به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اوایل سال 98 بود که یک دوره بازاریابی در اینستاگرام توسط وب سایت رونق و با نام دوره بازاریابی اثربخش در اینستاگرام عرضه شد.
این دوره در طول سال سه آپدیت جزئی و یک آپدیت اساسی را پشت گذاشت و تا امروز بیش از 200 شرکت کننده داشته است.
چه چیز باعث استقبال مخاطبان از این دوره شده است؟
آپدیت های منظم دوره
یکی از اصلی ترین مواردی که این دوره را در نظر مخاطبان ارزشمند کرده است، آپدیت های منظم دوره و همچنین امکان ارتباط دائم با مدرس دوره است.
مدرس هرچقدر هم که تلاش کند دوره را کامل و جامع طراحی کند، بازهم افراد با توجه تنوع در کسب و کارهایشان سوالات اختصاصی خودشان را خواهد داشت.
از این رو ارتباط دائم با مدرس در نظر مخاطبان دوره خوشایند بوده است.
چکاپ پیج شرکت کنندگان
دومین موردی که موجب استقبال مخاطب شده است، چکاپ رایگان پیج شرکت کنندگان توسط مدرس دوره است.
شرکت کنندگان دوره بعد از اینکه دوره را به طور کامل مشاهده کردند، میتوانند از مدرس خود درخواست چکاپ پیج را داشته باشند.
در چکاپ پیج مدرس دوره شخصا پیج شرکت کننده را بررسی و پس از استخراج نقاط ضعف قوت پیج، یک دستور العمل اختصاصی برای پیج ایشان در نظر میگیرند و همه این موارد را به صورت یک گزارش ویدیویی در اختیار مالک پیج قرار میدهند.
عملی بودن دوره
عملی بودن این دوره بازاریابی اینستاگرام یکی دیگر از نقاط قوت این دوره نسبت به خیلی از دوره های مشابه است.
در این دوره همه چیز تا جای ممکن به صورت عملی آموزش داده می شود، به طور مثال جذب فالوور فقط به صورت تئوری بیان نمیشود بلکه به صورت کاملا عملی جذب فالوور و تبلیغات اینستاگرامی به کاربران آموزش داده می شود.
یا در بخش تدوین برنامه محتوایی فقط یک دستور العمل گفته نمی شود، بلکه به صورت کاملا عملی یک نمونه برنامه محتوایی برای یک کسب و کار فرضی طراحی و تدوین میشود.
از آنجایی برای اجرای برنامه محتوایی مخاطبان نیاز به توانایی در طراحی پست دارند، یک دوره طراحی پست اینستاگرام هم در رونق تدوین شده است که به صورت رایگان در دوره بازاریابی اثربخش قرار گرفته است.
تاکید این دوره اینستاگرامی روی چه موضوعاتی است؟
نگاه متفاوت این دوره به اینستاگرام و مقوله اینستاگرام مارکتینگ یکی از نقاط تمایز این دوره است.
در این دوره به صورت کلی به سه موضوع پرداخته شده است.
1- چطور فالوورهای واقعی و هدفمند جذب کنیم
2- چطور با تولید محتوا، فالوورهای جذب شده را به هوادار تبدیل کنیم.
3- چطور با پیشنهادات خرید این هواداران را به خریدار تبدیل کنیم.
در این دوره چنین نگاهی به مقوله بازاریابی اینستاگرامی شده است و این نگاه در عین ساده سازی بازاریابی اینستاگرامی برای مخاطبان، در دل خود نکات بسیاری را برای شرکت کنندگان به همراه دارد و در هر بخش چندین ساعت آموزش نهفته است.
مشکل بسیاری از دوره های بازاریابی اینستاگرامی
مشکل بسیاری از آموزشها این است که حرفهای جالبی به مخاطب گفته میشود و به طور مثال کمپینهای اینستاگرامی شرکتهای بزرگ تحلیل میشود، اما بعد از پایان کارگاه مخاطبان همچنان نمیدانند که باید چه کاری انجام دهند.
مشکل بسیاری از آموزشها این است که درباره تبلیغات و چگونگی جذب فالوور به مخاطب گفته میشود اما هرگز جلوی چشمشان کاری انجام نمیشود.
مشکل بسیاری از آموزشها این است که درباره استراتژی به مخاطب گفته میشود اما هرگز جلوی چشمشان یک استراتژی تدوین نمیشود.
مشکل بسیاری از آموزشها این است که درباره محتوا و اهمیت ساخت محتوا گفته میشود اما هرگز نمیگویند که چطور پستهای زیبا تهیه کنیم و جلوی چشم کاربر هیچ پستی ساخته نمیشود.
مطالب قابل قبول بود اما پشتیبانی عالی بود، بیشتر از خود دوره از طریق ارتباط با مدرس خیلی پیشرفت داشتم.
ممنون از شما بابت معرفی دوره های خوب.