تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/02/18 - 06:10
کد خبر: 355016

دیوان عالی صهیونیستی: نتانیاهو می‌تواند کابینه تشکیل دهد

دیوان عالی رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) اعلام کرد «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علی‌رغم اتهامات مطرح‌شده علیه او می‌تواند کابینه تشکیل دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، در دومین جلسه دیوان عالی این رژیم که دوشنبه برگزار شد این دادگاه به بررسی ادله حقوقی درباره قانونی بودن یا نبودن ائتلاف «بنیامین نتانیاهو» با «بنی گانتز»، رئیس ائتلاف آبی و سفید پرداخت.

مخالفان این ائتلاف تاکید کردند کابینه فراگیر جدید به صورت غیرقانونی نتانیاهو را از روند محاکمه قضایی در پرونده‌های فساد دولتی مصون کرده است. 

هیأت منصفه ۱۱ نفره این دادگاه، روز یکشنبه نیز استدلال‌ها درباره غیرقانونی بودن تشکیل کابینه توسط نتانیاهو را که به ارتشاء و سوء استفاده از قدرت متهم شده را شنید. 

اگر دادگاه علیه کابینه نتانیاهو رأی می‌داد کار تشکیل کابینه برای چهارمین بار به انتخابات کشیده می‌شد. این در حالی است که «آویخای مندلبیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته به دیوان عالی این رژیم اعلام کرد، نتانیاهو می‌تواند بدون مانع قانونی تشکیل کابینه دهد.

وی حدود یک ماه و نیم قبل، کیفرخواست نتانیاهو را به دادگاه قدس اشغالی تقدیم کرده تا نتانیاهو به اولین نخست‌وزیر تاریخ این رژیم تبدیل شود که در زمان اشتغال به این سمت در یک محکمه قضائی به جرائم ارتشا، کلاهبرداری و خیانت در امانت متهم می‌شود. 

پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده در خصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست وزیر خود تشکیل داده و طی سه سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است.

روزنامه «هاآرتص» چندی پیش گزارش داده بود نتانیاهو در گفت‌وگوهای خود در محافل خصوصی، دیوان عالی را به راه‌اندازی شورش خیابانی در صورت برکناری وی از نخست‌وزیری تهدید کرده است.

بامداد یکشنبه نیز چند هزار نفر از ساکنان تل‌آویو در اعتراض به توافق نتانیاهو و گانتز برای تشکیل کابینه به خیابان‌ها آمده و این توافق را «کابینه فساد» توصیف کردند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حضور سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه جی سی لاهور +فیلم
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +عکس
فاتحه خوانی رئیسی بر مزار اقبال لاهوری +فیلم
پوشش مریم نواز هنگام استقبال از رئیسی + فیلم
۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا
شوخی گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی
درگیری شدید زن رسمی و زن صیغه‌ای در کلانتری
نگرانی از ورود هوش مصنوعی به سینما
«محبی» نامزد بهترین بازیکن سال لیگ برتر روسیه
واکنش اوسمار به تمدید قرارداد با پرسپولیس
جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری
فریاد نتانیاهو بر سر وزیرخارجه آلمان +فیلم
جزئیات تازه در پرونده مرگ بازیگر معروف
انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
گروسی به ایران می آید؟
بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر
توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو
پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟
همراهی نفت و طلا در روند نزولی
ادامه بارش‌ها تا پایان هفته
۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top