تاریخ انتشار: جمعه 1399/03/09 - 17:15
کد خبر: 357664

واکنش یک نماینده به قتل آسیه پناهی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: از چند جهت این حادثه قابل بررسی است. خانم آسیه پناهی و ساکنین آن محل در واقع قربانی رویه‌های غلط اداری در منطقه و دعوای بین دستگاه‌های اجرایی شده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس یازدهم با اشاره به درگذشت خانم آسیه پناهی و ابراز تاسف از حادثه شهرک فدک کرمانشاه، خاطرنشان کرد: روز گذشته با فعالین بسیج دانشجویی و نماینده کرمانشاه صحبت کردم.

وی ضمن تاکید بر پیگیری موثر این موضوع ادامه داد: متاسفانه این حادثه از آنجایی رخ داده که حدود ۱۲ سال پیش این زمین را ساکنین از اوقاف خریداری می‌کنند اما اختلافی بین اوقاف و شهرداری بوده که اجازه ساخت پیدا نمی‌کنند و نهایتاً بعد از سال‌ها به سبکی که در تصاویر شاهد بودیم خانه‌ها را می‌سازند و ساکن می‌شوند.

قاسم پور اضافه کرد: شهرداری‌ هم با توجه به ساخت در این زمین و به تعبیری غیر قانونی بودن ساخت آن اقدام به تخریب  به شکلی که عوارض بسیاری را الان ایجاد کرده است، می‌کند.

** ساکنان شهرک فدک کرمانشاه قربانی رویه‌های غلط اداری شده‌اند
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: از چند جهت این حادثه قابل بررسی است. خانم آسیه پناهی و ساکنین آن محل در واقع قربانی رویه‌های غلط اداری در منطقه و دعوای بین دستگاه‌های اجرایی شده‌اند.

وی در ادامه تاکید کرد: بحثی که الان لازم است باید مشخص شود چرا ۱۲ سال مسئله این زمین به این صورت رها شده بوده است به طوری که ساکنینی که شرایط مالی مناسبی هم نداشتند ۱۲ سال پیش زمینی را می‌خرند و صاحب خانه نمی‌شود و این مسئله است که حتماً باید شهرداری و دستگاه‌ اجرایی نسبت به آن پاسخگو باشند.

** شهرداری می‌توانست با ملاحظه و ملاطفت بیشتر اقدام کند
قاسم‌پور خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که در مورد خانم آسیه پناهی مطرح است نحوه ورود اجرائیات شهرداری به تخریب منازل بوده است؛ شنیده ها حاکی است در جایی که این اتفاق افتاده منطقه‌ای بوده که شهرداری می‌توانست با یک ملاحظه و ملاطفت بیشتری این اقدام را انجام دهد. تا شاهد این حادثه جانکاه نباشیم.

وی تصریح کرد: صحبتی که از دوستان بسیج‌دانشجویی شنیدم این بود که شکل مواجهه با ساکنین خوب و منصفانه نبوده است. این اتفاق را حتماً باید دادستان استان کرمانشاه پیگیری کند و آن طوری که در خبرها دیدم دادستانی هم پیگیر است و این موضوع باید شفاف شود که دقیقاً عملکرد اجراییات شهرداری  آن به چه صورتی بوده که چنین حادثه تلخی را رقم زده است.

** وزیر کشور باید درباره حادثه شهرک فدک کرمانشاه پاسخگو باشد
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این حادثه؛ حادثه کوچکی نیست، اظهار داشت: ما در مجلس باید حتماً پیگیر این موضوع باشیم و وزیر کشور باید در این زمینه پاسخگو باشد یک انسان بی گناه جان خود را از دست داده و در واقع مجلس هم نسبت به این مسئله کوتاه نخواهد آمد برای اینکه شاهد این گونه مسائل نباشیم باید برآیند قانونگذاری ما به سمتی باشد که قوانین محرومیت زدا باشند نه محرومیت زا.

وی افزود: متاسفانه شرایطی را می‌بینیم که دغدغه قانونگذار و مجری این نبوده که قوانین را به شکلی پیگیری کنند تا در قانونگذاری، عدالت محوری پررنگ  شود.  به همین جهت  مهمترین اقدامی که باید انجام شود این است که قوانین را با روح تحقق عدالت و محرومیت زدایی پیگیری کنیم و همه قوانین این اصل مهم را محقق کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top