تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/04/24 - 16:54
کد خبر: 363683

آزادی ۲۵۷۴ زندانی جرائم غیرعمد با همت بنیاد مستضعفان آزاد

رئیس بنیاد مستضعفان همزمان با آغاز فرایند آزادی ۲۵۷۴ زندانی جرائم مالی غیرعمد، با همت بنیاد مستضعفان گفت: "زندان" جای محکومان چند صد میلیاردی و هزار میلیاردی است؛ نباید زندان برای این افراد به گونه‌ای شود که بگویند «هتل‌زندان!»

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» سید پرویز فتاح در بازدید از زندان تهران‌ بزرگ همزمان با شروع فرایند آزادی 2574 زندانی جرائم غیرعمد توسط بنیاد مستضعفان اظهار کرد: هفته گذشته و به دنبال توافقی که با سازمان زندان‌ها انجام شد، بنیاد مستضعفان تمامی زندانیان جرائم غیرعمد کمتر از 50 میلیون تومان را آزاد کرد.

فتاح  ادامه داد: بر همین اساس، بنیاد مستضعفان با اختصاص 50 میلیارد تومان، زمینه آزادی 2574 زندانی جرائم غیرعمد زیر 50 میلیون تومانی را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از زندانیان به دلیل محرومیت و استضعاف در زندان هستند و بنیاد مستضعفان نسبت به این محرومین احساس وظیفه می‌کند، گفت: افراد آزاد شده همگی جزو محکومان جرائم غیرعمد و مالی بودند که متوسط محکومیت این افراد، کمتر از 20 میلیون تومان است و در میان آنها ما فردی را هم داریم که تنها به خاطر 11 میلیون تومان در زندان بود! یعنی به اندازه یک سکه بهار آزادی و امروز خوشبختانه آزاد می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: مسن‌ترین زندانی که در این فرایند آزاد می‌شود یک فرد 88 ساله و کم‌سن و سال‌ترین آنها هم یک جوان 19 ساله است.

فتاح با اشاره به آمار بالای زندانیان متاهل که از امروز روند آزادی آنها آغاز می‌شود، گفت: بر اساس آماری که امروز مسئولان زندان دادند، ماهیانه بیش از یک میلیون تومان هزینه نگهداری هر زندانی در زندان است و این درحالی است که وقتی سرپرست یک خانوار به زندان می‌رود، خانواده آن فرد نیز دچار مشکلاتی می‌شود و باید تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی قرار بگیرد لذا هزینه زندانی شدن یک سرپرست خانوار، هزینه مضاعفی است که باید برای آن فکری کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان با دعوت از خیرین و نهادهای مختلف برای فراهم کردن بستر آزادی زندانیان محروم و مستضعف تصریح کرد: من در دیداری که فردا با آیت‌الله رئیسی دارم حتما این مسائل ‌و موضوعاتی که امروز از زندانیان و مسولان زندان شنیدم را به ایشان منتقل می‌کنم و امیدوارم به سمتی حرکت کنیم که افراد کمتری پا به زندان بگذارند ‌و از مجازات‌های جایگزین دیگری استفاده کنیم.

فتاح با تقدیر از عملکرد سازمان زندان‌ها در رسیدگی به امور زندانیان، اضافه کرد: گرچه بر اساس آمارهای ارائه شده، میزان ابتلا به کرونا در زندان‌ها به مراتب کمتر از اماکن دیگر است ولی بنیاد مستضعفان آمادگی دارد تا برای تهیه لوازم بهداشتی در برابر کرونا برای زندانیان، کمک‌های لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: همچنین ما برای پرداخت وام قرض‌الحسنه ضروری به خانواده‌های زندانیان محروم و مستضعف و همچنین تأمین هزینه فراهم کردن بسترهای اشتغالزایی و مهارت آموزی در زندان‌های سراسر کشور آمادگی کامل داریم.

رئیس بنیاد مستضعفان با تأکید بر اینکه زندان، جای محکومان چند صد میلیاردی و هزار میلیاردی است، گفت: زندان، جای چنین محکومانی است و نباید زندان برای این افراد به گونه‌ای شود که بگویند «هتل‌زندان»؛ لذا ما باید نسبت به نتیجه آنچه امیرالمومنین آن را جمع شدن به ناحق ثروت فرمودند توجه کنیم.

به گفته فتاح این بنیاد از ابتدای سال طی2 نوبت، مبلغ 40 میلیارد تومان را برای هدیه به خانواده‌های زندانیان نیازمند و پرداخت وام قرض‌الحسنه به این زندانیان در اختیار سازمان زندان‌ها قرار داده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top