تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/04/30 - 10:49
کد خبر: 364371

بسیج دانشجویی پردیس کوثر دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد در نامه‌ای به رئیسی؛

ریاست سازمان حفاظت محیط زیست را بازخواست کنید

جناب آقای رییسی، چشم نگران جنگل های این روزهای زاگرس به دست عدل دستگاه قضا امید بسته، باشد که با محاکمه همه آنان که به عمد یا با سهل انگاری در بر باد رفتن سرمایه های عظیم کنونی و نسل های بعد نقش داشتند از خسارات احتمالی بیش از این جلوگیری به عمل آید.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی پردیس کوثر دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویر احمد در نامه ای به رئیس قوه قضائیه خواستار محاکمه عوامل آتش سوزی جنگل های زاگرس علی الخصوص مدیران سهل انگار مربوطه شد؛ متن نامه به شرح زیر است:

حضرت آیت الله رئیسی
ریاست محترم قوه قضائیه

سلام علیک با صلوات بر محمد و آل محمد، به زعم ما یکی از اشکالات ساختاری در سیستم فعلی، عدم براورد کردن هزینه ها و خساراتی است که گاها مسئولین در جایگاه مدیریتی خود به انحاء مختلف بر کشور تحمیل می کنند.که این هزینه ها گاه از انچه تحت عنوان فساد های کلان دررسانه ها مطرح می شوند بزرگتر و جبران ناپذیر تر اند.

مادامی که یک مسئول دغدغه و هراسی از بازخواست شدن توسط قوه قضاییه نداشته باشد و به سبب پدید آوردن هزینه های ناشی از تصمیم گیری های ناصواب و گاه حتی عدم ورود به مسائل به دلیل سهل انگاری مورد محاکمه قرار نگیرد، هیچ ضمانتی برای اداره صحیح و دلسوزانه نهاد ذی ربط وجود نخواهد داشت.

مدتی است آتشی بر دل سرمایه های طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد افتاده و صدها هکتار از مراتع و جنگل ها را در خود بلعیده اماحقیقت ان است که گنجینه های زاگرس، در اتش غفلت و بی توجهی مسئولین می سوزد و در این مدت تنها نیروهای بسیجی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و البته دست بی ابزار نیروهای داوطلب مردمی بود که با تمام توان به جنگ با اتش رفته و گاه در این راه البرز های جوان خویش را نیز فدای بقای زاگرس کرده اند. ریاست محترم قوه قضائیه،

ابتدایی ترین خواسته ما بازخواست ریاست سازمان حفاظت محیط زیست، جناب اقای کلانتری است.

وی به عنوان مدیری که سه سال  ریاست این سازمان را بر عهده داشته، کمترین تلاشی برای مجهز نمودن سازمان نامبرده جهت مقابله با آتش سوزی های احتمالی نداشته، در حالی که یکی از اصلی ترین وظایف این نهاد آمادگی برای مقابله با چنین حوادثی است. ایشان باید پاسخ دهند که چرا هنوز و پس از تضییع سه سال از زمان و هزینه بیت المال، از تجهیزات مناسب برای اطفاء حریق مراتع بی‌بهره ایم؟

دردناک تر آن بود که آقای کلانتری در آخرین مواضع خود اعلام کردند: «سرمایه گذاری در این زمینه توجیه اقتصادی ندارد».

به نظر می رسد که منابع طبیعی ما به درستی ارزش‌گذاری نشده‌اند که آقای کلانتری اعمال سیاست های پیشگیرانه حفاظتی را امری هزینه‌بر می‌داند!

سوال این است؛ چرا باید فردی سکاندار حفاظت از  محیط زیست باشد که اصلا اعتقادی به سرمایه انگاشتن آن ندارد؟

آقای کلانتری ارزش حفاظت از محیط زیست را با ماشین حساب و اعمال عددی ضرب و تقسیم می سنجد، حال آن که اگر با همان اعداد و ارقام ریاضی هم خسارات ناشی از سوختن ده ها هکتار از مراتع و جنگل ها را حساب می کردند، متوجه می شدند نسبت به همان اصول اقتصادی خویش نیز توجیه نیستند.

آیا زمان آن نرسیده تا مسئولانی که بی تفاوتی خود را در انجام وظایف محوله ابراز می دارند، مورد محاکمه قرار گیرند که مبادا اینگونه بی توجهی ها و ساده پنداشتن حوادث و اتفاقات در بین دیگر مسئولین باب شود و به عنوان امری مرسوم در آید؟

دوم؛ ورود جدی به خود مسئله اتش سوزی ها و شناسایی دست های پشت پرده احتمالی که خیانتشان در قبال طبیعت بی هزینه مانده وهر روزه فضا را برای جهنمی دیگر در نقاط مختلف استان مهیا دیده اند.

جناب آقای رییسی، چشم نگران جنگل های این روزهای زاگرس به دست عدل دستگاه قضا امید بسته، باشد که با محاکمه همه آنان که به عمد یا با سهل انگاری در بر باد رفتن سرمایه های عظیم کنونی و نسل های بعد نقش داشتند از خسارات احتمالی بیش از این جلوگیری به عمل آید.

والسلام علیکم و رحمت الله
بسیج دانشجویی پردیس کوثر دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویر احمد

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top