تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/03/07 - 09:54
کد خبر: 357429

آموزش بورس و تکنیکال با اسطوره‌های بازار سرمایه‌گذاری

در این روش تحلیل گر به کمک پیشینه تاریخی و نمودار اقدام به تجزیه و تحلیل تغییرات قیمت سهم خواهد نمود. و به طور معمول سرمایه گذاران با دیدگاه کوتاه مدت بیشتر به سراغ این روش می روند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» سرمایه گذاری راهی برای کنار گذاشتن پول است زمانی که مشغول زندگی روزمره هستید و آن پول برای شما کسب درآمد می کند و بنابراین می توانید پاداش زحمات خود را به طور کامل در آینده درو کنید. سرمایه گذاری وسیله ای است برای پایانی خوش. وارن بافت سرمایه گذار اسطوره ای، سرمایه گذاری را اینگونه توصیف می کند «... راهی است که در آن امروز پول خرج می کنید تا در آینده پول بیشتری بدست بیاورید.» هدف از سرمایه گذاری گذاشتن پول در یک یا چند نوع کانال سرمایه گذاری به امید رشد آن پول طی زمان است.

بورس را می توان از بزرگان دنیای بورس آموخت. بنابراین با ما در این مقاله با آموزش بورس همراه باشید البته برای آموزش بورس صفر تا صد می توانید به سایت 

چارت ایران به نشانی www.chartiran.com مراجعه کنید.

دو اسطوره ی سرمایه گذاری: وارن بافت و بیل گیتس

انتقال تجربه یکی از مهمترین فاکتورها در آموزش بورس است. در دنیای بازار سرمایه گذاری و بورس مانند هر زمینه یا فعالیت دیگر نگاه انداختن به بزرگترین و بهترین افراد در آن زمینه می تواند موجب انگیزه و انتقال بهترین تجربه ها باشد. شاید با وارن بافت (Warren Buffet) یکی از بزرگترین سرمایه گذارهای بازار بورس آشنا باشید. وی معتقد است که تجربه کلید نهایی برای تبدیل شدن به یک سرمایه گذار موفق است.

بیل گیتس (Bill gates) نیز یکی دیگر از غول های بازار سرمایه گذاری است و همه با آوازه و نام او آشنا هستند. بیشتر او را به عنوان موسس شرکت مایکروسافت می شناسند اما ورود او به بازار سرمایه و تبدیل شدن به یکی از بزرگترین سرمایه گذاران همراه با وارن بافت بوده است. بیل گیتس برای باقی ماندن در صدر جدول ثروتمند ترین ها، در سال 2009 با وارن بافت همکاری می کند. او در علم بورس از راهبردهای وارن بافت استفاده می کند.

توصیه ها و تجربه های وارن بافت در بورس

آموزش بورس و تکنیکال با اسطوره‌های بازار سرمایه‌گذاری

  • تنوع همیشه ایده ی خوبی نیست

بسیاری از سرمایه گذارهای خوب روی اهمیت تنوع تاکید دارند. اما وارن بافت با این نظر موافق نیست. بافت می گوید تنوع برای افرادی است که چیزی زیادی در مورد بورس و سرمایه گذاری نمی دانند. یک سرمایه گذار باتجربه باید بر مبنای دراز مدت سهم انتخاب کند و به سرمایه هایش ایمان داشته باشد.

برخی سرمایه گذارها سهام خود را متنوع انتخاب می کنند زیرا که ترس دارند یکی از سهم ها کل سهام را غرق کند. اما با این کار دنبال کردن وقایع که هر شرکت را تحت تاثیر قرار می دهد دشوار می کند.

وارن بافت برای خرید سهم خوب منتظر فرصت می ماند. او می گوید: «وقتی که باران طلا می بارد، به جای فنجان سطل بیارید.»

  • اول در خودتان سرمایه گذاری کنید

وارن بافت می گوید بهترین سرمایه گذاری که فرد می تواند انجام دهد روی توانایی های خود او است. بیشتر افراد قصد ندارند بهترین سود را از پولشان در بازار بورس ببرند. آنها میل دارند که این پول را از شغلشان بدست بیاورند. پس اول در خودتان سرمایه گذاری کنید.

  • به خودتان اعتماد داشته باشید که یک سرمایه گذار موفق خواهید شد

وارن بافت می گوید که سخت ترین کار اعتماد به انتخاب های خودتان است. همیشه گمان می کنید که دیگران درست می گویند و شما اشتباه می کنید. در عوض لازم است که شما مطالعه داشته باشید و به خودتان اعتماد کنید.

برای موفقیت لازم است بر ترستان غلبه کنید و به حرف دیگران توجهی نکنید. علم کسب کنید و خودتان سهم انتخاب کنید تا از عوام دور بمانید و برنده ی بازی باشید.

  • تنها سهامی را که از آنها درک کافی دارید انتخاب کنید

وارن بافت می گوید بسیاری افراد قبل از سرمایه گذاری خیلی کم به آن فکر می کنند و گاهی هم خیلی بیش از حد.

او تذکر می دهد که هیچ زمان نباید در شرکت هایی که درک کاملی از آنها ندارید سرمایه گذاری کنید.

او می گوید قبل از اینکه در سهم شرکتی سرمایه گذاری کند باید اول در کمتر از 10 دقیقه درک کند که آن شرکت چگونه پول می سازد و محرک های اصلی تاثیر گذار در آن صنعت را بشناسد. اگر قادر نبود که آن را طی 10 دقیقه درک کند، به سراغ یک شرکت دیگر می رود و بر همین مبنا آن را ارزیابی می کند.

بیشتر افراد نمی توانند پیش بینی کنند که مد لباس در نوجوانان چه خواهد بود یا اینکه فروش دارویی در بازار موفق خواهد بود یا خیر. حتی اگر بیشترین اطلاعات را در آن زمینه داشته باشید باز هم پیش بینی آینده با اطمینان 100% غیر ممکن است.

در این گونه مواقع که به پیش بینی دقیق آینده متکی است، وارن بافت توصیه می کند که سرمایه گذاری نکنید. اگر شرکتی برای شما پیچیده و دشوار به نظر می آید، به سراغ شرکتی دیگر بروید.

بافت می گوید از حدود بیش از 10.000 شرکت تنها در چند صدتا از آنها سرمایه گذاری می کند- تازه

پیش از اینکه شروع به ارزیابی آنها کند.

توصیه ها و تجربه های بیل گیتس در بورس

آموزش بورس و تکنیکال با اسطوره‌های بازار سرمایه‌گذاری

بیل گیتس و وارن بافت بیش از 25 سال با هم دوست صمیمی بوده اند. هر زمان باهم بیرون می روند، بیل گیتس می گوید: «خودم را مانند یک بچه در شکلات فروشی می بینم.» این گفته ی بیل گیتس نه تنها نشانگر میزان صمیمیت بین آنها بلکه نشان از رابطه ی بین استاد و شاگرد است. در اینجا به دو درس مهم که بیل گیتس از دوست خود وارن یاد گرفته است اشاره می کنیم.

فقط سرمایه گذاری نکن. گستره ی دیدت را افزایش بده.

گیتس از همان اول آموخته بود که کلید موفقیت بافت با فکر کردن در مورد سرمایه گذاری شروع می شود. موفقیت در بورس نگاه کردن به تصویری بزرگ و آینده ی یک شرکت است و نه فقط تمرکز روی جزئیات روزانه ی بازار.

صادق و رو راست باشید. و از شوخی و مزاح هم استفاده کنید.

گیتس می نویسد: «بسیاری از روسای شرکت ها به سهامداران نامه می نویسند اما وارن برای نامه هایش مشهور شده است. قسمتی از آن به دلیل طبیعت مزاح او است. قسمتی هم به این دلیل است که مردم فکر می کنند شوخی به آنها در سرمایه گذاری بهتر کمک می کند (و حق با آنها است). اما همچنین به این خاطر است که همیشه مشتاق بوده رک صحبت کند و چیزهایی مانند گزینه های سهام و بازار مالی را نقد کند.»

آموزش بورس و تکنیکال با اسطوره‌های بازار سرمایه‌گذاری

اطلاعاتی درباره تحلیل تکنیکال بورس

تحلیل تکنیکال در واقع روشی بوده که به کمک آن می توان با استفاده از مطالعه وضعیت بازار قیمت ها را در بازار آتی پیش بینی نمود. تحلیل تکنیکال به نوعی با بررسی تغییرات و نوسان های قیمت ها و حجم معاملات و نیز میزان عرضه و تقاضا قادر به پیش بینی وضعیت آینده قیمت ها خواهد بود.

این روش تحلیلی در بخش های مختلفی از بازارهای مالی مورد استفاده قرار گرفته و بسیار کاربردی می باشد. تحلیل گرانی که با روش تکنیکال کار نموده به جای اندازه گیری ارزش ذاتی اوراق بهادار برای شناسایی الگوهای پیش بینی کننده فعالیت آینده هر سهم، از نمودارها و ابزارهای دیگر استفاده می کنند.  

در این روش تحلیل گر به کمک پیشینه تاریخی و نمودار اقدام به تجزیه و تحلیل تغییرات قیمت سهم خواهد نمود. و به طور معمول سرمایه گذاران با دیدگاه کوتاه مدت بیشتر به سراغ این روش می روند.

تحلیل تکنیکال برای پیش بینی قیمت از طریق آزمون قیمت های گذشته و حجم مبادلات حرکت های آینده عمل می کند. مبنای کار تحلیل تکنیکال نمودارها و رابطه های ریاضی و هندسی بوده تا از این راه امکان دستیابی به روندهای کوچک و بزرگ به وجود آید. این کار باعث مشخص شدن فرصت‌های خرید یا فروش از راه برآورد محدوده نوسانات بازار نیز می گردد.

تحلیل تکنیکال برای اولین بار در آمستردام هلند در قرن هفدهم و در ژاپن در قرن هجدهم به ابتدایی ترین شکل مورد استفاده قرار گرفت. اما چارلز داو در فعالیت های خود برای اولین بار این نوع تحلیل را به صورت مدرن به کار برد.

اگر چه در این نوع تحلیل افراد از نمودارها، شاخص ها و اعداد استفاده نموده اما به طور کلی در این تحلیل این رفتار افراد در بازارهای مالی بوده که مورد مطالعه قرار می گیرد. معمولا رفتارهای انسان ها در بورس با احساسات انسانی درآمیخته شده و گاهی به شکل ترس و طمع خود را نشان خواهند داد.

نکته آخر اینکه توجه داشته باشید برای موفقیت در بورس حتما تحلیل تکنیکال  مقدماتی تا پیشرفته بورس را آموزش ببینید

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top