تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/04/16 - 13:46
کد خبر: 362552

بایدها و نبایدهای اسباب‌کشی در دوران کرونا

هرچه زمان بیشتری برای انجام مراحل مختلف اسباب کشی در نظر بگیرید، می توانید با دقت بیشتری کار کرده و اصول بهداشتی و ایمنی را هر چه بهتر اجرا کنید. در عین حال، در نظر گرفتن زمان کافی برای اجرای دقیق اسباب کشی باعث آرامش خاطر شما نیز شده و از استرس های کار کم می کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» اگر حتی یک بار هم تجربه اسباب‌کشی را داشته باشید، حتماً می‌دانید که این پروسه چه زیر و بم‌ها و چه نکات ریز و درشتی دارد که نحوه انجام هر یک از آنها تاثیر مستقیمی بر نتیجه نهایی خواهد داشت. از جستجوی محل جدید گرفته تا انتخاب شرکت باربری و بسته بندی اسباب و اثاثیه و حمل بار، همه و همه مستلزم رعایت اصول خاصی هستند و هرگونه قصور و سهل انگاری در هر یک از این مراحل، قطعاً باعث بروز آسیب های مالی و حتی جانی خواهد شد. حالا به همه اینها باید یک مورد دیگر را نیز اضافه کرد؛ مشکلی عالم گیر که به تازگی دست و پای ما انسانها را به طور کلی بسته و تقریباً خانه‌نشینمان کرده است. این معضل چیزی نیست، جز بیماری کرونا ویروس جدید که کووید-19 نام دارد. این ویروس ذره‌بینی با همه کوچکی، گرفتاری های عظیمی به پا کرده که تا پیش از این حتی فکرش را هم نمی کردیم. قدرت انتقال سریع این ویروس باعث شده تا در هیچ یک از موقعیت های اجتماعی در امان نباشیم و هر لحظه خطر آلوده شدن به این ویروس در کمین ما باشد. چند ماهی است که کارشناسان و پزشکان با شدت تمام توصیه به رعایت بهداشت و فاصله فیزیکی به عنوان تنها اقدامات عملی برای جلوگیری از شیوع کرونا می کنند. بسیاری از ما به ناچار اکثر رفت و آمدهای خود به مکان‌های شلوغ را محدود کرده ایم و از اینکه بیرون بریوم وحشت داریم. 

اما وقتی پای اسباب کشی اجباری در میان باشد چه می‌توان کرد؟ شاید فکر کردن به روش رعایت اصول بهداشتی حین اسباب کشی این یکی از ترس‌آورترین مشکلات در دوران کرونا باشد. در صورتی که شما هم قصد نقل مکان و اسباب کشی را دارید، خوب است اطلاعاتی درباره اجتناب از خطرات احتمالی اسباب کشی در دوران بیماری همه‌گیر جهانی کرونا داشته باشید و با رعایت اصول ایمنی، از سلامت خود و اطرافیانتان محافظت کنید. اما اقدامات کاربردی برای اسباب کشی بهداشتی در دوران کرونا چیست؟

بایدها و نبایدهای اسباب‌کشی در دوران کرونا

کارهای اسباب کشی را به دقیقه 90 موکول نکنید

هرچه زمان بیشتری برای انجام مراحل مختلف اسباب کشی در نظر بگیرید، می توانید با دقت بیشتری کار کرده و اصول بهداشتی و ایمنی را هر چه بهتر اجرا کنید. در عین حال، در نظر گرفتن زمان کافی برای اجرای دقیق اسباب کشی باعث آرامش خاطر شما نیز شده و از استرس های کار کم می کند.

پیش از بسته بندی اسباب و اثاثیه، آنها را اولویت بندی کنید

یکی از نکاتی که حین اسباب کشی باید مورد توجه قرار بگیرد این است که نیازی نیست همه وسایل خود را عیناً به محل جدید منتقل کنید. پیش از شروع کار بسته بندی وسایل، لیستی از وسیله هایی که دیگر به آنها نیاز ندارید تهیه کنید و این لوازم را یا به دست افرادی برسانید که به آن نیاز دارند یا آنها را به مراکز بازیافت بسپارید. این کار علاوه بر اینکه باعث سبکبار شدن شما موقع اسباب کشی می شود، به شما کمک می کند تا زمان بیشتری را نیز صرف ضدعفونی کردن وسایل باقی مانده کنید و در نتیجه خیالتان کاملاً بابت رعایت اصول پیشگیری از بیماری کرونا حین اسباب کشی راحت باشد.

برای بسته بندی وسایل از کارتن های نو و بهداشتی استفاده کنید

تهیه کردن کارتن مناسب برای بسته بندی وسایل، یک قدم بزرگ در اسباب کشی است. به احتمال زیاد شما هم در برهه ای از زمان، برای پیدا کردن کارتن مناسب اسباب کشی، سری به مغازه های محلی زده و از آنها کارتن خالی درخواست کرده اید. شاید هم از کارتن های قرضی دوست و آشنا استفاده کرده باشید. اما در شرایط کنونی که بیماری کرونا هر لحظه در کمین است، رعایت نکات بهداشتی بیش از پیش اهمیت دارد. به همین خاطر توصیه می شود که حتماً از کارتن های بسته بندی کاملاً نو و تازه برای اسباب کشی استفاده کنید. این روزها، تهیه کارتن های مقوایی نو کار سختی نیست. شما به راحتی می توانید با مراجعه به فروشگاه های اینترنتی ملزومات بسته بندی، کلیه وسایلی که برای بسته بندی لوازم خود نیاز دارید را خریداری کنید. علاوه بر کارتن مقوایی، چسب های نواری پهن، انواع ضربه گیرهای حبابدار، نایلون های استرچ و سلفون هم برای بسته بندی لوازم منزل یا محل کار شما در این فروشگاه های اینترنتی موجود است. زودپک به عنوان سامانه فروش لوازم بسته بندی در ایران، آماده فروش اینترنتی کلیه انواع لوازم مورد نیاز برای بسته بندی اسباب و اثاثیه، از جمله انواع کارتن اسباب کشی در ابعاد مختلف، نایلون حبابدار، سلفون و نوار چسب است. با استفاده از خدمات زودپک، می توانید با خیالی آسوده در دوران کرونا اسباب کشی کنید.

بسته بندی لوازم را شخصاً به عهده بگیرید

بهتر است تعداد نفراتی که در اسباب کشی نقش دارند را به حداقل برسانید. این امر درباره بسته بندی لوازم هم صادق است. بعد از تعیین اولویت بسته بندی لوازم و تهیه کارتن های بهداشتی، نوبت آن است که خودتان به همراه اعضای خانواده دست به کار شوید و وسایل مورد نیازتان را در کارتن ها بسته بندی کنید. به این صورت می توانید مطمئن باشید که کسی به جز خودتان به اسباب و اثاثیه دست نزده و سطح وسایل شما کاملاً تمیز و بهداشتی باقی خواهد ماند.

بایدها و نبایدهای اسباب‌کشی در دوران کرونا

ضدعفونی کردن ملک جدید را از یاد نبرید

تا پیش از این، نظافت کلی ملک جدید موقع اسباب کشی کفایت می کرد، اما حالا که در دوران کرونا به سر می بریم، اسباب کشی و نظافت مورد نیاز آن هم شکل جدیدی به خود گرفته است. حتماً پیش از انتقال وسایل به محل تازه، آن را با استفاده از مواد ضدعفونی کننده سطوح مناسب به خوبی تمیز کنید و هیچ نقطه ای را از نظر دور نگه ندارید. گوشه گوشه ساختمان به نظافت و ضدعفونی نیاز دارد تا وقتی قرار است وسایل را بچینید، همه‌جا کاملاً تمیز شده باشد. البته فراموش نکنید که موقع چیدمان اسباب و اثاثیه هم باید تمیز کردن وسایل را در نظر بگیرید.

موقع اسباب کشی از تجهیزات محافظت شخصی استفاده کنید

رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از تجهیزات محافظت شخصی مانند ماسک و شیلد صورت و همچنین شستن و تمیز کردن مداوم دست‌ها، روش هایی مطمئن برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا هستند و رعایت این نکات موقع اسباب کشی هم باید مورد توجه قرار بگیرد. بدون کوچکترین خجالتی به پرسنل شرکت های باربری اعلام کنید که از ماسک استفاده کنند و خودتان نیز این کار را انجام دهید. انواع و اقسام ماسک های پزشکی از مراکز معتبر به صورت حضوری و آنلاین قابل خریداری هستند و در دسترس عموم قرار دارند، بنابراین از این نظر هیچگونه محدودیتی وجود ندارد. ماسک پزشکی کاربردهای بسیاری دارد اما در زمان شیوع وسیع بیماری های ویروسی مانند کووید-19، لزوم تهیه و استفاده از آن از همیشه مهمتر است و حتی از سوی پزشکان برای عموم توصیه می شود. به دلیل رفت و آمد افراد مختلف موقع اسباب کشی، استفاده از ماسک یک ضرورت محسوب می شود.

زودپک می تواند کلیه نیازهای شما به ملزومات بسته بندی برای اسباب کشی را به ساده ترین شکل ممکن تامین کند. شما می توانید با مراجعه به این سامانه، به راحتی انواع کارتن اسباب کشی، ضربه گیر حبابدار، سلفون، نواز چسب و نایلون های استرچ کاملاً بهداشتی را تهیه کنید و بدین صورت خطر ریسک انتقال ویروس کرونا موقع اسباب کشی از روی سطوح را به حداقل برسانید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top