تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/01/26 - 11:40
کد خبر: 352160

تامین ۳۰ درصد مواد ضدعفونی کننده در پارک علم و فناوری

رئیس پارک علم و فناوری گلستان با اعلام اینکه مواد ضدعفونی کننده تولید شده در این پارک،۶۰ درصد مصرف بیمارستان‌ها و ۳۰ درصد مصرف کل کشور را تامین می‌کند، اظهار داشت: روزانه حدود ۵۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در این پارک تولید می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، غفاری رئیس پارک علم و فناوری گلستان در نشست مجازی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با روسای پارک‌های علم و فناوری کشور که با محوریت بررسی دستاوردهای پارک‌ها در مبارزه با بیماری کویید-۱۹ برگزار شد، با اعلام اینکه مواد ضدعفونی کننده تولید شده دراین پارک،۶۰ درصد مصرف بیمارستان ها و ۳۰ درصد مصرف کل کشور را تامین می‌کند، اظهار داشت: روزانه حدود ۵۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در این پارک تولید می‌شود و استان گلستان که در اوایل شیوع بیماری، از استان های پرخطر محسوب می شد، هم اکنون جزو سه استان پاک یا کم خطر است.

وی همچنین به تولید دارویی برای تقویت سیستم ایمنی به خصوص برای بیماران شیمیایی و حاد تنفسی در این پارک اشاره کرد و گفت: این دارو برای مصرف به بیمارستان‌های بقیه الله و مسیح دانشوری ارسال شده است.

وی به طراحی سیستم ره‌گیری کنترل بیماران کرونایی طراحی سیستم ضدعفونی آنلاین و راه‌اندازی خط تولید ماسک های N95 به عنوان دیگر فعالیت‌های این پارک در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد.

ساخت دستگاه اکسیژن‌ساز خانگی در پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف
دهبیدی پور، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف ازساخت دستگاه اکسیژن‌ساز خانگی در این پارک خبر داد و گفت: در این مدت تمامی شرکت‌های فعال در این پارک برای مقابله با ویروس کرونا احیا شدند و سامانه تشخیص بیماری کرونا با استفاده از هوش مصنوعی با اسکن سینه و اپلیکیشن ماسک از محصولات عمده شرکت‌های فناور این پارک بوده است.

وی همچنین به تولید ساخت ونتیلاتور با ساده سازی نوین سلامت، تولید ماسک‌های قابل شستشو و محصولات متنوع ضدعفونی کننده سطوح و دست‌ها در این پارک اشاره کرد و گفت: در بخش حمایتی نیز می‌توان به بخشش اجاره بهای چند ماهه شرکت‌ها، افزایش دوره رشد و شتاب شرکت‌ها و همچنین اجازه برای دورکاری افراد مستقر در پارک اشاره کرد.

تولید محصولات ضدعفونی کننده با استاندارد WHO در پارک علم و فناوری فارس
ذوالقدر، رئیس پارک علم و فناوری فارس نیز در این نشست با بیان اینکه محصولات ضدعفونی کننده تولید شده در این پارک همگی استاندارد WHO دارند، گفت: ماسک‌های پزشکی، کیت تشخیص کرونا، شیلدهای حفاظتی، گوشی های دیجیتال و باکس‌هایی برای حفاظت از کادر درمانی از جمله محصولات تولید شده برای مقابله با ویروس کرونا در این پارک است.

وی همچنین از تلاش فناوران این پارک برای تولید واکسن کرونا با مشارکت یک شرکت تحقیقاتی آلمانی و انجام روش‌هایی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا با همکاری دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد.

ساخت روبات جایگزین پرستار در پارک علم و فناوری اردبیل
ابراهیم پور، رئیس پارک علم و فناوری اردبیل از ساخت روبات جایگزین پرستاردر این پارک و اهدای آن به بیمارستان امام اردبیل خبر داد و گفت: در اولین روزهای شیوع ویروس کرونا، کار گروه ویژای در این پارک تشکیل شد و با فراخوان سریع ارسال ایده ها و طرح های مرتبط به این پارک، حدود ۵۰ ایده ارسال شد که از این میان ۳۸ ایده انتخاب و به کار گرفته شدند.

وی از اخذ مجوز و تایید تولید ماسک جراحی، تولید کابین ضدعفونی کننده اولتراسونیک، حفاظ ایزوله ویژه استفاده کادر درمانی و همچنین رونمایی از ماشین ضد عفونی کننده اتوماتیک شهری با حضور استاندار اردبیل به عنوان اقدامات این پارک در دو ماه اخیر اشاره کرد.

ابراهیم پور با اشاره به تولید انبوه انواع محصولات ضدعفونی کننده در این پارک گفت: از برنامه‌های در دست اقدام شرکت‌های دانش بنیان در پارک علم و فناوری اردبیل می توان به مواردی از قبیل: ساخت ربات استریل کننده بیمارستانی، عینک طبی محافظ صورت ماسک حرارتی جهت افزایش دمای ریه و ساخت شربت ضد سرفه مخصوص مبتلایان به ویروس کرونا اشاره کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top