تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/04/03 - 01:18
کد خبر: 360695

ماهاتیر محمد اقدام آمریکا را تروریستی خواند

ماهاتیر محمد نخست وزیر پیشین مالزی در گفت وگو با برنامه « شاهد علی العصر» (شاهدی بر دوران معاصر ) شبکه تلویزیونی الجزیره از کشتار غیرنظامیان توسط آمریکا به عنوان یک اقدام تروریستی نام برد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، ماهاتیرمحمد پیشتر با حمله نظامی آمریکا به افغانستان «به بهانه مبارزه با تروریسم» اعلام مخالفت کرده و آن را مردود دانسته بود.

وی در گفت وگوی جدیدش با این شبکه با اشاره به «کشتار هزاران غیرنظامی توسط آمریکا در کشورهایی همچون افغانستان و عراق» تاکید کرد: تروریسم فقط در گروه‌های شبه نظامی مسلح به اصطلاح مسلمان منحصر نمی‌شود بلکه آمریکا را نیز در برمی گیرد.

بر اساس این گزارش، ماهاتیر به عنوان «بنیانگذار مالزی مدرن» با مردود دانستن اعلام نظر آمریکا در مورد حملات یازدهم سپتامبر در سال ۲۰۰۱ میلادی و متهم شدن یک گروه از سوی واشنگتن به عنوان عامل حملات یاد شده تاکید کرد: معمای این حملات هنوز فاش نشده است.

این سیاستمدار کهنه کار مالزی در دوازدهمین حضور خود در برنامه شاهدی بر دوران معاصر شبکه الجزیره افزود: ماهیت این حملات و دقت بالای آن‌ها ثابت می‌کند که طرف‌های سازمان یافته‌تر و بزرگ‌تر در این واقعه دست داشتند و این امر صرفا توسط یک گروه عرب مسلمان سعودی با ربودن چهار هواپیما و انجام حملات بسیار دقیق صورت نگرفته است.

نخست وزیر پیشین مالزی خاطرنشان کرد: یک هیات آمریکایی پس از گذشت مدتی از حملات یاد شده از کوالالامپور دیدن به عمل آورد و با پخش یک نوار ویدیویی مرا در جریان حملات یاد شده قرار داد. این ویدیو مطالب اعلام شده از سوی آمریکا در خصوص حملات یازدهم سپتامبر را زیر سوال می‌برد. در همین رابطه به عنوان مثال می‌توان به هواپیمایی اشاره کرد که ساختمان وزارت دفاع را مورد تهاجم قرار داد و به دنبال آن به طور غیرعادی ناپدید شد و هیچ اثری از قطعات متلاشی شده آن یافت نشد.

نخست وزیر سابق مالزی یادآور شد: ویدیوها سومین برج واقع در نزدیکی برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی نیویورک را نشان می‌دهند که در حملات یاد شده از بین رفت، اما آمریکا فقط از انهدام برج‌های دو قلو سخن به میان می‌آورد و به هیچ وجه از سومین برج سخنی به میان نمی‌آورد.

ماهاتیر محمد پیشتر در گفت وگو با همین شبکه خبری نسبت به اینکه این حملات توسط گروه‌های تروریستی عربی انجام شده باشد، ابراز تردید کرده و گفته بود: تاکتیکی که در این عملیات اجرایی شده کاملا با تاکتیک و شکل عملیات گروه‌های تروریستی که از کمربند انفجاری و غیره استفاده می‌کنند، فرق دارد.

برنامه‌ریزی این عملیات هم بسیار دقیق انجام شده بود تا جایی که عاملان این عملیات توانستند دستگاه اطلاعات آمریکا را در خود این کشور پشت سر بگذارند و از طرفی هم هیچ قطعه‌ای از لاشه هواپیمایی که بالای ساختمان وزارت دفاع سقوط کرد، پیدا نشد و همین مسأله بسیار سوال‌برانگیز است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top