تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/03/21 - 10:26
کد خبر: 359001

بدترین سال صنعت هوایی دنیا با ثبت ضرری باورنکردنی

اتحادیه بین‌المللی حمل و نقل هوایی پیش‌بینی می‌کند که شرکت‌های هواپیمایی با از دست دادن نیمی از درآمد خود، در آستانه ثبت ضرر 84 میلیارد دلاری هستند؛ رقمی که بدترین سال تاریخ این صنعت را رقم خواهد زد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از آریا، این انجمن اعلام کرد که با توجه به اینکه اکثر خطوط هوایی جهان در حال حاضر غیرفعال هستند، درآمد آنها احتمالا از 838 میلیارد دلار در سال گذشته به 419 میلیارد دلار کاهش پیدا خواهد کرد.

«الکساندر دو جونیاک» دبیرکل این انجمن گفت: هر روزی که می گذرد 230 میلیون دلار به ضرر سال جاری این صنعت اضافه می‌کند. میانگین ضرر به ازای هر مسافر حدود 38 دلار برآورد شده است.

IATA هشدار داد که در سال 2021 و همزمان با تقلای ترافیک هوایی برای احیا و کاهش کرایه‌ها توسط خطوط هواپیمایی برای برتری در رقابت، ضرر این بخش به 100 میلیارد دلار خواهد رسید.
دو جونیاک در ادامه گفت که خطوط هوایی در سال 2021 همچنان از نظر مالی شکننده خواهند بود و «رقابت شدیدتری» را پیش بینی کرد. وی افزود: این موضوع انگیزه های مسافران را برای بازگشت به آسمان و استفاده از هواپیما تقویت خواهد کرد.

براساس پیش بینیIATAُ، درآمدهای این بخش در سال 2021 به 598 میلیارد دلار افزایش پیدا خواهد کرد. مطابق برآورد این نهاد، شمار مسافران در سال جاری به 2.25 میلیون نفر کاهش پیدا می کند و در سال 2021 به 3.38 میلیون خواهد رسید که البته همچنان نسبت به سطوح سال گذشته بیش از 25 درصد کمتر است.

کرایه ها در سال جاری 18 درصد کاهش خواهد یافت که خود به کاهش 241 میلیارد دلاری درآمدهای صنعت مسافربری هوایی کمک می کند. بر اساس اعلام IATA، به دنبال زمین گیر شدن گسترده هواپیماهای مسافربری، باربری هوایی که بخش کوچکی از این صنعت را شامل می شود کمی از ضرر را جبران کرده و با افزایش قیمت ها به بالای 30 درصد، به افزایش درآمدها به نزدیکی های رکورد ثبت شده 111 میلیارد دلار کمک کرده است.

اگرچه نرخ ابتلا به کووید-19 در بازارها به شدت کاهش یافته، اما خطوط هوایی همچنان با محدودیت های جسته و گریخته مسافرتی و مصرف کنندگان محتاط مواجه هستند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیام تسلیت آیت‌الله سیستانی برای شهادت رئیس‌جمهور
یک دقیقه سکوت به احترام ایران در کنفرانس بین‌المللی امنیت هسته‌ای در وین
ازدحام مردم تبریز مقابل خانۀ شهید آل‌هاشم +فیلم
رهبر انقلاب ۵ روز عزای عمومی اعلام کردند
شهادت ۳ مامور پلیس در پی درگیری با اشرار
این شهید تا یک ساعت بعد از سقوط بالگرد زنده بود
نیازی به آزمایش دی‌ان‌اِی برای تشخیص پیکر شهدا هست؟
تصاویری از حضور شهید رئیسی میان مردم
عکس تلخی از هلیکوپتر سوخته شده رئیس جمهور و همراهانش
اعلام سه روز عزای عمومی در سوریه
اینفوگرافیک/ شهدای سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور
طرح ادعای دخالت آذربایجان در واقعه شهادت رئیسی تا انتشار خبر ترور
مخبر: برنامه ریزی تشییع پیکر رئیس جمهور انجام شد
علی باقری‌کنی سرپرست وزارت امور خارجه شد
سومین امام جمعه شهید آذربایجان
هم‌کلاسی‌های دانشگاه شریف در سوگ پدران خود
تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی شهادت رئیس‌جمهور
امتحانات نهایی لغو شد؟ +جزئیات
واکنش‌ هنرمندان به شهادت رئیس‌جمهور کشور +عکس
حضور مردم در بیت آیت‌الله آل‌هاشم +فیلم
سینماها و تئاترهای کشور تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top