تاریخ انتشار: جمعه 1399/02/19 - 20:20
کد خبر: 355152

آغاز فعالیت سامانه بارشی در کشور

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی تازه از روز آینده ۲۰ اردیبهشت، در برخی استان ها رگبار و رعد و برق و همچنین بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ صادق ضیائیان، مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: فعالیت سامانه بارشی تازه از بعدازظهر شنبه ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود. وی ادامه داد: در این راستا رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد رخداد تگرگ در  آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، لرستان، شمال اردبیل و شمال شرق خوزستان پیش بینی می شود. 

وی ادامه داد: روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، چهارمحال وبختیاری، شمال شرق خوزستان، کهگیلویه وبویراحمد، جنوب شرق لرستان و ارتفاعات قزوین، البرز و تهران رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد رخداد تگرگ پیش بینی می شود.

ضیائیان اضافه کرد: روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت در نیمه شمالی استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، شمال خراسان رضوی و شرق خراسان شمالی رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد رخداد تگرگ پیش بینی می شود و این شرایط دوشنبه مورخ ۹۹/۰۲/۲۲ پایان می یابد. 

وی بیان کرد: در مناطقی که ذکر شد احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و برخورد صاعقه پیش بینی و توصیه می شود عدم توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم صعود به ارتفاعات و سایر اقدامات پیشگیرانه در دستور کار باشد. 

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز شنبه ۹۹/۰۲/۲۰ وزش باد شدید و گردوخاک به همراه کاهش دید و کیفیت هوا در جنوب فارس، بوشهر، خوزستان، ایلام، کرمانشاه و کردستان پیش بینی می شود. 

وی ادامه داد وزش باد شدید روز یکشنبه ۹۹/۰۲/۲۱ در استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، جنوب تهران، جنوب سمنان، بوشهر، برخی مناطق اصفهان، یزد و فارس پیش بینی می شود. 

ضیائیان اظهار داشت: این شرایط (باد شدید) در مناطق مذکور روز یکشنبه ۹۹/۰۲/۲۱ پایان می یابد اما توصیه می شود محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه در دستور کار باشد.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: امروز در تهران آسمان قسمتی ابری سرعت باد ۴۰ کیلومتر بر ساعت و جهت باد غربی است، دید افقی امروز در پایتخت بیش از ۱۰ کیلومتر و نم نسبی ۲۰ درصد است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top