو انتخاب کنیم. خیلی هوس سفر کردم.
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top