تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/03/25 - 17:13
کد خبر: 359561

هیات انتخاب نخستین جشنواره مجازی تئاتر عروسکی دانشجویان

هیأت انتخاب نخستین جشنواره بین‌المللی مجازی تئاتر عروسکی دانشجویان با رویکرد تئاتر عروسکی ایده محور معرفی شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» هیات انتخاب نخستین جشنواره بین المللی مجازی تئاتر عروسکی دانشجویان که با رویکرد تئاتر عروسکی ایده محور و با همکاری و حمایت انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئاتر، خانه عروسک، دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران و موسسه فرهنگی هنری تماشاگان، مرکز هنرهای نمایشی و تئاتر هامون برگزار میشود ، معرفی شدند.

زهره بهروزی نیا ، مهرنوش شریعتی ،دکتر فرزاد معافی ، دکتر علی حاج ملا علی، محمد اعلمی و امیر سلطان احمدی که از نمایشگران و اساتید حوزه تئاتر عروسکی هستند ، به عنوان هیات انتخاب نخستین جشنواره بین المللی مجازی تئاتر عروسکی دانشجویان معرفی شدند.

لازم به تاکید است ، مهلت ارسال آثار تا 30 خرداد ماه تمدید شد .

فیلم تئاترهای جدید نمایش نت در هفته چهارم خرداد ماه

پخش فیلم تئاترهای نمایش نِت در هفته چهارم خردادماه و از یکشنبه بیست و پنجم تا جمعه سی ام  با 4 فیلم تئاتر جدید در خدمت مخاطبان و علاقمندان این هنر نمایشی خواهد بود: یکشنبه 25 خرداد از ساعت 18 با پخش فیلم تئاتر غایب مدرسه به کارگردانی پوریا سمندری.

این نمایش محصول گروه نمایشی فرهنگ سبز که در دی و بهمن سال 98 در سالن رودکی و سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر کرج به روی صحنه رفته است، تصمیم به پخش اینترنتی این اثر در سایت نمایش نت را دارد.

خلاصه:  ماجرای غایب مدرسه، تصویری از مدرسه است. در این مدرسه، که دانش آموزان پسر و دختر در سنین مختلف با ویژگی‌های منحصر به فردشان نمایش داده می شوند. تیپ‌های مختلف، آقای ناظم، معلم ها ، بدون توجه به علایق و استعداد دانش آموزان، مدرسه را مانند کاخانه می‌دانند و می‌خواهند از دانش آموزان رباط‌ها و محصولاتی یکسان و یک شکل بسازند که به دنیا نگاه ثابت دارند.

سه شنبه 27 خرداد از ساعت 18 با پخش فیلم تئاتر آسمان برای تو می بارد به کارگردانی علی برجی. این نمایش که درام اجتماعی را روایت می کند، با بازی امید زندگانی در تماشاخانه سرو سابق (میدان فردوسی(۱۲ تا ۲۷ آذر ۱۳۹۵ با استقبال خوبی از تماشاگران مواجه شده بود.

خلاصه نمایش:  عباس جوانی است که عاشق موسیقی است و برخلاف میل پدرش حاج داوود که فردی متدین و بازاری است در مهمانی‌ها و جشن‌ها نوازندگی و خوانندگی می‌کند و به همین خاطر پدرش به او توجه‌ای ندارد و از او حمایت نمی‌کند،و بیشتر توجه‌اش به امیر حسین دامادش است.

پنج شنبه 29 خرداد از ساعت 18 با پخش فیلم تئاتر ساده با تو با یک ترانه به  نویسندگی کارگردانی ندا قربانیان. این نمایش اثری از گروه تئاتر هورپاک که ندا قربانیان و عبدالرضا یعقوبی در آن ایفای نقش می‌کنند؛ در جشنواره سی و چهارم فجر نیز در تالار مولوی اجرا داشته است، تصمیم به پخش اینترنتی این اثر در سایت نمایش نت را دارد.

خلاصه نمایش: یک گروه موسیقی زیر زمینی برای ضبط آلبومشان نیاز به پول دارند. ترانه، ترانه سرای گروه مبتلا به بیماری لاعلاجیست. امیر پسر عموی ترانه آهنگساز خواننده گروه عباس برادر ترانه و سیاوش نوازنده های گروه هر کدام مشکلات شخصی دارند. نهایتا امیر و عباس برای به دست آوردن پول مورد نیاز حاضر می شوند ده روز محرم در یک هیئت نوحه خوانی کنند که همین باعث تغییراتی در زندگیشان می شود و...

جمعه 30 خرداد از ساعت 18 با پخش فیلم تئاتر سارا و ماه به کارگردانی سید محمد طاهری فرد.  نمایش سارا و ماه در هفت زمینه کاندیدای بخش کودک و نوجوان اجراهای فرهنگسراها در سال ٩۶جشن خانه تئاتر در اردیبهشت 97 بود .که نهایتا با دریافت لوح و تندیس برگزیده کارگردانی، بازیگری و آهنگسازی شد.

این نمایش با اجراهای متفاوت در آذر و دی 1395 در فرهنگسرای ابن سینا ( شهرک غرب).اردیبهشت و خرداد ١٣٩۶ در پردیس تئاتر تهران و آخرین اجرا در آذر 1398 با بازیگران کودک و نوجوان در خانه موزه انتظامی روی صحنه رفته است

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top