تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/04/19 - 09:38
کد خبر: 362967

نماینده تهران: برای عدالت و رفع تبعیض‌ها ابتدا باید از خودمان شروع کنیم

علی خضریان گفت: مجلس باید در حوزه سوءاستفاده از جایگاه نمایندگی حساس باشد تا از ظرفیت نمایندگی برای منافع شخصی خود استفاده نکند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از افکارنیوز، علی خضریان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی  درباره حضور نمایندگان و ملاقتشان با مردم در مساجد و مباحث مطرح شده گفت: مردم جدای از گلایه از مشکلاتی مانند گرانی در حوزه مسکن، ارز و برخی از اقلام مصرفی مانند مرغ،  از تبعیض‌ها و بی عدالتی‌ها نارضایتی بودند.

او افزود: این تبعیض‌ها و بی عدالتی‌ها زیر شاخه‌های زیادی دارد، به عنوان مثال مردم در یک روستا از نحوه تقسیم آب  تا مسائل رانتی گله‌مند هستند.

خضریان درباره راهکارهای مجلس یازدهم برای حل مشکلات مردم گفت: در کارگروه مسکن که نمایندگان مختلف حضور پیدا کرده‌اند، راهکار‌های مختلفی مطرح شد و طرح‌هایی را آماده کردیم.

ماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: روز گذشته در جلسه کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات بر عایدی مسکن یا ضرورت ثبت مسکن‌ بر اساس کد ملی سرپرست خانوار جهت شناسایی خانه‌های خالی، ایجاد محدودیت برای معاملات مسکن برای مقابله با دلال بازی‌، عدم تبدیل ملک و مسکن به کالای سرمایه‌ای به عنوان مطالب ویژه مورد بحث قرار گرفت.

خضریان گفت: مجلس وظیفه نظارتی دارد و وظیفه اجرایی ندارد تا بتواند اتفاقات و مشکلات حوزه گرانی را مستقیما حل کند، به همین دلیل باید با استفاده از ابزار قانون‌گذاری و نظارتی خود به دستگاه‌های اجرایی کمک کند تا زمینه رفع این مشکلات فراهم شود.

او افزود: برای عدالت و رفع تبعیض‌ها ابتدا باید از خودمان شروع کنیم، تا بتوانیم این موضوع را از مابقی دستگاه‌ها مطالبه کنیم و از ظرفیت نظارتی و کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس بهره ببریم و مانع بی عدالتی‌ها و تبعیض‌ها شویم.

خضریان با اشاره به راهکارها برای رفع تبعیض‌ها گفت: مجلس باید در حوزه سوءاستفاده از جایگاه نمایندگی حساس باشد تا در بین نمایندگان این اتفاق رقم نخورد که از ظرفیت نمایندگی مان برای منافع شخصی خود استفاده کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: در حوزه قانون‌گذاری و نظارت هم نباید ابزار قانون‌گذاری و نظارت را جهت تأمین منافع خود استفاده کنیم و باید به نفع مردم در تعارض منافع اقدام کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top