تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/01/06 - 13:32
کد خبر: 350079

در روزهای خانه نشینی کرونا؛

معرفی ۵ بازی موبایلی تقویت ذهن و حافظه

معرفی ۵ بازی موبایلی تقویت ذهن و حافظه

آمیرزا بازی متفاوت، سرگرم کننده و فوق العاده جذاب در سبک کلمات است که شما را به چالشی بزرگ و شیرین دعوت میکند. هدف بازی پیدا کردن کلمات مورد نظر از بین حروف بهم ریخته شده است در این بین شما باید هوش و ذکاوت خود را در بین بزرگان و میرزاهای عرصه کلمات محک بزنید.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اگر به دنبال بهترین بازی های فکری اندروید و آیفون هستید و می‌خواهید هم‎‌زمان که بازی می‌کنید و سرگرم می‌شوید به تقویت قدرت ذهن و کارایی مغزتان نیز بپردازید با این گزارش در معرفی این بازی های فکری همراه باشید.
این روزها دیگر گوشی‌ های هوشمند فقط وسیله‌ای برای تماس گرفتن نیستند. شما با خرید یک گوشی هوشمند علاوه بر استفاده‌ی سنتی از این وسیله یعنی برقراری تماس‌های تلفنی و اس‌ام ‎اس دادن می‌توانید روی گوشی خود برنامه‌های کاربردی بسیار حرفه‌ای و کارامد نصب کنید و همچنین از هزاران بازی و برنامه‌های سرگرم‌کننده برای پرکردن اوقات فراغت خود استفاده کنید. گاهی اوقات که سوار بر اتوبوسی به سمت مقصدتان هستید یا منتظر رسیدن نوبت ویزیت دکترتان نشسته‌اید، این بازی‌ها برای سرگرم کردن شما و گذراندن سریع‌تر زمان بسیار به کارتان می‌آیند.
اما گاهی هم افرادی دوست دارند هم‌زمان که سرگرم می‌شوند به تقویت قدرت ذهن و کارایی مغز خود بپردازند و نهایت استفاده‌ی مفید را حتی از بازی کردن خود ببرند.
پزشکان و عصب‌شناسان تاثیر مفید بازی‌ های فکری را بر ذهن انسان بارها و بارها تایید کرده‌اند. این بازی های فکری تاثیر مفیدی برای افزایش تمرکز، جلوگیری از پیری ذهن و رشد آلزایمر دارند. بازی فکری به نوعی تمرین و ورزش ذهن است و محدود به سن و جنسیت خاصی نمی‌شود. درست است که گاهی باید بدون دلیل و هدف خاصی به سرگرمی پرداخت و شاد بود، اما گاهی هم باید از لحظات بیکاری خود استفاده‌ی مفید کرد. در این گزارش ما بهترین بازی های فکری اندروید و بهترین بازی های فکری آیفون را برایتان معرفی می‌کنیم.

1. آمیرزا

آمیرزا بازی متفاوت ، سرگرم کننده و فوق العاده جذاب در سبک کلمات است که شما را به چالشی بزرگ و شیرین دعوت میکند. هدف بازی پیدا کردن کلمات مورد نظر از بین حروف  بهم ریخته شده است در این بین شما باید هوش و ذکاوت  خود را در بین بزرگان و میرزاهای عرصه کلمات محک بزنید و اعتبار خود را افزایش دهید ، از میرزا دلاک مشتمالیان گرفته  تا میرزا عالم خرمند همه و همه رقیبان سرسختی برای شما خواهند بود. این بازی بیش از 500 مرحله متفاوت همراه با دهها شخصیت بامزه ایرانی ، انیمیشن های جذاب ، موسیقی اصیل سنتی ، گرافیک تماشایی ، محیط های خاطره انگیز و بومی ، شما را صدها ساعت سرگرم خواهد کرد و معلومات و دانش شما را به مرور زمان ارتقاء خواهد بخشید.

2. Cogmed

یک برنامه‌ی تقویت ذهن بر اساس یافته‌های علمی است. این برنامه قدرت تمرکز افراد را افزایش می‌دهد. توسعه‌دهندگان این بازی ادعا دارند که این بازی پشتوانه‌ی علمی و پزشکی دارد. درحدود هشتاد درصد افرادی که این بازی‌ها را به اتمام رساندند ادعا دارند که پیشرفت محسوسی را در قدرت تمرکز خود مشاهده کرده‌اند.

     

3. Lumosity

یکی از بهترین بازی های فکری جهان است. یک بازی تعاملی و سرگرم کننده برای تمرین دادن ذهن است. این عنوان شامل مجموعه بازی‌های طراحی شده براساس یافته‌های علمی و روانشناسی برای بهبود حافظه، قدرت تمرکز، سرعت پردازش مغز و افزایش توانایی حل مسئله است. همچنین با انجام این بازی‌ها شما میفهمید که مغز انسان چگونه کار می‌کند.

     

4. Memorado

یکی دیگر از باشگاه‌های مجازی ذهن است. بیش از 24 نوع بازی تقویت ذهن با 720 مرحله‌ی جذاب و چالشی برای تقویت تمرکز و مهارت‌های شناختی شما در این برنامه وجود دارد. بازی های با پیش‌زمینه‌ی علمی و تحقیقاتی به شما در رشد و بهبود عملکرد مغزتان کمک می‌کنند و به شما یاد می‌دهند تا هوشتان را بالاتر ببرید؛ هوشیارتر باشید و تمرکزتان خود را روی مسائل مختلف بتوانید حفظ کنید. Memorado پیوند محکمی با جامعه‌ی علمی و روانشناسانه دارد و توسعه دهندگان آن از متخصصان زمینه‌ی ورزش‌های ذهنی هستند. برطبق آمارها 76 درصد استفاده کنندگان از این برنامه توانسته‌اند IQ خود را افزایش دهند. این برنامه در بیش از 39 کشور جهان استفاده می‌شود.

     

5. Peak

یک بازی فکری سرگرم‌کننده، جذاب و رایگان است. این بازی عملکرد مثبتی جهت بهبود حافظه، مهارت‌های زبانی و تفکر انتقادی شما دارد. این برنامه اهدافی را در مسیر خود دنبال می‌کند که کمتر در سایر بازی‌ها دیده می‌شود. تقویت قدرت استدلال و سخن گفتن شما می‌تواند بسیار در زندگی روزمره به کارتان بیاید. این بازی با همکاری متخصصانی از دانشگاه‌های کمبریبج و نیویورک ساخته شده است. فقط ده دقیقه در روز وقت می‌برد تا این تمرینات را انجام دهید. مجموعا 45 مرحله بازی برای بزرگسالان در دسترس شما است.

     

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top