تاریخ انتشار: شنبه 1399/01/23 - 15:11
کد خبر: 351746

آشنایی با تمامی جوانب کندانسینگ یونیت

کندانسینگ یونیت یکی از عناوینی می باشد که بیشتر در مورد یونیت های خارجی از این عنوان استفاده می شود. در بیانی ساده اگر بخواهیم این کندانسینگ را تعریف کنیم، باید بدانید که آن یک نوع چیلر تراکمی می باشد و شیر انبساط و یا اواپراتور در آن نصب نشده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: کندانسینگ یونیت یکی از عناوینی می باشد که بیشتر در مورد یونیت های خارجی از این عنوان استفاده می شود.  در بیانی ساده اگر بخواهیم این کندانسینگ را تعریف کنیم، باید بدانید که آن یک نوع چیلر تراکمی می باشد و شیر انبساط و یا اواپراتور در آن نصب نشده است. در واقع اجزای اصلی کندانسینگ یونیت از دو قسمت تشکیل شده است که در ادامه بیان خواهیم نمود.

اجزای کندانسینگ یونیت:
همانطوری که بیان نمودیم کندانسینگ یونیت از دو قسمت اصلی تشکیل شده است و آنها عبارت می باشد از:

1. کمپرسور:
این قطعه که در کندانسینگ به کار می رود موجب می شود که فشار مبرد افزایش پیدا کند تا از این طریق انرژی لازم در دستگاه ایجاد شود و مبرد جریان اصلی خود را در درون دستگاه پیدا کند.

2. کندانسور:
این قطعه هم وظیفه اصلی که به عهده دارد این است که حرارت بخار داغ مبرد را از بین ببرد، چرا که از این طریق دمای درون دستگاه را کاهش خواهد داد و همچنین چگالی آن را هم بسیار کمتر می کند.

آشنایی با تمامی جوانب کندانسینگ یونیت

کندانسینگ یونیت

عملکرد کندانسینگ یونیت:
اساس عملکردی که در کندانسینگ وجود دارد سیکل تبرید است که به صورت تراکمی بخار عملکرد اصلی خود را نشان می دهد. زمانی که بخار سرد از مبرد خروجی که در درون اواپراتور هوایی وجود دارد وارد کندانسینگ یونیت شود، این جریان و بخار سرد به صورت متراکم شده در می آید و بعد از اینکه فشار و دما را افزایش دهند آن بخار سرد به بخار داغ تبدیل می گردد . پس از آن به وسیله کندانسور که یکی از قطعات مهم کندانسینگ به شمار می رود، گرمای درون دستگاه از بین می رود و سپس به صورت مایع بسیار داغ از کندانسینگ خارج می گردد.

مایعی که از کندانسینگ یونیت خارج می شود به درون شیر انبساط راه پیدا می کند  حرکت خود را آغاز می نماید . بعد از آن مبرد خروجی سرد که مقداری بخار نیز در درون آن وجود دارد وارد اواپراتور می شود و دمای هوایی را که در درون کویل ها به وسیله فن به وجود آمده است را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد تا به راحتی بتواند عبور پیدا کند.

انواع کندانسینگ یونیت:
کندانسینگ یونیت را بر اساس نوع کمپرسوری که در آن به کار می رود می توانیم دسته بندی کنیم. به طور کلی شما باید بدانید ظرفیت کندانسینگ چندان بالا نمی باشد و به طور معمول از کمپرسورهایی که روتاری و پیستونی می باشد استفاده می کنند. هر یک از کمپرسورهایی که در کندانسینگ قرار می گیرند دور ثابت و یا دور متغیر دارند که به طور کامل تر اگر بخواهیم آنها را معرفی کنیم عبارت می باشند از:

آشنایی با تمامی جوانب کندانسینگ یونیت

کندانسینگ یونیت

1. هوا خنک:
کندانسوری که در این نوع از کندانسینگ یونیت قرارداد به وسیله تبادل انرژی با هوا به خوبی می تواند خنک شود، در واقع کارکرد آن به گونه ای می باشد که مبرد داغ در کمپرسور وارد لوله هایی که برای کویل کندانسور می باشد می گردد و هوایی را که به وسیله فن ها درون دستگاه وجود دارد را از روی لوله هایی که در دستگاه قرار گرفته اند عبور می دهد.

2. آب خنک:
در این نوع از کندانسینگ یونیت کندانسور به وسیله لوله و پوسته تبادل انرژی اش را با آب انجام می دهد و به خوبی می تواند خنک شود. در این دستگاه مبرد داغ خروجی که در کمپرسور وجود دارد وارد پوسته کندانسور می شود و جریان آب را با دمای بسیار مناسبی از درون لوله های دستگاه عبور می دهد.

کاربرد کندانسینگ یونیت:
کاربرد کندانسینگ یونیت را در دو حوزه می تواند بسیار عالی ارزیابی کرد که عبارت می باشد از :

1. تهویه مطبوع:
در بیشتر دستگاه های خنک کننده مانند کولر گازی، اسپلیت و ... از این دستگاه استفاده می شود. علاوه بر این باید بدانید در بسیاری از کویل های خنک کننده هم از کندانسینگ یونیت استفاده بسیار زیاد می شود و کاربرد دارد.

2. تبرید:
در سیستم های که به صورت برودتی کار می کنند، از این دستگاه که در ظرفیت های متنوع تولید می شود استفاده زیادی می گردد. در بسیاری از یخچال های فروشگاهی و سردخانه ها این دستگاه کاربرد دارد. 

چیلر هواساز از جمله دستگاه هایی به شمار می رود که از چندین قطعه بسیار مهم تشکیل شده ایت و کویل های آن برای آب سرد و گرم می باشند و از طریق کانال هایی که در این دستگاه وجود دارد آب گرم و سرد را به خوبی عبور می دهد. نحوه عملکرد چیلر هواساز به این صورت است که باید در ابتدا آب گرم و یا سردی که پکیج ها و یا چیلرها تولید می کنند به وسیله لوله کشی که در دستگاه وجود دارد وارد هواساز شود. فن بزرگی در چیلر هواساز وجود دارد که این فن ها جریان هوای گرم و یا سردی را که تولید می کنند را به بیرون می فرستند. چیلرهای هواساز به عنوان یکی از مهمترین و اصلی ترین تجهیزات تهویه مطبوع شناخته می شوند. آنها دارای انواع مختلفی هستند که به صورت عمودی، افقی و نیمه عمودی، منطقه ای و چند منطقه ای مورد استفاده قرار می گیرند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top