تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/05/05 - 13:50
کد خبر: 365053

همه چیز درباره آی مک اپل و مشکلات رایج آن!

در مدل های قدیمی‌ تر آی مک، دو قسمت گلس جلویی (Front Glass) و LCD از یکدیگر جدا هستند. مشکلاتی که در این سری از آی مک ها وجود دارند که در نهایت موجب مراجعه به مرکز تعمیرات تخصصی آی مک می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» شاید زمانی که شرکت اپل در کنفرانس معرفی محصول خود در ۲۳ اکتبر سال ۲۰۱۲، جدیدترین طراحی جانی آیو طراح سابق و مشهور خود به نام آی مک را که الهام گرفته از دستگاهی قدیمی تر به همین نام بود را معرفی کرد، کمتر کسی به این فکر می کرد که قرار است همه چیز را تنها در یک کامپیوتر آن هم‌به صورت یکجا داشته باشد. iMac، آل این وان معروف شرکت اپل است که البته با وجود تمام قابلیت هایی که دارد، گاهی نیاز به تعمیرات هم به صورت کاملا تخصصی پیدا می کند!

آی مک، سازه‌ای کامپیوتری است که توسط خیلی از شرکت های مختلف در شکل و قامت محصولی مشابه نیز ساخته شده که گاهی دچار مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری می گردد و صاحبین خود را کاملا نا امید می کند! ما به شما می‌گوییم که نگران ‌نباشید زیرا خرابی iMac از هر نوعی که باشد، می تواند تنها توسط تعمیرکار حرفه ای آی مک تعمیر شود.

با تمامی این اوصاف ما امروز در این مقاله می خواهیم به مشکلات رایج در بین آی مک های قدیمی و جدید بپردازیم. اگر شما هم از این سیستم آل این وان قدرتمند استفاده می کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

همه چیز درباره آی مک اپل و مشکلات رایج آن!

آی مک چیست؟ در چه مواقعی به تعمیرات آی مک نیاز پیدا می کنید

قبل از این که به سراغ مشکلات و خرابی هایی که ممکن است برای Aio آی مک پیش می آید برویم، بیایید تا یک بار با یکدیگر بررسی کنیم که آی مک چیست؟ دستگاه iMac، کامپیوتری است که هارد، کیس، انواع ورودی ها و در یک کلام‌ همه چیز را در بدنه خود جای داده و در ساخت آن از بهترین تکنولوژی روز دنیا بهره گرفته شده است. همانطور که در مقدمه هم اشاره کردیم، اولین مدل این دستگاه به شکل آل این وان که از آن به مدل قدیمی آی مک هم یاد می شود، ۸ سال پیش به عنوان ایده نهایی عرضه شد.

طراحان All in one جدید اپل در نظر داشته اند تا در نهایت محصولی را روانه بازار کنند که با این که همه چیز را در خودش جای داده است اما با این حال در کنار داشتن‌ کیفیت بسیار بالا، بسیار نازک، زیبا و در عین حال کارا باشد. برای همین هم این دستگاه در ۲ سایز مختلف ۲۱.۵ و ۲۷ اینچی طراحی و تولید کردند.

پرادزنده های کار گذاشته شده در آی مک، ۴ هسته ای هستند و توسط Turbo Boost پشتیبانی می شوند که باعث می شود در هنگام انجام دادن کار سنگین، فرکانس پایه سریع تر عمل کرده و در نهایت عملکرد دستگاه‌ افت نکند. با توجه به اطلاعات فنی که از دستگاه آی مک در اختیار هست، مدل ۲۷ اینچی این محصول دارای پردازنده intel core i5 با توان ۲/۹ و ۳/۲ گیگاهرتز و مدل ۲۱.۵ اینچی آن دارای همین پردازنده با توان ۲/۷ و ۲/۹ گیگاهرتز و با قابلیت ارتقا به intel core i7 با توان ۳/۱ گیگاهرتز هستند.

کیفیت تصویر آی مک بسیار بالا است. در ساخت آی مک به خاطر بهره مندی از فرآیند plasma Deposition، رزولوشن تصاویر بسیار بالا است و به خاطر  Friction Stir Welding، تا ۷۵ درصد نورهای مخرب کمتر در تصویر منعکس می شوند. جدا از این که هر دو مدل آی مک، از رم ۸ گیگابایتی، فلش های ۵۱۲، ۲۵۶ و ۷۶۸ گیگابایتی پشتیبانی می کنند، حافظه داخلی آی مک‌ ۲۱.۵ اینچی توسط هارد یک پارچه ۱ ترابایتی Fusion Drive پشتیبانی می شود که با ترکیب دیسک سخت و دیسک جامد و در آی مک ۲۷ اینچی، قابلیت اضافه شدن ۳ ترابایت حافظه اضافی نیز به آن اضافه شده است.

مشکلات و خرابی های دستگاه های آی مک مدل قدیم

تا به الان درباره ویژگی های مثبت این آل این وان اپل که باعث محبوبیت آن شده است برایتان گفتیم اما حالا دیگر نوبت به بررسی مشکلات iMac که باعث می شود شما برای تعمیرات آی مک اقدام کنید، می رسیم. در بخش قبلی اشاره کردیم که آی مک ها به دو مدل قدیم و جدید تقسیم می شوند.

در مدل های قدیمی‌ تر آی مک، دو قسمت گلس جلویی (Front Glass) و LCD از یکدیگر جدا هستند. مشکلاتی که در این سری از آی مک ها وجود دارند که در نهایت موجب مراجعه به مرکز تعمیرات تخصصی آی مک می شود که عبارتند از:

  • بالا بودن دور فن
  • بالا نیامدن تصویر و یا  OS
  • خوب کار نکردن سنسور
  • شکستگی فرانت گلس
  • تعویض فرانت گلس آی مک
  • نفوذ گرد و غبار به داخل گلس آی مک
  • ارتقاء هارد و رم آی مک
  • خرابی کلید پاور آی مک
  • خاموشی کامل آی مک
  • تعمیر پاور بورد آی مک
  • تعمیر و تعویض قسمت DVD

مشکلات و خرابی های دستگاه های آی مک مدل جدید

تفاوتی که آی مک های جدید با نسخه قدیمی تر خود دارند این است که به جای صفحه LCD از تکنولوژی LED  در ساخت صفحه نمایش آن استفاده شده و بخش فرانت گلس نیز به آن متصل است. همچنین iMac های جدید نسبت به مدل قدیمی تر خود، از ضخامت کمتری برخوردار هستند و کاملا نازک هستند و به همین خاطر؛ شکل باز شدن آن ها با یکدیگر متفاوت است.

از جمله مشکلاتی که در آی مک های جدیدتر باعث تعمیرات می شوند عبارتند از:

  • خاموش شدن کامل پاور دستگاه
  • شکستگی ماژول آی مک
  • تعویض ماژول آی مک
  • خرابی هارد آی مک
  • ارتقاء رم آی مک به  SSD
  • خاموشی دستگاه به خاطر نارسایی در برد آی مک

 

برای تعمیر تخصصی آی مک به کجا باید مراجعه کرد؟

یکی از سوالاتی که کاربران آی مک در هنگام خرابی این دستگاه برایشان پیش می آید این است که با توجه به این که شرکت اپل در ایران فاقد نمایندگی و تعمیرگاه رسمی است، در هنگام خرابی و بروز مشکلات گوناگون در آی مک باید به کجا مراجعه کنند؟ در پاسخ این پرسش باید بگوییم که با این که نمایندگی رسمی در این زمینه وجود ندارد اما با وجود مراکز تعمیرات حرفه ای و تخصصی در زمینه تعمیرات آی مک، دیگر نباید نگران تعمیر دستگاه خود باشید زیرا با وجود بهره گیری از دانش و تجربه تعمیرکاران حرفه ای آی مک؛ قطعا مشکل دستگاه شما برطرف خواهد شد.

در این مطلب به صورت مختصری آل این وان آی مک را معرفی کردیم و درباره قابلیت های آن و موارد خرابی آن در دستگاه های سری جدید و قدیم آن مورد بررسی قرار دادیم. ضمن این که امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، تاکید می کنیم که حتما در هنگام خرابی آی مک به مراکز تعمیر حرفه ای مراجعه کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
مهدی
1401/09/18 - 22:37

تشکرر
تورهای مسافرتی آفری
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
کاهش قیمت جهانی طلا
حمایت از صنایع پیشران برای رشد تولید
قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
افزایش امنیت با توسعه هوشمندسازی در طرح‌های پلیسی
ارائه رایگان خدمات سلامت روان در مراکز جامع خدمات سلامت کشور
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
آخرین وضعیت سیل سیستان و بلوچستان
شلیک وعده صادق‌ به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل
آمریکا درحال آماده‌سازی بسته کمکی یک میلیارد دلاری برای اوکراین
آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس
چگونه چهره ما به کمک هوش مصنوعی تغییر می‌کند؟ +معرفی اپلیکیشن
پیام تشکر بیت آیت‌الله امامی کاشانی از رهبر انقلاب و آحاد مردم
۱۶ کشته و ۲۸ مفقود درپی واژگونی قایق پناهجویان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
حرکت دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم(ع) به سمت حرم +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top