تاریخ انتشار: شنبه 1399/02/27 - 17:21
کد خبر: 356195

آخرین اخبار کرونایی جهان

از زمان آغاز شیوع کرونا در جهان، نسبت بهبودیافتگان به کل موارد قطعی ابتلا، افزایش داشته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از شبکه خبر، جدیدترین خبر‌ها درباره شیوع ویروس کرونا در جهان و تحولات مربوط به آن به شرح زیر است:

سازمان جهانی بهداشت روز شنبه گزارش داد، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به چهار میلیون و ۶۴۰ هزار و ۲۳۰ نفر افزایش یافته است و همچنین شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس به ۳۰۸ هزار و ۸۲۷ تن و شمار بهبود یافتگان به یک میلیون و ۷۶۶ هزار و ۶۶۹ تن رسیده است.

افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان

با ابتلای ۱۵۸ نفر دیگر به کرونا در جمهوری آذربایجان مجموع مبتلایان به این ویروس در این کشور به ۳۱۳۸ نفر رسید.

قرارگاه ویژه مبارزه با کرونا در جمهوری آذربایجان اعلام کرد: با بهبودی ۵۸ نفر دیگر تعداد بهبود یافتگان هم به ۱۹۴۴ نفر رسید. ۳۶ نفر هم تاکنون براثر کرونا در این کشور جان باخته اند. تاکنون در این کشور ۲۲۶۰۰۵ مورد تست کرونا انجام گرفته است.

درخواست مقام دولت ایتالیا برای وحدت در کشور

به گزارش پایگاه اینترنتی ایتالیایی زبان "اجنتسیا نووا"، "لوئیجی دی مایو"، وزیر امور خارجه ایتالیا با انتقاد از سنگ اندازی‌ها بر سر راه دولت در مقابله با ویروس کرونا، خواستار وحدت در کشور شد.

لوئیجی دی مایوا گفت: در شرایط کنونی ناشی از بحران همه گیری ویروس کرونا "وحدت" امری ضروری است و فکر می‌کنم صحبت از ایجاد بحران در دولت، دیوانگی باشد. چگونه می‌توان در شرایطی که دولت باید تقویت و حمایت شود، به تضعیف آن فکر کرد؟ باید به این موضوع توجه داشت که شب و روز برای خروج از این بحران ویروس کرونا در حال کار و تلاش هستیم. یک موضوع باید برای همه مشخص باشد: خروج از بحران.

افزایش شمار افراد مبتلا به کرونا در قطر

خبرگزاری رویترز اعلام کرد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در قطر با احتساب ۱ هزارو ۵۴۷ نفر دیگر، از ۳۰ هزار نفر فراتر رفت.

بازگشایی مرز‌های ایتالیا به روی گردشگران اروپایی

یک منبع رسمی در ایتالیا اعلام کرد دولت ایتالیا قرار است از روز سوم ژوئن مرز‌های خود را به روی گردشگران اتحادیه اروپا بگشاید و قرنطینه اجباری برای بازدیدکنندگان خارجی را لغو کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از رم، این تصمیم جمعه شب در پایان نشست حدودا ده ساعته شورای وزیران با حضور جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا اعلام شد.

طبق بیانیه منتشر شده این تدابیر ضمن پایبندی به پیوند‌های ناشی از قوانین قضایی اتحادیه اروپا اجرا می‌شود. این درحالیست که مرز‌های اروپایی شنگن در حال حاضر بسته شده است. طبق این بیانیه این اقدامات ممکن است با توجه به احتمال خطر ایپیدمیولوژیک تغییر کند.

گردشگری یکی از مهمترین بخش‌های اقتصاد اروپاست و ۱۳ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد.

کلدیرتی یکی از اصلی‌ترین اتحادیه‌های کشاورزی ایتالیا روز شنبه ضمن ابراز خوشحالی اعلام کرد بازگشایی مرز‌های ایتالیا به روی شهروندان اروپایی نه تنها به نفع گردشگری است بلکه با بازگشت حدود ۱۵۰ هزار کارگر فصلی از رومانی، لهستان و بلغارستان برداشت محصول را هم نجات می‌دهد.

از سوم ژوئن، سفر ایتالیایی‌ها در داخل کشور هم بدون هرگونه محدودیتی امکان پذیر خواهد بود. مگر آنکه همه گیری کووید ۱۹ که تاکنون جان حدود ۳۲ هزار نفر را در کشور گرفته است بار دیگر تشدید شود. مردم ایتالیا که از سوم مارس در قرنطینه بودند و تنها اجازه داشتند با دلایل بهداشتی و کار در منطقه خود تردد کنند از ۱۸ مه می‌توانند در منطقه خود آزادانه تردد کنند.

در خصوص فعالیت‌های اقتصادی و تجاری هم دولت تنها اصولی کلی امنیتی را تعیین کرده است که بدون ذکر هیچ حوزه خاص یا اقدامات دقیق از ۱۸ مه اجرایی می‌شود.

شمار تلفات اسپانیا به ۲۷ هزار و ۵۶۳ نفر رسید

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت بهداشت اسپانیا اعلام کرد: شمار تلفات ناشی از ویروس کرونا در این کشور از روز جمعه تا امروز شنبه از ۲۷ هزار و ۴۵۹ نفر به ۲۷ هزار و ۵۶۳ نفر رسید و شمار مبتلایان از ۲۳۰ هزار و ۱۸۳ نفر به ۲۳۰ هزار و ۶۹۸ تن رسید.

فرانسه: برای تولید واکسن کرونا دست کم ۱۸ ماه زمان مورد نیاز است

"فردریک ویدال"، وزیر تحقیقات فرانسه روز شنبه در گفتگو با شبکه رادیویی یوروپ ۱، بر خلاف "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا که اعلام کرد امکان دسترسی به واکسن کووید ۱۹ تا پایان سال وجود دارد، تاکید کرد واکسن احتمالی کووید ۱۹ بدون شک تا قبل از ۱۸ ماه در دسترس نخواهد بود.

فردریک ویدال گفت، آنچه آزمایشگاه‌ها و پژوهشگران به ما می‌گویند این است که با شتابی که در پیشرفت آزمایش‌های بالینی مشاهده می‌شود می‌توان برای دستیابی به واکسن در چشم انداز ۱۸ ماهه امیدوار بود، اما این منطقی نیست که گمان کنیم سریعتر از این پیش برویم مگر آنکه امنیت مردم را به خطر بیاندازیم.

وی در مورد ادعا‌های ترامپ که چند ساعت پیش از آن در مورد دستیابی به واکسن تا پایان سال یا زودتر ابرازامیدواری کرده بود گفت همان طور که همه می‌دانند ساخت واکسن کاریست که معمولات چندین سال طول می‌کشد.

سازمان دارویی اروپا پنجشنبه اعلام کرد طبق سناریوی خوش بینانه تولید واکسن یک سال طول می‌کشد. ویدال همچنین تاکید کرد نگه داشتن واکسن برای یک کشور پیش از سایر کشور‌ها به دلایل مالی غیر قابل قبول است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه از ۲۷۲ هزار نفر فراتر رفت

ستاد عملیاتی مقابله با ویروس کرونا در وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد: شمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور با کاهش ۱۰ درصدی نسبت به روز پیش از آن، به ۹ هزار و ۲۰۰ نفر رسید.

در ۲۴ ساعت گذشته همچنین با جان باختن ۱۱۹ نفر دیگر، تعداد درگذشتگان به ۲ هزار و ۵۳۷ نفر افزایش یافت.

تاکنون ۶۳ هزار و ۱۶۶ نفر نیز بهبود پیدا کرده و از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ترخیص شده اند.

مقررات قرنطینه‌ای در آنکارا با حضور یگان‌اسب سوار

یگان‌های اسب سوار پلیس ترکیه در شهر آنکارا کنترل و بازرسی مقررات قرنطینه‌ای را از نزدیک دنبال می‌کنند.

وزارت کشور ترکیه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کنترل مقررات کرونایی در ۸۱ استان با مشارکت ۵۱ هزار و ۸۸۵ نیرو ادامه دارد.

مقررات بر اساس این اطلاعیه ۴۳۶۵ خاطی تدابیر کرونایی از جمله ۲۷۰۱ مورد به علت رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی، ۱۴۷۹ جوان زیر بیست سال و ۱۸۸ فرد بالای ۶۵ سال بدلیل بیرون آمدن در ساعات ممنوعه جریمه شده‌اند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۵۸۳۱ خودرو از جمله ۱۰۴۲ وسیله حمل ونقل عمومی، ۱۵۱ تاکسی و ۴۶۳۸ خودروی دیگر نیز بدلیل سرپیچی از مقررات کرونایی جریمه شدند.

در ۲۴ ساعت گذشته در چارچوب بازرسی و کنترل مقررات کرونایی در ترکیه ۱۹۱ واحد صنفی نیز بسته و جریمه شده اند.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در اتریش

براساس تازه‌ترین اطلاعات وزارت بهداشت اتریش؛ شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۱۶ هزار و ۲۰۱ نفر رسیده است. تا امروز ۶۲۹ نفر نیز براثر ابتلا به کرونا در این کشور جان باخته اند.

از وین؛ همچنین جدیدترین اطلاعات نشان می‌دهد حدود ۱۴ هزار و ۵۲۴ بیمار نیز در اتریش بهبود یافته اند.

۱۴ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در توکیو

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از شبکه تلویزیونی آساهی، توکیو روز شنبه از ۱۴ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا خبر داد.

افزایش شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا مالزی

به گزارش خبرگزاری رویترز از کوالالامپور به نقل از وزارت بهداشت مالزی، مالزی روز شنبه از ۱۷ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. به این ترتیب، شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در مالزی به شش هزار و ۸۷۲ مورد رسید.

مالزی همچنین روز شنبه از یک مورد جدید مرگ بر اثر ویروس کرونا در این کشور خبر داد. به این ترتیب، شمار موارد مرگ بر اثر ویروس کرونا در مالزی به ۱۱۳ مورد رسید.

۵۲۹ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در اندونزی

به گزارش خبرگزاری رویترز از جاکارتا، یک مقام وزارت بهداشت اندونزی روز شنبه از ۵۲۹ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

به این ترتیب، شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در اندونزی به ۱۷ هزار و ۲۵ مورد رسید.

اندونزی همچنین از ۱۳ مورد جدید مرگ بر اثر ویروس کرونا در این کشور خبر داد. به این ترتیب، شمار موارد مرگ بر اثر ویروس کرونا در اندونزی یک هزار و ۸۹ مورد رسید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top