تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/03/08 - 16:33
کد خبر: 357592

رشد ضریب نفوذ اینترنت در کشور چقدر است؟

ناظمی، رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به افزایش چهار برابری ضریب نفوذ اینترنت از سال ۹۲ تاکنون گفت: با توسعه زیرساخت‌ها، جنبش نوآوری و کارآفرینی در کشور آغاز شده است و ظرفیت شبکه ترافیکی از سال ۹۲ تا به امروز حدود ۳۰ برابر شده است و همچنین تعداد اپلیکیشن ها در این سال‌ها از تعداد ۵۰۰ اپلیکیشن به ۳۴۵ هزار عدد رسیده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با حضور در عمارت کلاه فرهنگی و در جمع فعالان حوزه فناوری به‌صورت آنلاین و ویدئو کیک گزارش‌ دو طرح حمایت از کسب‌وکارهای دیجیتال و طرح «انتخاب هر ایرانی، یک تلویزیون اینترنتی» را به رییس‌جمهوری ارائه کرد.

معاون وزیر ارتباطات در طرح حمایت از کسب ‌وکارهای دیجیتال گفت: یک کسب‌وکار زمانی که آغاز به فعالیت می‌کند دغدغه‌های بسیاری  از جمله تأمین منابع و کنار گذاشتن موانع  حقوقی  و قانونی دارد و ما تلاش می‌کنیم که این دغدغه‌ها صرفا معطوف به پیاده‌سازی ایده و طرح‌های خلاقانه باشد و در همین راستا توشه راهی را در نظر گرفتیم که به پنج هزار شرکت و کسب‌وکار نوپا مجموعه‌ای از خدمات به ارزش حداقل ۵۰ میلیون تومان تعلق بگیرد و این شرکت‌ها می‌توانند بسته به نیازهای خود از این خدمات استفاده کنند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در ادامه تصریح کرد:  زیرساخت ابری یکی از ابتدایی‌ترین نیازهای استارتاپ ها است و به‌غیراز این کسب‌وکارهای نوپا نیاز به مشاوره‌های حقوقی و نرم‌افزارهای مرتبط  جهت تأمین امنیت داده برای حفظ حریم خصوصی مردم‌دارند و در این طرح بازاری را فراهم کردیم در نهایت منجر به تخصیص بهینه منابع دولتی خواهد شد و شرکت‌های مختلف نوآفرین و شرکت‌های که در ابتدای مسیر هستند می‌توانند از این بازار استفاده کنند.

ناظمی در پاسخ به سوال رییس‌جمهور در خصوص نحوه تاثیرگذاری طرح حمایت از کسب‌وکارهای دیجیتال بر جبران آسیب‌های ناشی از کرونا گفت: خیلی از شرکت‌ها در ایام کرونا  به‌واسطه از دست دادن نیروی کار و کاهش تقاضا دغدغه‌های پیدا کردند و برای جبران این موضوع ما تلاش داریم تا امکاناتی را در اختیار این شرکت‌ها قرار دهیم تا بتوانند خسارت‌های ناشی از کرونا را جبران کنند. این امکانات می‌تواند شامل شبکه زیرساخت، استفاده از تبلیغات، استفاده از منابع مالی که در دولت وجود دارد یا استفاده از نرم‌افزارهای مالی و حسابداری باشد که شرکت‌ها می‌توانند بسته به نیازهای خود از این بسته‌های حمایتی بهره‌مند شوند که این برنامه به‌ صورت مشارکت عمومی و خصوصی بوده و در سایت ایران نوآفرین قابل‌دسترسی است.

معاون وزیر ارتباطات در مراسم رونمایی از طرح «انتخاب هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی» گفت: مقوله فرهنگ و قدرت گفتمان سازی یکی از نیازهای عمومی واصلی مردم است  و امروزه یکی از چالش‌های اصلی ما در شبکه ملی اطلاعات کمبود تولید محتوا است.

وی افزود: ۷۰ درصد از ترافیک شبکه در دنیا به ویدئو،  موسیقی و صوت تعلق دارد و این  آمار در کشور ایران حدود ۲۰ درصد است و در صورتی که این پتانسیل و امکان در کشور وجود دارد که  ظرفیت این حوزه حدود ۱۴ برابر میزان فعلی آن افزایش یابد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با تاکید بر حمایت رییس‌جمهوری از حوزه هنر گفت: مردم ماهانه حدود هفت میلیارد دقیقه از وقت خود را به استفاده  از محصولات فرهنگی اختصاص می‌دهند و این آمار نشانگر اهمیت و توجه به این مقوله است.

ناظمی در ادامه با اشاره به اهمیت تولید محتوای داخلی و بومی در کشور گفت: سال ۹۲ کل فروش سینماها حدود ۴۲ میلیارد تومان بوده است درصورتی‌که اگر روند فروش حق اشتراک تلویزیون‌های اینترنتی ادامه پیدا کند حدود ۶۴۸  میلیارد تومان اندازه بازار فرهنگی ما خواهد بود و این امر می‌تواند  تجربه شیرین  حق انتخاب محتوا برای ببینده را به ارمغان آورد.

وی در ادامه تصریح کرد: توسعه سیستم‌های تصویری و صوتی باعث ایجاد صرفه اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها و پاسخ به نیازهای فرهنگی مردم می‌شود.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت با افتتاح طرح انتخاب هر ایرانی، یک تلویزیون اینترنتی مردم می‌توانند به مدت یک ماه عضویت رایگان سه تلویزیون اینترنتی را داشته باشند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
تاکید بر تولید و واردات مناسب در جلسه شورای رقابت با وزیر صمت
صندوق بین‌المللی پول از بهبود نرخ بیکاری در ایران خبر داد
مقایسه ساعت اورینت با سیتیزن
پلیس راهور: از سفرهای غیرضروری در جنوب شرق کشور اجتناب کنید
اردوغان: اسرائیل تنها مقصر تشدید تنش‌ها در خاورمیانه است
بلینکن: تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی: پاسخ نظامی به رژیم اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود
توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک زندانی
اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
جزئیات جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت
۵ سناریوی احتمالی اسرائیل پس از دفاع مشروع ایران
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
مردم ایران این هدیه ناقابل را از کشتی فرنگی بپذیرند
۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top