تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/02/30 - 12:26
کد خبر: 356587

یک خانه خوب در اندیشه چه ویژگی‌هایی دارد؟

اما از آنجایی که شهروندان شهرک اندیشه اغلب فرهنگی و کارمند دولتی هستند این دغدغه کمتر در نزد خریداران مسکن اندیشه وجود دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» برای انتخاب یک خانه همواره قیمت و موقعیت جغرافیایی در کنار نقشه خانه و سال ساخت آن اهمیت بالایی دارد و همه مردم در هنگام انتخاب خانه خود به این نکات توجه می‌کنند اما اگر خانه‌ای این چهار ویژگی را متناسب با سلیقه شما داشته باشد یقینا خانه خوبی است؟آیا برای تشخیص یک خانه خوب داشتن این چهار ویژگی کافیست ؟ 

در این مطلب به ویژگی های یک خانه خوب در شهرک اندیشه می‌پردازیم.

یک خانه خوب در اندیشه چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک خانه خوب چه ویژگی‌هایی دارد ؟

  • نکاتی که همه به آن توجه می‌کنند
  • همسایه‌ها
  • خدمات اینترنت و آنتن دهی
  • دل باز بودن خونه 
  • حفظ حریم خصوصی و آلودگی صوتی
  • کیفیت و فشار آب

نکاتی که همه به آن توجه می‌کنند

همینطور که در بالا گفته شد، فارغ از سلایق مخالف همواره برای انتخاب خانه همه افراد ۴ ویژگی قیمت، موقعیت جغرافیایی، سال ساخت و نقشه خانه را بررسی می‌کنند. برای مثال برای خرید آپارتمان در اندیشه فرد با توجه به قیمت‌های مسکن اندیشه، اندیشه فاز یک را برای خرید خانه در اندیشه انتخاب می‌کند درحالی که خانه‌های فاز سوم اندیشه نوساز تر بوده اما قیمت بالاتری دارند. یا خانواده‌ای که به دنبال خانه‌ای با نقشه ۳ اتاق خواب و یک آشپزخانه بزرگ است به کمتر از تصمیمش قانع نمی‌شود.

همسایه‌ها

یکی از مهمترین معضلات بعد از خرید آن همسایه‌های مزاحم و بی‌فرهنگ هستند. در هنگام خرید خانه در اولین نگاه همسایه‌‌های یک خانه و محله را نمی‌توان قضاوت کرد که همین امر سبب می شود تا پس از مدتی مشکلات و ناهنجاری‌ها به وجود آید. یک همسایه در زمانی که همسایه خود در خانه باشد مراعات می‌کند و در زمانی که به مسافرت و تفریح می‌روند از خانه همسایه خود در حد توان مراقبت می‌کند. 

فرهنگ همسایگان و محله بسیار حیاتی است زیرا علاوه بر آسایش و آرامش، در تربیت فرزندان نیز تاثیر بسزایی دارد. 

اما از آنجایی که شهروندان شهرک اندیشه اغلب فرهنگی و کارمند دولتی هستند این دغدغه کمتر در نزد خریداران مسکن اندیشه وجود دارد.

خدمات اینترنت و آنتن‌دهی

در دنیای امروز به قدری اهمیت اینترنت و تکنولوژی‌های جدید زیاد است که حرف زدن درباره‌ی اهمیت آن گزاف گویی است، یکی از نکاتی که شاید کوچک باشد اما اهمیت زیادی داشته باشد آنتن‌دهی مناسب تلفن‌های همراه است که در املاک اندیشه به دلیل نوساز بودن و توجه مسئولین به شهرک اندیشه اکثر خانه‌های اندیشه از این مشکل رنج نمی‌برند و دارای آنتن دهی قوی هستند.  اگر از مودم‌های خانگی استفاده می‌کنید  نیز از خدمات شرکت‌های اینترنتی و مخابرات در منطقه خود مطمئن شوید.

دل باز بودن خانه

شاید این ویژگی را همه‌ ما موقع خرید بیان کنیم اما در خیلی از مواقع به آن توجه نکرده و در مقابل امکانات مثبت خانه از نورگیر نبودن و نداشتن پنجره کافی چشم پوشی کنیم. توجه نداشتن به این نکته بعد از مدتی اثر خود را میگذارد و به فرد حس خفگی و دلگیر بودن القا می‌کند. همچنین نداشتن پنجره کافی باعث می‌شود تا حتی در صورت داشتن سیستم سرمایشی و گرمایشی قوی تهویه هوا به خوبی صورت نگیرد. این نکته در خرید آپارتمان در اندیشه به دلیل بسته بودن فضای آپارتمان‌ها لازم به دقت بیشتری دارد.

 وجود روح زندگی در خانه به قدری مهم است که برای خرید خانه در اندیشه حتما از مشاورین املاک جهت معماری داخل واحد مشاوره بگیرید.

حفظ حریم خصوصی و آلودگی صوتی

یکی دیگر از مشکلاتی که در نگاه اول به چشم نمی‌خورد عایق نبودن صدا در آپارتمان‌ها است. برای خرید در اندیشه باید از عایق صدا بودن خانه مطمئن شوید در غیر این صورت همسایه دیوار به دیوار شما به راحتی صدای تلویزیون، حرف زدن‌های نزدیک به دیوار و.. را در خانه خود می‌شنود و صداهای تولید شده در خانه همسایه شما نیز به راحتی به گوش شما‌ می‌رسد.

کیفیت و فشار آب

یکی از معضلات آپارتمان‌نشینان کم بودن فشار آب است، این معضل در طبقات آخر بیشتر به چشم‌می‌خورد. در هنگام بازدید از ملک حتما از فشار و کیفیت آب اطمینان حاصل کنید تا حسرت تجربه یک حمام خوب پس از خرید آپارتمان در اندیشه را نداشته باشید!

بالکن

اگر قصد باغ‌ویلاهای شهریار را دارید از این بابت بی نیاز هستید اما اگر برای خرید آپارتمان در اندیشه این مطلب را می‌خوانید حتما به دنبال خانه‌ای باشید که بالکن داشته باشد. بالکن‌ها علاوه بر داشتن فضای آزاد برای پرورش گل و گیاه، می‌توانند مکانی برای آشپزی و یا انباری کوچک باشند. 

نکاتی دیگر مانند؛ زیرساخت‌های لوله کشی و برقی، وضعیت نظافت ساختمان، عمر سقف، رطوبت خانه، عرض ورودی ساختمان، جنس و کیفیت دیوارپوش و کف‌پوش، وضعیت شارژ ماهیانه از مواردی هستند که هنگام بازدید از ملک باید به آن دقت کرد. همچنین برای خرید‌ باغ‌ ویلاهای شهریار حتما از مشاورین املاک مشاوره بگیرید. خرید، رهن و یا حتی اجاره یک خانه در عین شیرین بودن بسیار کار پر دقتی است چرا که ساعت‌های بسیاری از شبانه روز را در خانه سپری می‌کنیم و اگر محیط خانه دچار کمبود آسایش یا معضل باشد زندگی را برای ساکنان خانه سخت خواهد کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
چرا حمله به یمن، انصارالله را متوقف نمی‌کند؟
واکنش وزیر علوم به جذب غیرقانونی هیات علمی دانشگاه‌ها
بورس در آخرین روز هفته منفی شد
شعب منتخب عرضه ارز اربعین اعلام شد
شوخی رئیس بانک مرکزی با مخبر +فیلم
پزشکیان: من کاری نمی‌توانم بکنم +فیلم
نام شهید رئیسی روی تابلو پاستور شرقی حک شد
خبر مهم وزیر اطلاعات از دستگیری ۲ سرکرده داعش + جزئیات
واکنش شبکه ورزش به خبر احضار مجری به دادگاه
رونمایی از تمبر بزرگداشت شهید جمهور و شهدای خدمت +فیلم
آلودگی ۹ استان به پشه آئدس
تغییر مهم در سپاه پاسداران/ حکم جدید برای سردار نائینی و سردار رمضان شریف
آخرین وضعیت یحیی عطیه‌الله و پرسپولیس
مخالفت با انتقال املاک دانشگاه پیام نور به سایر دانشگاه‌ها
پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور رونمایی شد
ربات گفتگوی هوشمند برای پاسخگویی به دانشجویان از راه رسید
سامانه جامع امور دانشجویان بین‌الملل رونمایی شد
فراخوان جایزه برای پایان‌نامه‌های هوش مصنوعی اعلام شد
در واقعه اخیر شخص رهبری کشور را اداره کرد
اعلام زمان پیش فروش بلیت اتوبوس‌های اربعین
چهره‌ها در مراسم تشییع «سعید راد» +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top