تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/11/27 - 19:34
کد خبر: 345726

چه خبر از حقوق معوقه کارمندان کارخانه «آذرآب»؟

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: ۱۵ میلیارد تومان به عنوان سرمایه در گردش برای پرداخت حقوق کارمندان کارخانه آذرآب پرداخت شده و حقوق آنها به روز است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، کارخانه آذرآب که در زمینه پیمانکاری ساخت تجهیزات پیشرفته نیروگاه، سد و صنایع نفتی و گازی فعالیت می‌کند، به دلیل رکود اقتصادی و تحریم‌ها سفارشاتش کم شده و گفته می‌شد که این شرکت نتوانسته حقوق کارمندانش با پرداخت کند، در مقابل ۶۰ میلیارد تومان هم مطالبه دارد، از آنجایی که  یک سوم سهام این شرکت به بانک کشاورزی واگذار شده، با روح الله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی گفت‌وگویی در این زمینه انجام دادیم.

مدیرعامل بانک کشاورزی در پاسخ به اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در ۴ آبان تصمیم گرفت بانک کشاورزی ۱۵ میلیارد تومان به عنوان سرمایه در گردش بدهد تا مطالبات اینها برطرف شود آیا اقدامی در این زمینه انجام شده است؟ گفت: ما ابتدا مجاز به تملک کارخانه آذرآب نبودیم و این در جریان معاملات بورسی چون در درون کارگزاری بانک کشاورزی انجام شده بود، اجباراً به زیرمجموعه‌های بانک ما ابلاغ شد. از سال ۹۶ این شرکت به دست بانک کشاورزی افتاده است، این کارخانه با آنکه مشکلات زیادی داشته رقم قابل توجهی از حقوق کارمندانش را پرداخت کرده، اما چالش‌هایی هم دارد، گاهی بعضی از قراردادهایش به مشکل برخورد بعضی ماه‌ها حقوق‌ها دچار تأخیر شد.

خدارحمی در پاسخ به اینکه برخی با این استدلال که شما یک سوم سهام این کارخانه را در اختیار دارید، باید شما حقوق آنها را پرداخت کنید، گفت: این کارخانه ۲۰۰ میلیارد تومان طی این دو سال یعنی ماهانه ۱۰ میلیارد تومان حقوق کارمندانش را پرداخت کرده، تنها یکی، دو ماه مشکل داشتیم. چندین بار ستاد تسهیل این موضوع را مطرح کرد و ما ۱۵ میلیارد تومان در قالب سرمایه در گردش دادیم تا حقوق آنها پرداخت شود.

وی در این باره که چه زمانی این ۱۵ میلیارد تومان را پرداخت کرده‌اید، گفت:حدود ۲، ۳ ماه پیش یعنی مهر ماه پرداخت شد و الان هم حقوق آنها به روز است اما کلاً شرکت‌ها همیشه حقوق‌ها را با یک ماه تأخیر پرداخت می‌کنند و این روال بوده، یعنی شرکت باید پول در بیاورد و حقوق کارمندانش را بدهد. 

از مدیرعامل بانک کشاورزی سوال شد که کارخانه آذرآب ۶۰ میلیارد تومان هم مطالبات دارند، مشکل دریافت این پول‌ها چیست؟گفت: اینها قرارداد است و در قالب انجام تعهدات این مطالبات دریافت می‌شود، انجام این قراردها زمان بر است و پرداخت‌ها هم مطابق با پیشرفت کار انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: یک دلیل اعتصاب کارمندان کارخانه آذرآب این بود که کارکنان هپکو جمع شده بودند و می‌گفتند که باید این کارخانه دولتی شود و بعدا متوجه شدند که چنین امکانی برایشان نیست.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top