تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/04/31 - 10:33
کد خبر: 364488

۱۰ نکته در خرید دوربین مداربسته

عدد مگاپیکسل یک دوربین از ضرب پیکسل های عموری و افقی تصویر ارائه شده توسط دوربین به دست می آید . در دوربین های مدار بسته نیز مگاپیکسل یکی از پارامتر های نشان دهنده کیفیت تصویری دوربین است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، یکی از کم هزینه ترین و موثر ترین راه ها برای پیشگیری از اتفاقات ناگوار و روشن شدن قضایا بعد از وقوع اتفاق یا حادثه. سیستم دوربین مدار بسته است.

حضور دوربین مدار بسته به دلیل اثر روانی خود می تواند در پیشگیری از وقوع جرم و خرابکاری های عمدی مثمرثمر باشد.و بعد از وقوع اتفاقات و خرابکاری های عمدی یا سهوی نیز فیلم های ذخیره شده در سیستم دوربین مدار بسته می تواند بسیار روشن گر بوده و کمک کننده باشد.

سیستم های دوربین مدار بسته یکی از مشاغل تخصصی، پیچیده و میان رشته ای بین  برق، الکترونیک، شبکه، کامپیوتر و اپتیک است و درک دقیق از ماهیت و هماهنگی اجزا سیستم نیاز به متخصص دارد. بدلیل پیچیدگی های یک سیستم دوربین مدار بسته بسیار مهم است قبل از خرید سیستم، به موارد زیر بخوبی دقت کنید:

۱۰ نکته در خرید دوربین مداربسته

هدف خود را از خرید دوربین مدار بسته مشخص کنید

از سیستم دوربین مدار بسته می توان برای هدف های گوناگونی استفاده کرد . برخی از انواع دوربین های مداربسته برای کنترل تردد و یا رفتار افراد مورد استفاده قرار میگیرنده، برخی به جهت بالا بردن ضریب امنیت مکان جهت جلوگیری از ورود سارقان و برخی برای اهداف مالی و ثبت حساب و کناب و ...

هدف خود را از گذاشتن سیستم دوربین مداربسته مشخص کنید تا در هزینه و زمان نصب صرفه جویی کنید . قبل از خرید با کاشناسان دیاکالا تماس گرفته و اهداف خود را تشریح کنید . ما در دیاکالا مناسب ترین سیستم را به شما معرفی خواهیم کرد.

 از سیستم های جدید با انتقال تصویر رایگان استفاده کنید

دستگاه های مرکزی دوربین مداربسته که با نام های DVR، XVR، NVR  و HVR شناخته می شوند وظیفه مدیریت، آرشیو تصاویر و اشتراک گذاری بر روی اینترنت را بر عهده دارند . روش اشتراک گذاری بر روی بستر اینترنت ( انتقال تصویر ) بستگی به برند سازنده برد اصلی دستگاه رکورد دوربین مدار بسته دارد .

برخی دستگاه های مرکزی رکورد دوربین مدار بسته می توانند تصاویر را بر روی سرورهای خود برای شما منتقل و اشتراک گذاری کنند و نیاز به ای پی ثابت STATIC IP  یا DDNS  مجزا ندارند . خرید این دستگاه های می تواند در طولانی مدت مقرون به صرفه باشد.

هنگام خرید سیستم دوربین مداربسته از کارشناسان دیاکالا بخواهید سیستم های دوربین مدار بسته با انتقال تصویر رایگان را به شما معرفی کنند.

 دوربین دید در شب مادون قرمز مورد نیاز خود را بخرید

دوربین های مدار بسته مس توانند به کمک تکنولوژی مادون قرمزinfrared    در تاریکی مطلق نیز ببینند . قدرت دید در شب یا تاریکی دوربین های مدار بسته متفاوت است . برخی 10 متر ؛ برخی 20 متر و برخی از دوربین ها 50 و 80 متر توان دید بوسیله مادون قرمز را دارند.

در خرید دوربین مدار بسته به اهمیت دید در تاریکی برای محل خود و ابعاد محل دقت نمایید و دوربین مدار بسته با قدرت متناسب با محل نصب دوربین مدار بسته را انتخاب نمایید.

۱۰ نکته در خرید دوربین مداربسته

همیشه مگاپیکسل بالاتر خوب نیست، دوربین با کیفیت مورد نیاز خود را تهیه کنید

عدد مگاپیکسل یک دوربین از ضرب پیکسل های عموری و افقی تصویر ارائه شده توسط دوربین به دست می آید . در دوربین های مدار بسته نیز مگاپیکسل یکی از پارامتر های نشان دهنده کیفیت تصویری دوربین است.

دقت کنید چه مگاپیکسلی برای نیاز شما در محل نصب مناسب است .خرید دوربین های مدار بسته با مگاپیکسل بالاتر قطعا از نظر تصویر بهتر هستند اما هر چقدر عدد مگا پیکسل بیشتر شود قیمت دوربین مدار بسته , قیمت دستگاه ضبط، مقدار هارد مورد نیاز و قیمت تجهیزات جانبی مانند کابل بیشتر می شود. محل خود را برای کاشناسان فروش دیاکالا به خوبی تشریح کنید و نیاز خود را با کاشناسان دیاکالا در میان بگزارید تا بهترین کیفیت دوربین مداربسته  مناسب شما را پیشنهاد دهند.

 

دستگاه مرکزی دوربین مدار بسته را در محلی امن و دور از دسترس قرار دهید

تصاویر دوربین های مداربسته بر روی دستگاه مرکزی ذخیره و نگهداری می شوند . در واقع تمامی وقایع گذشته در دستگاه مرکزی دوربین های شماست . محل قرار گیری دستگاه مرکزی دوربین تا حد ممکن باید امن، دور از دسترس و سرقت باشد. از نظر کارشناسان دیاکالا بهتر است دستگاه های مرکزی دوربین مدار بسته در گاوصندوق یا اتاق هایی با ضریب امنیتی بسیار بالا نگهداری شود

دستگاهی بخرید که تمامی کیفیت دوربین را ضبط کند

دستگاه های DVR، XVR، NVR  و HVR   دارای انواع مختلف با قدرت های سخت افزاری گوناگون هستند . برخی از دستگاه ها توان ضبط با کیفیت 720P  یا 1080N  یا همان HD را دارند . بر خی دیگر پیشرفته تر بوده و می توانند تصاویر را با کیفیت 1080P  یا FULL HD ذخیره کنند . دستگاه های جدید نیز دارای کیفیت های 4K  و 2K هستند.

اگر دوربین FULL HD خریداری می کنید با کمی هزینه بیشتر می توانید دستگاهی بخرید که تصاویر دوربین مدار بسته را با بالاترین کیفیت یعنی 1080P ذخیره کنند .

هارد شرکتی نخرید

دستگاه های مرکزی برای آرشیو تصاویر به هارد اینترنال نیاز دارند . این هارد ها با کابل ساتا به دستگاه متصل می شود و تصاویر بر روی هارد ذخیره می گردد. در سال های اخیر به دلیل بالا رفتن قیمت انواع هارد، نوعی از هارد های دست دوم به کشور وارد شده که در بازار اصطلاحا با نام هارد شرکتی شناخته می شود . این هارد ها به دلیل دست دوم بودن عموما عمر مفید خود را طی کرده اند و احتمال خرابی بالایی دارند. کارشناسان فروش دیاکالا همواره به مشتریان خرید هارد هایی با گارانتی اصلی را توصیه می کنند .

هر چه فشرده سازی دستگاه بیشتر باشد، هزینه های آتی شما کمتر می شود

دستگاه ذخیره سازی دوربین مداربسته تصاویر را فشرده کرده و بر روی هارد خود آرشیو می کند . هر چه قدرت دستگاه مرکزی دوربین مدار بسته بیشتر باشد فشرده سازی تصاویر با تکنولوژی بالاتری صورت می پذیرد .

عموم دستگاه های بازار ایران دارای فشرده سازی H.264 هستند . دستگاه های جدید تر دارای فشرده سازی H.264+  و H.265  و H.265+ نیز هستند . دستگاه های سری X شرکت داهوا نیز دارای فشرده سازی قدرتمند H.265   H.265+  هستند.

بالاتر بودن فشرده سازی می تواند حجم و در نتیجه هزینه هارد را در یک سیستم دوربین مدار بسته کاهش دهد.

 

شرایط گارانتی قطعات الکترونیکی را بررسی کنید

شرکت های گارانتی کننده دوربین های مدار بسته دارای شرایط گارانتی گوناگونی هستند . شرایط گارانتی محصولات معمولا در سایت گارانتی کننده یا برچسب روی محخصول قید می گردد . اطلاع از شرایط گارانتی خریدار را با حق و حقوق خود آشنا می کند.

ظرفیت دستگاه ضبط را با توجه به آینده نگری مشخص کنید

دستگاه های مرکزی ذخیره تصاویر دوربین مدار بسته دارای ورودی های محدودی هستند . اصطلاح کانال در دستگاه ها به معنی تعداد ورودی دستگاه است . در حال حاظر دستگاه های 4 کانال، 8 کانال، 16 کانال، 32 کانال و 64 کانال معمول ترین ظرفیت های ارائه شده توسط کمپانی های دوربین مدار بسته هستند.

قبل از خرید دوربین مدار بسته توجه کنید در آینده ممکن است دوربین های شما چقدر افزایش پیدا کند . به عنوان مثال اگر در حال حاضر به 8 دوربین نیاز دارید ولی با توجه به توسعه محل ممکن است در آینده به 12 دوربین نیاز پیدا کنید بهتر است اکنون دستگاه 16 کانال به جای 8 کانال خریداری کنید.

جهت راهنمایی بهتر در مورد خرید دستگاه مرکزی دوربین مدار بسته می توانید با کارشناسان دیاکالا صحبت کنید.

وبسایت دیاکالا را می توان در آدرس اینترنتی DIYAKALA.com مرور کنید . دیاکالا بزرگترین فروشگاه آنلاین تخصصی سیستم های امنیت الکترونیک در ایران است که با تنوع 3500 نوع کالا توانسته کلیه نیاز های مشتریان خود را در مورد سیستم های نظارتی و دوربین مدار بسته پاسخگو باشد.

برای مطالعه متن کامل این مقاله مطلب 16 نکته مهم قبل از خرید دوربین مدار بسته را مطالعه نمایید

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top