تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/05/07 - 18:52
کد خبر: 365387

حریم خصوصی کودکان در فضای آنلاین

اگر فرزندتان از شما درخواست بارگیری یک بازی محبوب را داشته باشد، به‌احتمال‌زیاد آن را بارگیری خواهید کرد. اما مشکل این است که بسیاری از مردم از تهدیدات ازنظر حریم خصوصی آگاه نیستند یا به آن‌ها اهمیت نمی‌دهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، تحقیقات پژوهشگران نشان می‌دهد بازی‌ها و برنامه‌های دیگری که در تضاد با قوانین هستند، خطرات حریم خصوصی را ایجاد می‌کنند که می‌تواند باعث شود شخصی بتواند هویت و مکان کودک را تعیین کند.

یکی از این محققین می‌گوید به دلیل شیوع بیماری همه‌گیر COVID-19، بیشتر مردم به‌جای حضور در مکان‌های عمومی به برنامه‌ها از منزل دسترسی پیدا می‌کنند.

یکی از پژوهشگران می‌گوید: فرض کنید برنامه‌ها، اطلاعاتی را جمع‌آوری کنند که نشان می‌دهد یک کودک در خیابانی حضور دارد و برنامه را بارگیری می‌کند. یک قاچاقچی می‌تواند به‌طور بالقوه شناسه ایمیل کاربر و موقعیت جغرافیایی وی را به دست آورد و سعی کند کودک را برباید که این موضوع واقعاً ترسناک است.

برنامه‌ها می‌توانند به اطلاعات شناسایی شخصی ازجمله نام، آدرس ایمیل، شماره تلفن، مکان، ضبط‌های صوتی و تصویری و شناسه‌های منحصربه‌فرد برای دستگاه‌هایی مانند شناسه بین‌المللی تجهیزات تلفن همراه (IMEI)، کنترل دسترسی به رسانه‌ها (MAC)، آدرس Android و شناسه تبلیغاتی Android و ... دسترسی داشته باشند.

به‌عنوان‌مثال شناسه تبلیغات به توسعه‌دهندگان برنامه اجازه می‌دهد تا اطلاعاتی را در مورد علایق کاربران جمع‌آوری کنند، که می‌توانند پس‌ازآن به تبلیغ‌کنندگان بفروشند.

محققین می‌گویند: هنگامی‌که یک برنامه را بارگیری می‌کنید، می‌تواند به اطلاعات زیادی در تلفن همراه شما دسترسی پیدا کند. شما باید در نظر داشته باشید که تمام این اطلاعات توسط این برنامه‌ها قابل‌جمع آوری و ارسال به شخص ثالث است. آن‌ها با این اطلاعات چه‌کاری انجام می‌دهند؟ آن‌ها تقریباً می‌توانند هر کاری انجام دهند. ما باید در این مورد مراقب باشیم."

محققان دریافتند که بسیاری از بازی‌های محبوب به‌طور خاص برای کودکان خردسال، شناسه‌های اندرویدی کاربران، شناسه تبلیغات Android و توضیحات دستگاه را آشکار می‌نماید.

یکی از این محققین توصیه می‌کند که والدین هنگام بارگیری یا اجازه دادن به کودکان برای بارگیری برنامه‌ها، احتیاط کنند.

وی گفت: اگر فرزندتان از شما درخواست بارگیری یک بازی محبوب را داشته باشد، به‌احتمال‌زیاد آن را بارگیری خواهید کرد. اما مشکل این است که بسیاری از مردم از تهدیدات ازنظر حریم خصوصی آگاه نیستند یا به آن‌ها اهمیت نمی‌دهند.

این محقق توصیه می‌کند که بارگیری‌ها را به حداقل برسانید. یکی از این پژوهشگران می‌گوید: "من سعی می‌کنم بارگیری برنامه‌های خود را تا حد ممکن محدود کنم."

"من برنامه‌ها را بارگیری نمی‌کنم مگر اینکه نیاز داشته باشم"

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top