تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/03/21 - 09:40
کد خبر: 358993

ادعای حقیقت‌پور: فردی که لب به انتقاد گشوده، نمی‌تواند نفوذی باشد

مشاور رئیس سابق مجلس نوشت: باید بدون تعارف وارد میدان شویم و حتی با نفوذ صورت گرفته در حوزه‌های علمیه به شکل شیعه انگلیسی نیز مقابله کنیم که این خواست و دستور رهبری انقلاب است اما نباید فراموش کنیم که نفوذی مخالفت نمی‌کند! نفوذی ماموریت مشخصی دارد و اتفاقا برای عمل به آن، به‌ جای انتقاد و مخالفت، تمام و کمال با اقدامات صورت گرفته همراهی می‌کند

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از روزنامه اعتماد، منصور حقیقت‌پور، مشاور رئیس سابق مجلس شورای اسلامی درباره جاسوسی که اخیرا سخنگوی قوه قضاییه از او نام برده نوشت:

سخنگوی قوه قضاییه روز گذشته از محکومیت فردی خبر داد که اطلاعات فرماندهان نظامی ما به‌ویژه سردار سلیمانی را به دستگاه‌های اطلاعاتی دشمن می‌داد. این اظهارات در حقیقت بدان معناست که ما به عنوان مسوولان امروز و دیروز نظام جمهوری اسلامی باید بپذیریم که دشمنان این مدت بیکار نبودند و در جهات مختلف تلاش کردند تا به ما آسیب بزنند. همچنین باید بپذیریم به‌رغم تلاش‌های گسترده برای مقابله با نفوذ و نفوذی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دچار غفلتی جدی و مرتکب کوتاهی‌های واضحی شده‌ایم؛ چنان‌که دشمن توانسته به نهادهای مختلف نظام رخنه کند.

ما هنوز آسیب و فاجعه بزرگی که ازجانب دو نفوذی بزرگ -کشمیری و کلاهی- خوردیم را به ‌روشنی  به‌ خاطر داریم و باتوجه به شرایط کنونی، لازم است مقابله‌ای همه‌جانبه، جدی با امر نفوذ ازسوی تمام دستگاه‌ها و مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی صورت گیرد تا با وفاقی مثال‌زدنی و مبارزه‌ای بی‌امان به‌مقابله با جریان نفوذ پرداخته و ضمن جلوگیری از درز اطلاعات به خارج از کشور، با نفوذی‌های رخنه کرده در نهادهای اقتصادی و صنعتی و حتی نظامی و امنیتی و علمی، مقابله‌ای تمام‌عیار را سامان دهیم. لازمه این مهم سرمایه‌گذاری عمده در دستگاه‌های حفاظتی برای ردیابی نفوذ است تا دیگر شاهد اتفاقاتی تلخ نظیر آنچه برای سردار شهید قاسم سلیمانی رخ داد، نباشیم.باید بدانیم که دشمن به ‌طور دایم در حال رصد فضا است و هنگامی که هواپیمایی از تهران به سوی یکی از کشورهای منطقه به پرواز درمی‌آید، آن را زیرنظر دارد؛ نظیر پرواز فرمانده سپاه قدس ما به بغداد. تعداد پروازهایی که از تهران به سمت بغداد یا سایر کشورهای منطقه می‌رود، زیاد نیست و در شرایطی که تخاصم به بیشترین حد خود رسیده، آنان هرگز از این پروازها غافل نخواهند شد و البته در این مسیر احتمالا افرادی که در نهادهای نظامی ما نفوذ کرده‌اند نیز آنان را یاری خواهند داد و اطلاعات تکمیلی را به آنان خواهند داد؛ بنابراین شخصا امیدوارم افراد مسوول در نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در مرحله اول به پرسش‌های موجود نزد افکار عمومی پاسخ دهند و سپس تدابیری را پیش بگیرند که زین پس نه ‌تنها شاهد چنین اشتباهاتی نباشیم، بلکه سفر مقامات ما به کشورهای همسایه و سایر کشورها در امنیت کامل صورت گیرد.

مسئولان باید تمام شرایط و شواهد موجود را برای مقابله با نفوذ درنظر گرفته و برای‌شان مهم نباشد که نفوذی در لباس مقدس روحانیت است یا مثلا خبرنگار، مسوول اجرایی است یا در لباس دفاع. نفوذی، نفوذی است و باید با آنان برخورد قاطع صورت گیرد ولی نباید دنبال آنان فقط در یک جریان خاص سیاسی بود. باید بدون تعارف وارد میدان شویم و حتی با نفوذ صورت گرفته در حوزه‌های علمیه به شکل شیعه انگلیسی نیز مقابله کنیم که این خواست و دستور رهبری انقلاب است اما نباید فراموش کنیم که نفوذی مخالفت نمی‌کند!

نفوذی ماموریت مشخصی دارد و اتفاقا برای عمل به آن، به‌ جای انتقاد و مخالفت، تمام و کمال با اقدامات صورت گرفته همراهی می‌کند؛ بنابراین فردی که رسما لب به انتقاد گشوده، نمی‌تواند نفوذی باشد؛ چراکه اگر نفوذی باشد و چنین کند، اصطلاحا خودش را سوزانده است.

نفوذ زمانی رخ می‌دهد که فرد خود را به شکل مسوولان جمهوری اسلامی درآورده و ضمن همراهی ظاهری با نظام، می‌کوشد در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها ایفای نقش کند. خاوری را به یاد آورید. او هرگز مخالف نبود و انتقادی هم نکرد. چفیه به گردن می‌انداخت و از دست رییس‌جمهوری وقت مدال می‌گرفت ولی خیانت کرد و فقط خدا می‌داند که مانع اجرا یا اتخاذ چه تصمیماتی برای بهبود وضع زندگی مردم در بانک مرکزی شد، بنابراین مقابله با نفوذ امری لازم و ضروری است ولی این مقابله باید همه‌ جانبه، همراه با وفاق، بدون توقف و البته بدون تعارف با یک جریان یا یک نهاد و فرد خاص باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top