تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/04/24 - 13:34
کد خبر: 363651

چگونه خانه خود را به بهترین شکل طراحی کنیم؟

تعداد زیادی گیاه رونده وجود دارد که در صورت تغذیه و آبرسانی مناسب می توانید در فضای خانه از آن ها استفاده نمایید . اکثر طراحان به صورت پیشنهادی به شما خواهند گفت که از گل های مصنوعی در دیزاین و طراحی استفاده نکنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ طراحی داخلی، برنامه ریزی فضا، طراحی نمای ساختمان همگی لازمه داشتن ایجاد نقشه های مناسب برای چیدمان بهتر مبلمان، طراحی ظاهری و احساس فضایی مناسب می باشند. همچنین شامل انتخاب و نحوه چینش مبلمان، وسایل و لوازم جانبی، هماهنگی و نصب آن‌هاست در ادامه نکاتی با این مضامین ارائه شده که می‌تواند در طراحی داخلی فضا کمک کننده باشد.

مجلات و وب سایت های طراحی، پر از ایده و الهام برای طراحی هستند

یکی از بسترهایی که در این زمینه وجود دارد و علاقه‌مندان این حوزه می‌توانند از آن استفاده کنند وبسایت Pinterest است. وبسایت‌های طراحی و دیزاین می توانند جرقه‌ای از خلاقیت را در افراد ایجاد کنند.

اگر از قبل به جانمایی تابلوهای الهام بخش برای دکوراسیون منازل خود فکری نکرده اید از همین حالا شروع کنید، این می تواند اولین قدم برای ایجاد خانه مورد نظرتان باشد. به پینترست بروید و سبک های خانه ای را که برای شما جذاب است را جستجو کنید، همچنین می‌توانید به Freshome بروید و از دکمه "Collect This Idea" استفاده کنید تا تصاویر طراحی را به شما معرفی کند یا به آسانی می توانید تعدادی مجله طراحی را تهیه کنید و عکس هایی را که برایتان جذاب است را در آرشیو خود ذخیره کنید.

پس از جمع آوری تصاویر و تهیه آرشیوی از علاقه‌مندی هایی که خلاقانه جمع‌آوری کرده اید در گام بعد باید به آنچه جمع کرده اید، نگاه کنید  تا سبک طراحی موردنظر خود را پیدا کنید.

استفاده از طرح های رنگی: از سه رنگ یا سایه استفاده کنید

اکنون که استایل و سبک مورد نظرتان را پیدا کرده‌اید و ایده خوبی از استایل دلخواهتان دارید باید یک رنگ بندی را انتخاب کنید. این قسمت کار دشواری است. انتخاب رنگ بسیار شخصی است و تاثیر زیادی در خلق و خوی ما ایجاد می کند که الهام بخش است.

ما به عنوان طراح به شما نمی گوییم چه رنگ هایی را باید انتخاب کنید، اما به شما خواهیم گفت که می توانید ترکیبی از سه رنگ یا سه سایه را امتحان کنید. یک رنگ اصلی برای دیوارها و یا حتی رنگ آمیزی ساختمان رنگ دیگر برای اجسام بزرگ‌تر مانند نیمکت و صندلی و رنگ سوم که در لوازم جانبی کوچکتر مانند گل، بالش، دستگیره ها و... ظاهر می شود. به یاد داشته باشید که انتخاب رنگ بسیار تحت تأثیر نور خانه شما قرار دارد. برای افزایش فضای داخلی خود می توانید از پنجره های سقفی در سقف استفاده کنید تا رنگ نیز به چشم بیاید!

به همان اندازه که رنگ مهم است، بافت نیز اهمیت دارد به خصوص اگر شما بخواهید یک طرح رنگی یکپارچه مانند تمام سفید یا تمام خاکستری را ایجاد کنید. یک اتاق در نگاه اول می تواند مثل یک طرح واحد به نظر برسد اما اگر از نزدیک نگاه کنید متوجه سایه‌هایی با همان رنگ و بافت های زیادی از طریق اجسام خواهید شد.

یک اتاق تمام سفید می تواند با یک صندلی مخملی، کوسن های ابریشمی براق، صندلی های چوبی و سبدهای بافته شده باشد و یک مبل پنبه ای بی نظیر که با یک پتو خز دار همراه شده در کنار هم قرار گرفته باشد. همه این عناصر در کنار یکدیگر بافت را تشکیل می دهند که بسیار چشم‌نواز است، چشم را خوشحال می کنند و محیطی گرم و غنی ایجاد می کنند.

به طور کلی طراحی می تواند شخصیت مالک را توصیف کند، بنابراین با استفاده از بافت ها، الگوها و رنگ های مختلف می توانید یک اتاق کسل کننده را به سهولت به فضایی راحت و آرام تبدیل کنید.

بیشتر بخوانیم: همه چیز درباره نقاشی ساختمان با غلطک

منسوجات را متناسب با سبک زندگی خود در نظر بگیرید. اگر بچه  و یا حیوان خانگی دارید ممکن است یک مبل پنبه ای انتخاب مناسبی نباشد اما یک مبل چرمی تیره می تواند جایگزین بهتری برای تکمیل فضا به حساب بیاید و نیاز محیط را برآورده کند. اگر از آن دسته افرادی هستید که به تجمل گرایی علاقه دارید می توانید از پارچه های ابریشمی در دیزاین فضا استفاده کنید.

اجسام بزرگ را به طراحی  فضا اضافه کنید

این یک اشتباه رایج است که اکثر افراد تمایل به این دارند که بسیاری از قطعات کوچک و ریز را در یک اتاق در کنار هم بچینند. اتاقی که دارای صندلی هایی با پایه های بلند، میزهایی با پایه بلند و تعداد زیادی اجسام ریز و کوچک است فقط و فقط  باعث درهم ریختگی اتاق و سردرگمی چشم می‌شود. بهتراست این اجسام را با یک کاناپه بزرگ، چند صندلی کلوپ دار و یک یا دو صندلی باریک با پاهای جذاب ادغام کنید.

مثال فوق فقط یک نمونه است اما این ایده را به شما می دهد که سبک ها و اندازه های مبلمان را با هم مخلوط کنید تا اتاق متعادل به نظر برسد. حتی اگر شما در حال دیزاین یک آپارتمان کوچک باشید، ایده های دیزاین زیادی وجود دارد که باید امتحان کنید. بیشتر طراحان توصیه می کنند که حتی کوچکترین اتاق ها نیز باید دارای یک قطعه مانند یک کابینت یا کمد بزرگ باشند. ترکیبی از اجسام بزرگ و کوچک برای ایجاد یک طراحی موفق بسیار مهم است و این قانون در مورد لوازم جانبی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

از سینی، کاسه های تزئینی و سبد استفاده کنید

طراحان دوست دارند از سینی، کاسه های تزئینی و گاهی اوقات سبد استفاده کنند تا مجموعه اجسامی را که یک فضا به آن احتیاج دارد را نظم دهند.

برای ایجاد زرق و برق سعی کنید یک سینی طلایی براق را به میز قهوه‌ای عثمانی خود یا میزهای جانبی اضافه کنید. همچنین می‌توانید در بالای سینی، یک شمع زیبا، چند کتاب و یک کاسه کوچک از سنگ های رنگی قرار دهید.

اگر تمایل به رویکرد تندتری دارید، می توانید سبدهای بافته شده را به فضای خانه خود اضافه کنید. سبدها ابزارهای تزئینی شگفت انگیزی هستند که می توانند بسیاری از درهم و برهمی را پنهان کنند. سعی کنید این طاقچه های کوچک را در سرتاسر خانه ایجاد کنید.

بیشتر بخوانیم: جذاب ترین دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

گل ها را به هر اتاق اضافه کنید

این کار با اینکه بسیار ساده به‌نظر می‌رسد اما بسیار تاثیرگذار است. اضافه کردن گل ها و گیاهان زنده و طبیعی مانند گلدان های زیبا به فضای یک اتاق می تواند حس تازگی و شادابی را به طراحی داخلی شما اضافه کند.

تعداد زیادی گیاه رونده وجود دارد که در صورت تغذیه و آبرسانی مناسب می توانید در فضای خانه از آن ها استفاده نمایید . اکثر طراحان به صورت پیشنهادی به شما خواهند گفت که از گل های مصنوعی در دیزاین و طراحی استفاده نکنید.

اگر تمایلی به حضور گل یا گیاه در فضای داخلی خانه ندارید، می توانید از عناصر طبیعی دیگری مانند شاخه‌هایی که در یک ظرف بزرگ قرار گرفته اند استفاده کنید.

اگر نمی خواهید یا نمی توانید یک طراح داخلی استخدام کنید، هنوز می توانید خانه ای داشته باشید به خوبی طراحی شده است. رعایت همه این نکات و ترفندهای کوچک به ایجاد یک خانه گرم و صمیمی کمک می کند. پس سعی کنید امروز بافت، رنگ، مبلمان و عناصر طبیعت را به خانه خود اضافه کنید در غیر این صورت گروه طراحی دکوراسیون داخلی رایاکو آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می‌باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top