تاریخ انتشار: شنبه 1399/03/31 - 20:15
کد خبر: 360323

با حمایت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در راستای مبارزه با کرونا صورت گرفت؛

ساخت ۴ نوع دستگاه ضدعفونی کننده خشک بر مبنای پلاسمای سرد +عکس

دستگاه‌های ضدعفونی کننده خشک بر مبنای فناوری پلاسمای سرد با کارکردهای اداری، خانگی، ضدعفونی اسکناس و دست، توسط متخصصان یکی از شرکت‌های دانش بنیان زیرمجموعه موسسه تحقیق و توسعه دانشمند بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ساخته شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از روابط عمومی موسسه تحقیق و توسعه دانشمند، دکتر علی خطیبی مدیرعامل موسسه دانشمند بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از ساخت دستگاه های ضدعفونی کننده خشک بر مبنای فناوری پلاسمای سرد توسط متخصصان یکی از شرکت های دانش بنیان زیرمجموعه این موسسه خبر داد وگفت؛ دانش و تجهیزات مرتبط با فناوری پلاسمای سرد طی فرآیندی کاملا بومی در رقابت با مراکز علمی و تحقیقاتی دنیا تولید شده و هم اکنون دستاوردهای آن قابل ارائه در بازار های داخلی و صادراتی است.

خطیبی ادامه داد؛ با استعانت از درگاه خداوند متعال و در راستای دستور مقام معظم رهبری برای به کارگیری ظرفیت های بنیاد مستضعفان به منظور کمک به مبارزه با ویروس کرونا، موفق به تولید چهار دستگاه مختلف شدیم که هرکدام حوزه ¬ی کاربردی متفاوتی را پوشش می¬دهد، این دستگاه ها عبارت اند از ؛ضدعفونی¬کننده خانگی، ضدعفونی¬کننده اداری، ضدعفونی¬کننده اسکناس و ضدعفونی¬کننده دست.

مدیرعامل موسسه دانشمند تشریح کرد؛ یکی از کاربرد¬های مهم این فناوری، مقابله با انواع آلودگی های میکروبی و ویروسی است، در بسیاری از موارد امکان استفاده از مواد شیمیایی برای آلودگی¬زدایی وجود ندارد از جمله برای افراد دارای بیماری های پوستی و یا اسناد و مدارک مهم دولتی و اوراق بهادار که باید از روش های خشک برای ضد عفونی استفاده کرد؛ از سویی دیگر فناوری پلاسمای سرد در شاخص های اقتصادی کلان دنیا به سرعت مورد توجه قرار گرفته است بگونه ای که با وجود پیش¬بینی حدود 2 درصد برای رشد اقتصاد جهانی، مراکز معتبرآماری رشد بیش از 16 درصد را برای بازار این فناوری پیش¬بینی کرده اند و سرمایه گذاری روی این حوزه میتواند با تقویت صادرات محصولات دانش بنیان منجربه ارزآوری بیشتر برای کشور شود.

خطیبی افزود؛ در برهه زمانی کنونی که جهان با شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا روبرو است و ضدعفونی سطوح و دست ها از مهم ترین اقدامات پیشگیری و مبارزه با این ویروس به شمار می رود، ضرورت استفاده از این فناوری بیش از پیش آشکار میشود. این دستگاه ها با تکیه بر گزارش های بین المللی از جمله گزارش های سازمان غذا و داروی آمریکا و گزارش های مجلات معتبر این حوزه مانند physics of plasma قابلیت بسیار بالایی در مقابله با ویروس کرونا دارد.

وی درپایان با ذکر این نکته که پس از طی شدن کامل مراحل اخذ مجوزهای مربوطه، امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی توسط بنیاد مستضعفان و موسسه تحقیق و توسعه دانشمند به منظور تولید انبوه این محصولات فراهم خواهد شد، خاطرنشان کرد؛ موسسه تحقیق وتوسعه دانشمند به عنوان یکی از زیرمجموعه های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی پایگاهی محکم در حمایت از شرکت های دانش بنیان است و بنیاد مستضعفان اهتمام ویژه ای به این موضوع دارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top