تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/02/23 - 09:46
کد خبر: 355650

توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی تا پایان ماه رمضان

دبیر رزمایش کمک مومنانه در شبکه روستا کالا از توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی کمک مومنانه در نیمه اول ماه رمضان از طریق این شبکه خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، میرچی، دبیر رزمایش کمک مومنانه در شبکه روستا کالا از توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی کمک مومنانه در نیمه اول ماه رمضان از طریق این شبکه خبر داد و گفت: شبکه روستا کالا با قابلیت معرفی محصولات روستایی برای صادرات از بهترین محصولات شبکه روستایی کشور در رزمایش کمک مومنانه استفاده می‌کند.

وی افزود: شبکه روستا کالا شبکه مردمی حمایت از کالا‌های روستایی با فعالیت قریب به ۴ سال است که با پشتیبانی از شبکه‌های جهادی در رزمایش کمک مومنانه اقلام مورد نیاز برای سبد کالا‌های معیشتی را مدیریت می‌کنند. پس از اعلام رهبر انقلاب در رزمایش کمک مومنانه در نیمه شعبان شبکه روستا کالا فعال شد تا اقلام مورد نیاز در بسته‌های حمایتی از خانوار‌های آسیب دیده تامین شود. گروه‌های جهادی با پشتیبانی از شبکه روستا کالا بدون نیاز به تامین محصولات مورد نیاز سبد غذایی از شبکه‌های خارجی می‌توانند با قیمت کمتر در تامین اقلامی مانند برنج و حبوبات از شبکه داخلی کشور یعنی روستا کالا این اقلام را تامین کنند.

میرچی اضافه کرد"این امر موجب می‌شود تا شبکه تولید و کشاورزی در روستا تقویت شود. شبکه روستا کالا به طور مستقیم اقلام را از روستاییان خریداری می‌کند؛ به همین جهت محصولات با قیمت پایین تری عرضه می‌شود و از سوی دیگر با همکاری دستگاه‌های دیگر مانند سازمان اقتصادی کوثر، بنیاد مستضعفان و سایر نهاد‌های فعال در این زمینه موجب می‌شود تا در خرید هر یک از اقلام سبد معیشتی خانوار‌های آسیب دیده از کرونا قیمت این محصولات پایین‌تر از کالا‌های مشابه خارجی باشد.

دبیر رزمایش کمک مومنانه در شبکه روستا کالا اضافه کرد: برنامه ریزی اولیه شبکه روستا کالا برای تامین ۱۰ هزار بسته معیشتی است که تا میلاد امام حسن (ع) در نیمه ماه رمضان توزیع می‌شود و انشاءالله قابلیت افزایش ظرفیت تا ۲۰ هزار بسته نیز وجود دارد. اقلام سبد معیشتی مانند پنیر، ماکارونی، شکر و سایر اقلامی که با برند‌های مرغوب است، تلاش کردیم تا از برند‌های مرغوب داخلی در تامین این مایحتاج استفاده کنیم؛ در واقع پنج قلم از کالا‌های مورد نیاز سبد معیشتی از شبکه روستا کالا تامین می‌شود و هشت قلم دیگر از مجموعه‌های دیگر داخلی و برند‌های مشهور تولید مرغ مانند زربال یا مجموعه لبنیاتی پاک و بنیاد مستضعفان تامین می‌شود. این امر موجب کاهش قیمت سبد معیشتی می‌شود.

وی ادامه داد: ما در رزمایش کمک مومنانه از طریق تامین اقلام مورد نیاز از شبکه روستا کالا تلاش می‌کنیم تا خانوار‌های مورد نظر اقلام معیشتی را دریافت کنند البته ما به طور مستقیم این بسته‌ها را توزیع نمی‌کنیم بلکه گروه‌های جهادی‌ای که در کمک مومنانه فعال هستند به طور مستقیم با مراجعه به شبکه روستا کالا اقلام را تهیه و خود این گروه‌های جهادی جامعه هدف را شناسایی و این محصولات را توزیع می‌کنند؛ در واقع شبکه روستا کالا یک شبکه تامین کننده محصولات مورد نیاز برای گروه‌های جهادی است که می‌خواهند در پوشش رزمایش کمک مومنانه از خانواده‌های آسیب دیده کرونا حمایت کنند.

میرچی خاطرنشان کرد:تلاش می‌کنیم تا پایان رزمایش کمک مومنانه ظرفیت تامین ۲۰ هزار بسته معیشتی را ارتقا دهیم. ۱۰ هزار بسته معیشتی در دهه اول و مرحله دوم نیز در نیمه دوم ماه رمضان توزیع می‌شود.

وی درخصوص این شبکه گفت: در حال حاضر شبکه روستا کالا تا امروز ۲۵۰ قلم کالا در طی چهار سال گذشته از مناطق روستایی جمع آوری کرده و دارای سایت و فروشگاه در تقاطع خیابان طالقانی و مفتح است که در آنجا محصولات خود را عرضه می‌کنند؛ در واقع این نمایشگاه تمامی محصولات شبکه روستا کالا را به مردم معرفی می‌کند و مهمترین دغدغه ما جنس با کیفیت محصولات ایرانی است تا گروه‌های جهادی که در سطح روستا‌ها مشغول فعالیت هستند، محصولات با کیفیت روستایی را به شبکه روستا کالا معرفی می‌کنند و ما در زمینه فروش آن‌ها به کشاورزان و روستاییان کمک می‌کنیم.

میرچی افزود:مسئله مهمی که در کشور وجود دارد و ما در شبکه روستا کالا بر آن متمرکز شده ایم، آن است که محصول روستایی در روستا تولید می‌شود، اما آن چیزی که مشتری می‌پسندد، محصول دیگری است که در این میان باید اتفاقاتی رخ دهد از زمان توزیع تا زمانی که به دست مشتری برسد؛ در واقع شبکه روستا کالا به روستاییان و کشاورزان کمک می‌کند تا محصولاتی که قابلیت عرضه به مشتری را دارند، ارایه شود؛ در واقع روستاییان را هدایت می‌کنیم تا محصولات قابل عرضه و باب میل مردم را تولید کنند.تاکنون در شبکه روستا کالا بسیاری از سازمان‌ها و نهاد‌ها از محصولات شبکه روستا کالا برای معرفی به سایر کشور‌ها استفاده کردند و موضوع صادرات نیز به طور جدی مطرح است که در این زمینه صنایع دستی مورد توجه قرار گرفته است تا در کشور‌های حاشیه خلیج فارس معرفی شود. ما تلاش می‌کنیم محصولات روستایی قابلیت عرضه در داخل و خارج از کشور داشته باشند.

دبیر رزمایش کمک مومنانه در شبکه روستا کالا ادامه داد: تاکنون هشت محصول در حوزه صادرات وارد شده اند و به تازگی پرونده صنایع دستی باز شده است. از جمله این محصولات می‌توان به عسل، خرما که به کشور روسیه صادر شده است، اشاره کرد. گلاب و زعفران از جمله محصولاتی هستند که به عنوان بهترین محصولات برند ایرانی در سطح منطقه شناخته شده اند.در موضوع صادرات تلاش کردیم تا در شکل و نوع بسته بندی نیز به بهترین نحو ممکن محصولات ارایه شود. در موضوع خرما که در جنوب کشور کشت می‌شود، بخش زیادی از این محصول در زنجیره شبکه توزیع قرار نمی‌گیرد؛ بر همین اساس بر روی سایر محصولات نشأت گرفته از خرما و صادرات آن مانند شیره خرما و فرآورده‌های دیگر این محصول کار می‌کنیم تا از هدررفت و اسراف محصولاتی که وارد چرخه توزیع و عرضه نمی‌شوند، جلوگیری کنیم.

وی یادآور شد: خرما، عدس، لوبیا، لپه، برنج و نخود از جمله اقلامی هستند که برای گروه‌های جهادی تامین می‌شود. در موضوع خرما گروه‌های جهادی جنوب کرمان از فصل برداشت خرما از ۱۰ ماه گذشته این محصول را دریافت کرده و نگهداری می‌کنند و خرمای این رزمایش را گروه‌های جهادی جنوب کرمان تامین کردند و یا به طور مثال گروه‌های جهادی اصفهان عدس و حبوبات این رزمایش را فراهم کردند؛ در واقع شبکه روستا کالا کمک می‌کند تا گروه‌های جهادی‌ای که فعال هستند، تقویت شده و رابطه آن‌ها با مردم روستا بهتر و قوی‌تر شود.

میرچی در خصوص قیمت تمام شده محصولات در روستا کالا گفت: جمع بسته‌های معیشتی که در شبکه روستا کالا تهیه می‌شود با قیمت مراکز عمده فروشی مانند مولوی و سایر مراکز توزیع کلی محصولات غذایی ۲۰ تا ۳۰ درصد تفاوت دارد.

وی افزود:خیریه ها، هیئت ها، نهاد‌های مردمی و گروه‌هایی که به صورت خودجوش علاقه‌مند به تامین ارزاق هستند، می‌توانند محصولات مورد نیاز خود را از شبکه روستا کالا تامین کنند. قیمت تمام شده برای این گروه‌ها و اشخاص با قیمتی که برای گروه‌های جهادی ارایه می‌شود در شبکه روستا کالا برابر است و در کل ۲۰ درصد قیمت سبد کالا از بازار مولوی و مراکز کلی فروشی پایین‌تر است. شبکه روستا کالا تضمین کیفیت می‌کند، به طور مثال در تامین حبوبات از جمله لپه یا عدس محصول دیم این کالا‌ها را در اختیار گروه‌های جهادی قرار دادیم یعنی بهترین عدس و لپه در سبد کالا قرار گرفته است و در مورد گوشت و مرغ نیز بهترین مجموعه تولید مرغ و برند زربال که بهترین برند تولید مرغ است در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

میرچی ادامه داد: کمتر از ۲۰ بسته فروش نداریم، اما در برخی محصولات مانند برنج، خرما و محصولاتی که از طریق شبکه روستا کالا تامین می‌شود به صورت تک فروشی نیز محصولات را ارایه می‌کنیم. علاقه‌مندان به خرید از شبکه روستا کالا می‌توانند با مراجعه به نمایشگاه و فروشگاه این شبکه در خیابان طالقانی محصولات مورد نظر خود را خریداری کنند. به زودی فروشگاه مجازی شبکه روستا کالا فعال می‌شود و در حال حاضر در شبکه اینستاگرام شبکه روستا کالا فعال بوده و به صورت سفارش غیر حضوری نیز محصولات را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیت الله رئیسی به شدت در مقابل فساد حساس بودند و می‌ایستادند
آیا طلسم ۲۰ سال غیبت زنان در هیأت رئیسه مجلس شکسته می‌شود؟
نشست عرصه کارآفرینی زنان با حضور بازرگانان و تولیدکنندگان
هشتم خرداد، عبور نخستین قطار مسافری شیراز-مشهد از محور یزد-اقلید
تداوم اختلافات داخلی در تل آویو درباره توافق با حماس
توقیف محموله قاچاق در پوشش مرسوله‌های پستی در لرستان
رکورد زنی مریم طوسی در کلمبیا
۷۰ سازمان حقوقی خواستار اعلام رسمی قحطی در غزه شدند
اوجی: بازگشت صنعت نفت به جایگاه واقعی از مهم‌ترین مطالبات شهید رئیسی
پیام سرلشکر باقری به سیدحسن نصرالله
تجدید میثاق دانشگاهیان کرمان با سیدالشهدای خدمت
اعلام جزییات انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان
واکنش شمسایی به قرعه فوتسال ایران در جام جهانی
وزیر خارجه عمان راهی تهران می‌شود
رایزنی سفیر ایران با وزیر کشور عربستان درباره حج
ردیابی ۲۴ ساعته جریان خون مغز با برچسب سونوگرافی
مریم طوسی در کلمبیا سوم شد و رکورد شکست
وقوع زمین لرزه ۳.۷ رشتری در سیرچ کرمان
قدردانی هیئت دولت از رهبر انقلاب و مردم
نجات ۱۸ نفر از آتش‌سوزی باشگاه ورزشی بانوان در اصفهان
برگزاری قرعه‌کشی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top