تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/02/02 - 00:17
کد خبر: 352994

جوزپه کونته: ایتالیا در بحران کرونا تنها مانده است

نخست وزیر ایتالیا در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی زبان با اشاره به بحران متاثر از ویروس کرونا تاکید کرد این کشور تنها مانده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا در مصاحبه با روزنامه آلمانی "زود دویچه" با تمجید از موضع "اورزولا فون درلاین" رئیس کمیسیون اروپا که به علت قصورات پارلمان و اتحادیه اروپا در برابر ایتالیا در بحران کرونا از این کشور عذر خواهی کرده بود، گفت: هیچ جای بحثی وجود ندارد. ایتالیا تنها مانده است. اورزولا فون درلاین نیز همینطور فکر می‌کند. به همین علت نیز او به نمایندگی از اتحادیه اروپا در پارلمان اروپا (از ایتالیا) عذر خواهی کرد. باید بگویم من به طور واقعی از این شیوه رفتار (رئیس پارلمان اروپا) قدردانی می‌کنم.

کونته سپس از تراز مالی ایتالیا دفاع کرد و گفت: برخی از کلیشه‌ها موجب می‌شود، بخندم و برخی دیگر به هیچ وجه خنده دار نیست. به عنوان مثال می‌گویند ایتالیا کشوری است که پول خود را هدر می‌دهد. اگر ما با کسری بودجه مواجه بودیم فقط به خاطر آن بود که باید بدهی‌های های خود را پرداخت کنیم. این کسری بودجه را نیز از زمانی که واحد پول ما لیر بود به ارث برده ایم. به عبارت دیگر، دولت ایتالیا نه تنها پول را هدر نمی‌دهد بلکه از قوانین اروپا نیز در خصوص کسری بودجه پیروی می‌کند. به جای کسری بودجه ۲ ممیز ۲ دهم درصدی توافق شده به کسری بودجه ۱ ممیز ۶ دهم درصدی رسیدیم. در زمینه بدهی‌های خود نیز همیشه، مرتب به تعهدات خود پایبند هستیم و به آن احترام می‌گذاریم.

او افزود: کارشناسان می‌دانند ایتالیا پرداخت کننده خیلی معتبری است و این، خیلی عالی است. هر چند که این موضوع اغلب فراموش می‌شود، اما ایتالیا نیز مانند آلمان، یکی از تامین کنندگان منابع مالی اتحادیه اروپا است. اکنون ادعا می‌شود ایتالیایی‌ها فقط دوست دارند سایر کشورها بدهی‌شان را پرداخت کنند. این ادعا نه تنها اشتباه بلکه ناامید کننده نیز هست. این در حالی است که تاریخ، عکس این ادعا را ثابت کرده است. هر بار که مسئله کمک به کشورها پیش آمده که به علت وقایع زمانه تا مرز تبدیل شدن به ویرانه پیش رفته اند، ایتالیا همیشه در خط مقدم کمک و پشتیبانی بوده است. یکی از این نمونه‌ها وقایع پس از جنگ دوم جهانی است. در آن شرایط، ما نه تنها ابراز همبستگی کردیم بلکه به شکل گیری چشم انداز آینده نیز کمک کردیم که در پایان، طرح تشکیل اروپا شکل گرفت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top