تاریخ انتشار: جمعه 1399/01/22 - 00:12
کد خبر: 351612

چرایی ادامه حضور پزشکان بدون مرز!

سوال اینجاست با توجه به این همه علل محکم و با توجه به اینکه ریاست محترم جمهوری به طور دائم با هماهنگی با وزارت بهداشت تاکید میکند پس چرا در موضوع پزشکان بدون مرز با وزارت بهداشت ناهماهنگی داشته و از نظرات دستوری و کارشناسی آنان بهره نگرفته است و اینک پزشکان بدون مرز با امکاناتی ناچیز و ...

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قم در خصوص ادامه حضور پزشکان بدون مرز به شرح ذیل می باشد.

بسم الله القاصم الجبارین
«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّی وَعَدُوَّکُمْ أَوْلِیَاءَ تُلْقُونَ إِلَیْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَقَدْ کَفَرُوا بِمَا جَاءَکُمْ مِنَ الْحَقِّ یُخْرِجُونَ الرَّسُولَ وَإِیَّاکُمْ ۙ أَنْ تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ رَبِّکُمْ إِنْ کُنْتُمْ خَرَجْتُمْ جِهَادًا فِی سَبِیلِی وَابْتِغَاءَ مَرْضَاتِی ۚ تُسِرُّونَ إِلَیْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَأَنَا أَعْلَمُ بِمَا أَخْفَیْتُمْ وَمَا أَعْلَنْتُمْ ۚ وَمَنْ یَفْعَلْهُ مِنْکُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَوَاءَ السَّبِیلِ.

ای کسانی که به خدا ایمان آورده‌اید:

هرگز نباید کافران را که دشمن من و شمایند یاران خود بگیرید
شما نسبت به آنان اظهار محبت می‌کنید در صورتی که آنان به آنچه بر شما بر حق آمده است، سخت کافر شدند
رسول خدا و شما مؤمنان را به جرم ایمان به خدا از وطن خود آواره می‌کنند
پس اگر شما برای جهاد در راه من و جلب خشنودیم هجرت کرده‌اید (پیوند دوستی با آنان برقرار نکنید)
شما مخفیانه با آن‌ها رابطه دوستی برقرار می‌کنید در حالی که من به آنچه پنهان یا آشکار می‌کنید از همه داناترم
و هر که از شما چنین کند از راه راست گمراه شده است.

چندماهی است که مردم جهان با یک میهمان ناخوانده که زندگی آنان را به مخاطره انداخته دست و پنجه نرم میکنند. ویروسی مرموز و خطرناک که شواهد بیشتر از هر چیز ساخته شدن آن  توسط بشر را تایید میکند.

از همان ابتدا ستاد مدیریت مبارزه با کرونا تشکیل شد و تصمیماتی در این راستا اتخاذ گردید و تا به امروز ادامه دارد.کادر درمان  کشور و نیروهای بسیجی و نظامی نیز در این راستا در حال تلاش شبانه روزی و ساخت بیمارستانهای صحرایی و...هستند که ظرفیت مبارزه با این بیماری را در کشور به طور تحسین برانگیزی افزایش داده است. در حالیکه کشورهای غربی در حال به سرقت بردن وسایل محافظتی پزشکی  از یکدیگر هستند و در مقابل این ویروس منحوس عاجز گردیده اند، جمهوری اسلامی ایران با تمام ظرفیت توانسته این بیماری را کنترل کند و علاوه بر بیماران خود اعلام آمادگی برای خدمت رسانی به سایر مردم جهان را نیز داشته باشد.

از همان ابتدا قرار بر این بود که تمام تصمیمات باید در راستای تصمیمات ستاد مبارزه با مدیریت کرونا به ریاست وزیر  بهداشت باشد و نیروهای مسلح نیز تمام اقدامات خود را با هماهنگی کامل با این ستاد انجام داده و می دهند اما ما شاهد ناهماهنگی هایی هستیم که ریشه در تصمیمات دولتی دارد.

در سخنرانی نوروزی امسال مقام معظم رهبری ایشان فرمودند که بنده نه به غربی ها اطمینان دارم و نه به پزشکان آنان که حالا بخواهند برای کمک به ما به ایران بیایند.از طرفی خود کشورهای غربی دچار بحران کمبود پزشک و امکانات هستند و از سوی دیگر ما تجربه تلخ اعتماد به آنان را نیز داریم که از هر اقدامی علیه ملت ایران کوتاهی نمیکنند.

سوال اینجاست با توجه به این همه علل محکم  و با توجه به اینکه ریاست محترم جمهوری به طور دائم با هماهنگی با وزارت بهداشت تاکید میکند پس چرا در موضوع پزشکان بدون مرز با وزارت بهداشت ناهماهنگی داشته و از نظرات دستوری و کارشناسی آنان بهره نگرفته است و اینک پزشکان بدون مرز با امکاناتی ناچیز و پزشکان غیرمرتبط با بحران در ایران حضور دارند و باید منتظر این ماند که چه نیات شومی در اقدامات آنان وجود دارد!

جای یک سوال است با توجه به امکانات عظیم کشور و روند نزولی بحران، چه نیازی به حضور پزشکان کشورهایی است که خود در زیر بار بحران مبارزه با کرونا کمر شکسته اند و امکاناتی در اختیار ندارند؟!!

از ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران میخواهیم ضمن پاسخ روشن به این مسئله، راه اقدام علیه ملت ایران توسط پزشکان بدون مرز را ببندد و نگذارند بار دیگر فتنه ی شومی این بارتوسط این گرگ های در لباس میش به ملت ایران تحمیل شود.

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top